مشهد سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است که برای زیارت حرم امام رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند. هتل ها، شهربازی و رستوران ها بخشی از امکاناتی است که به دلیل تعداد بالای زائران و گردشگران، هر روز به تعداد آنها افزوده می شود. از جمله مواردی صنایعی که وجود گردشگر به توسعه آن کمک کرده است، رستوران های مشهد است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های مشهد اطراف حرم امام رضا را همراه با عکس، آدرس و شماره تلفن به شما معرفی کنیم.

بهترین رستوران های مشهد اطراف حرم  
بهترین رستوران های مشهد اطراف حرم  

رستوران های هتل قصر طلایی، بهترین رستوران های مشهد اطراف حرم

یکی از بهترین اقامتگاه‌ها و هتل های مشهد، هتل ۵ ستاره قصر طلایی است. این هتل در دسته‌ی بهترین هتل‌های لوکس این شهر قرار گرفته است که زائران و مسافران زیادی از آن استقبال می‌کنند. علاوه بر این، رستوران‌ های هتل قصر طلایی، از جمله بهترین رستوران های مشهد در اطراف حرم  و بهترین رستوران خیابان امام رضا مشهد هستند. یکی از رستوران‌های هتل قصر طلایی، رستوران سنتی ترمه است که با فضایی متفاوت‌تر نسبت به دیگر رستوران‌های این هتل میزبان میهمانان است. دلیل متفاوت بودن این رستوران، طراحی داخلی شیک و سنتی آن است. در معماری داخلی آن از نمای آجر و کاشی‌کاری‌های ماهرانه استفاده شده است. اگر با خرید بلیط قطار مشهد به این شهر سفر کرده اید و یک هتل سنتی می گردید، رستوران ترمه یک انتخاب دنج و جذاب برای شماست. همچنبن، اگر به دنبال مکانی خاص برای برگزاری جلسات کاری و حتی میهمانی‌های خانوادگی هستند، سالن VIP پرستیژ هتل قصر طلایی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. فضای کلاسیک و پرزرق و برق‌ این سالن مجلل دلیل جذابیت آن به عنوان یکی از بهترین رستوران های مشهد است. گروه تشریفات این سالن به درخواست میهمانان، انواع تزیینات ویژه مانند گل‌آرایی، میوه‌آرایی و شمع‌آرایی برای میزهای رزرو شده انجام می دهند.

آدرس: خیابان امام رضا (ع)، میدان بسیج، هتل بین المللی قصر طلایی

رستوران رضایی مشهد، از معروف ترین رستوران های شهر
رستوران رضایی مشهد، از معروف ترین رستوران های شهر

رستوران رضایی مشهد، از معروف ترین رستوران های شهر

یکی از پرآوازه ترین، قدیمی ترین رستوران های مشهد، رستوران رضایی مشهد است که مشهدی ها آن را با چلوکباب رضایی نیز می شناسند. اولین تجربه کاری این رستوران در سال 1336 به وقوع پیوست و حاج محمدرضا رضایی اولین رستوران خود را با نام چلوکباب یاس، در خیابان نخریسی مشهد تأسیس کرد و با چلوکبابی خوش‌ عطروطعم آماده پذیرایی از مهمانان خود شد. سالیان سال پس از تجربه چلوکبابی یاس، حاج محمدرضا به همراه برادر خود نخستین رستوران رضایی مشهد را در سال 1357 در خیابان دریادل مشهد تأسیس کرد که امروزه نیز شهرت این شعبه از رستوران رضایی به گوش همگان رسیده و همچنان قوی و پرتوان به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهد. استفاده از مرغوب‌ترین و تازه‌ترین مواد اولیه برای سرو غذایی سالم و لذیذ برای مشتری ها، از جمله دلایل محبوبیت این رستوران مشهدی است. اگر به این شهر سفر کرده اید، پیش از آنکه برای خرید بلیط قطار برگشت خود اقدام کنید، حتما حضور در این رستوران و صرف غذای لذیذ آن را جزو برنامه سفر خود قرار دهید. رستوران رضایی مشهد، شعبه دریادل در خیابان آخوند خراسانی (خیابان خاکی) قرار دارد و همه روزه به جزء شنبه شب از ساعت 11 الی 23 آماده پذیرایی از مهمانان خود است. البته بهتر است در روز‌های تعطیل و مناسبت‌های خاص پیش از حضور در این شعبه برای خود جا رزرو کنید تا معطل نشوید، زیرا در این ایام در رستوران رضایی مشهد (شعبه اصلی) علی‌رغم 2 سالن و ظرفیت 200 نفر، به هیچ‌عنوان جای سوزن انداختن نیست.

