اگر اهل سفر و گشت‌وگذار باشید، مطمئنم تماشای دریاها و ساحل‌ها را از دست نداده‌اید. آن احساس آرامش عمیقی که در ساحل‌ها نصیب‌مان می‌شود را بعید می‌دانم جایی بشود پیدا کرد. جدا از آرامش وصف‌نشدنی، زیبایی دریاها و ساحل‌ها انقدر تاثیرگذار است که نمی‌شود از تماشای منظره دل کند. در این مطلب نگاه سریع و کاملی به زیباترین ساحل‌های ایران می‌اندازیم، ویژگی‌های خاص و فوق‌العاده این ساحل‌ها دل‌تان را می‌برد؛ صبر کنید و ببینید.

لیستی از زیباترین ساحل های ایران
لیستی از زیباترین ساحل های ایران

ساحل مرجان

از ساحل معروف و محبوب مرجان شروع می‌کنم که با یک تور کیش می‌توانید به آن‌جا بروید. کافی است پابرهنه در این ساحل قدم بزنید تا همان لحظه اول عاشق این ساحل شوید؛ شن‌های طلایی و تمیز این ساحل پاهای شما را در بغل می‌گیرند. غیر از زیبایی‌های فراموش‌نشدنی این ساحل، تفریحاتی مانند موج‌سواری و قایق‌سواری با هیجان بالا منتظر شما هستند.

پلاژ بانوان کیش

حالا سراغ ساحلی مخصوص بانوان می‌رویم که با نام “پلاژ بانوان” شناخته می‌شود. اگر خانم هستید و با دوستانتان سفر می‌کنید، این ساحل یکی از بهترین مقصد‌ها در تور کیش است؛ ساحلی که لازم نیست در آن نگران شنا، حمام آفتاب، یا عکس‌گرفتن بقیه باشید. پلاژ بانوان کیش امنیت بسیار بالایی دارد و مسئولین مراقب هستند تا عکسی از ساحل پخش نشود؛ وقتی می‌خواهید به پلاژ بانوان بروید، باید بدانید که حق عکس‌برداری و بردن وسایل دیجیتالی به داخل مجموعه را ندارید.

ساحل زیتون

ساحل زیتون، بخشی از پارک زیتون در جزیره قشم است که بخاطر وجود مدرسه شنا برای تمام سنین، بسیار معروف شده است. به تور قشم که سفر کردید این ساحل را فراموش نکنید، می‌توانید در فضای پارک بشینید و شام را با منظره زیبای ساحل زیتون میل کنید.

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر یکی از زیباترین ساحل‌های ایران است که در بوشهر قرار دارد. این ساحل نه تنها گردشگران ایرانی زیادی دارد، بلکه هر سال گردشگرانی از کویت و بحرین به ایران سفر می‌کنند تا در ساحل ریشهر وقت بگذرانند. منظره‌های سنگی و صخره‌هایی مناسب صخره‌نوردی، از دلایلی است که گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. اگر می‌خواهید از شناکردن در دریا لذت ببرید، زمستان سفر کنید که دمای آب به 22 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و تجربه لذت‌بخشی از شنا به شما می‌دهد.

ساحل لاک‌پشت‌ها
ساحل لاک‌پشت‌ها

ساحل لاک‌پشت‌ها

به قشم می‌روید؟ پس حتما آوازه ساحل لاک‌پشت‌ها را شنیده‌اید. ساحلی که در 30 کیلومتری جنوب قشم واقع شده است و اوایل بهار، از لاک‌پشت‌هایی پر می‌شود که برای تخم‌ریزی به ساحل می‌آیند. وقتی به این ساحل شگفت‌انگیز سفر کردید مراقب باشید به لاک‌پشت‌ها و تخم‌هایشان صدمه‌ای نزنید.

این مطلب را هم بخوانید: امکانات پرواز برای مسافران کودک

ساحل نقره‌ای

ساحل نقره‌ای که به نام ساحل هنگام هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از ساحل‌های قشم است که در این لیست قرار دارد. این ساحل نقره‌ای رنگ دیده می‌شود و زیر نور می‌درخشد؛ این درخشش، به‌خاطر پلانگتون‌هایی است که با موج به ساحل می‌رسند و زیر نور آفتاب خودنمایی می‌کنند.

ساحل چمخاله

این بار ساحلی از شمال را معرفی می‌کنم که منظره‌های سرسبزی را اطراف خود دارد. ساحل چمخاله، در گیلان واقع شده است و مزارع متعدد و سرسبزی نزدیکی دریا دارد که از ساحل دیده می‌شوند.

ساحل گیسوم

باز هم استان زیبای گیلان و ساحلی شگفت‌انگیز؛ ساحل گیسوم یکی از بهترین ساحل‌ها برای کمپینگ و ورزش‌های آبی است. طبیعت اطراف این ساحل، از دلایلی است که این ساحل را محبوب‌تر از قبل می‌کند؛ تجربه پیاده‌روی در جنگل و درازکشیدن در ساحل گیسوم را از دست ندهید.

ساحل بندرعباس

همان‌طور که اسم متوجه شدید، این ساحل در شهر بندرعباس قرار دارد. ساحل بندرعباس ساحلی است که بسیاری از گردشگران آن را بهترین ساحل ایران می‌دانند؛ که به‌خاطر وجود هتل‌های مدرن، امکانات تفریحی، شن‌های نرم ساحل و منظره زیبای دریا است.

ساحل سرخ

اسم ساحل سرخ را حتما شنیده‌اید؛ ساحل معروفی که رنگ آب دریا آن‌جا قرمز است! دلیل قرمزی آب، خاک است؛ خاک قرمز رنگ این منطقه آب را قرمز نشان می‌دهد. سفر به جزیره هرمز و وقت‌گذرانی در ساحل سرخ، یکی از خاص‌ترین و زیباترین منظره‌هایی که در عمرتان دیده‌اید را به شما هدیه می‌دهد.

ساحل صدف
ساحل صدف

ساحل صدف

ساحل صدف، ساحلی در 7 کیلومتری آستارا است که با نام‌های داداش‌آباد، سیبلی و لوندویل هم شناخته می‌شود. این ساحل گیلانی به‌دلیل داشتن امکانات خدمات و رفاهی زیادی که دارد، یکی از بهترین مقصد‌ها برای گردش است.

ساحل چپکرود

ساحل مازندرانی چپکرود 18 متر طول دارد! این ساحل به 10 جاده مختلف دسترسی دارد و با این حال یکی از امن‌ترین ساحل‌های مازندران است. در نزدیکی ساحل پارکی احداث شده است که امکانات تفریحی زیادی برای گردشگران دارد.

ساحل کلبه هور

در نهایت به ساحل کلبه هور اشاره می‌کنم که حتما در این لیست جا دارد. ساحلی در بخش غربی جزیره کیش که با یک تور کیش می‌توانید راحت‌تر به آن‌جا سفر کنید و از سفرتان لذت ببرید. این ساحل منظره‌های معروفی هنگام غروب دارد که همراه فانوس دریایی کنار ساحل، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن شما حک می‌کند.

زیبایی‌ها تمام نمی‌شود

بازهم ساحل‌هایی را می‌توان پیدا کرد که در این لیست بدرخشند و این پایان زیبایی‌های ساحل‌های ایران نیست. یادتان باشد دغدغه‌هایتان را دور بریزید و با سفر به ساحل‌های جذاب ایران حسابی خوش بگذرانید.