آدرس: چهارراه زرنیه، بلوار کاشانی، نبش کاشانی ۱۹، رستوران رضایی دریادل

بهترین رستوران ها و فست فود های مشهد در هتل درویشی

یکی دیگر از هتل های شهر که بهترین رستوران های مشهد در آن واقع شده، هتل لوکس و 5 ستاره درویشی مشهد است. هتل درویشی دارای 4 مجموعه رستوران و کافی شاپ است که در لابی، طبقه منفی یک، طبقه دوم و چهارم قرار دارند. اگر به دنبال بهترین رستوران های مشهد با فضای باز هستید، رستوران روف گاردن که در طبقه 2+ هتل با درختان متعدد است می تواند گزینه جذابی برای شما باشد. پیشنهاد می کنیم از پله ها برای رسیدن به این رستوران استفاده کنید زیرا در هنگام بالا رفتن از پله های سنگی، سقف شیشه ای رستوران نگاه شما را به خود جلب می کند. در این رستوران غذاهای بین المللی متنوعی مانند میگو و کباب های ویژه دارد. رستوران ارغوان هتل درویشی، در طبقه چهاردهم هتل قرار دارد که تنها به منظور سرو صبحانه از آن استفاده می شود. این رستوران با طراحی ویژه به رنگ ارغوانی و بنفش، تجربه سرو صبحانه در رستورانی اشرافی را برای شما فراهم می کند. رستوران آتریوم در لابی هتل قرار گرفته است. در این رستوران از طراحی لوکس و رنگ های قرمز و طلایی استفاده شده است. بوفه غذا و نوشیدنی های مختلف یکی دیگر از ویژگی های این رستوران بوده که بوفه ناهار هتل درویشی مشهد و بوفه شام را در بر می گیرد. رستوران هتل درویشی مشهد، شامل فست فود فیروزه نیز هست. رستوران فیروزه در طبقه منفی یک هتل قرار دارد و با ارائه غذاهای فست فود مانند پیتزا، کنتاکی و همبرگرهای ویژه، سلیقه افراد طرفدار غذاهای فست فود را نیز در بر می گیرد. این رستوران با فضایی متفاوت نسبت به سایر رستوران ها، مکانی مدرن و لوکس را ایجاد کرده است.

آدرس هتل: خیابان امام رضا، بین امام رضا ۲۴ و ۲۶

تلفن : ۰۵۱۳۸۰۸۰۰۰۰

لیالی لبنان، از بهترین رستوران های عربی مشهد
لیالی لبنان، از بهترین رستوران های عربی مشهد

لیالی لبنان، از بهترین رستوران های عربی مشهد

یکی از بهترین رستوران های عربی مشهد و یکی از فست فودهای شهر، رستوران لیالی لبنان است. این فست فود به واسطه داشتن غذاهای عربی خود و طعم و حجم زیاد پیتزا بعلبکی خود معروف استد. منوی پیتزایی رستوران لیالی لبنان شامل انواع پیتزاهای یک نفره و سه نفره دجاج، پیتزا بعلبکی مخلوط، بعلبکی لحم، پیتزاهای لحم یک و سه نفره، پیتزا بیروتی دجاج، پیتزا بیروتی لحم، پیتزا های یک و سه نفره مخلوط، پیتزا بیروتی مخلوط، پیتزا بعلبکی دجاج است. منوی ساندویچ و سوخاری نیز شامل ساندویچ شاورما دجاج، ساندویچ کرسبی، کرسبی چهار تیکه، شاورما لحم، کرسبی و ساندویچ شاورما مخلوط تشکیل می دهد. به جز بعلبکی، کرسپی های این مجموعه نیز طرفدارن زیادی دارد. از ویژگی این رستوران این است که مشتریان می‌توانند تمام مراحل تولید غذای خود را ببینند و از کیفیت آن مطمئن شوند. همچنین این رستوران از سوسیس و کالباس در غذاهای خود استفاده نمی‌کند که همین باعث وجود مشتری‌های زیاد و وفادار این رستوران شده است. رستوران لیالی لبنان مشهد سه شعبه دارد که اولین شعبه در سال 1394 در چهارراه شهدا مشهد افتتاح شد.

آدرس شعبه مرکزی رستوران لیالی لبنان: خیابان شیرازی، چهارراه شهدا، نبش بهجت ۳

تلفن: 05132222115

شعبه 3: خیابان امام رضا(ع) – بین امام رضا 16 و 18

تلفن: 05138521000

باباقدرت از بهترین رستوران های سنتی مشهد

اگر به شهر مشهد سفر می‌کنید، تجربه صرف ناهار یا شام در رستوران بابا قدرت به عنوان بهترین رستوران های مشهد نزدیک حرم را از دست ندهید. رستوران باباقدرت که جزو مجموعه گردشگری باباقدرت است، تجربه‌ یک وعده‌ غذایی با طعمی عالی را در محیطی تاریخی به میهمانان ارائه می‌دهد. ساختمان این مجتمع گردشگری به دوران قاجار باز می‌گردد و قدمت ۲۰۰ ساله دارد. مجتمع گردشگری باباقدرت شامل سه بخش رستوران سنتی، چایخانه سنتی و بازارچه سنتی است و کل این مجموعه تاریخی در سال ۱۳۸۰ از آثار ملی ایران شناخته شد. غذاهای منوی رستوران باباقدرت با مواد غذایی تازه توسط سرآشپزانی ماهر طبخ می‌شود. برای رزرو این مجموعه می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید.

آدرس رستوران باباقدرت: انتهای بازار امام رضا (علیه السلام) ، میدان ۱۷ شهریور صدر ۱۶

رستوران سنتی نقش جهان مشهد

بازار سرشور مشهد از جمله بازارهای قدیمی است که مورد پسند گردشگران مشهد قرار می گیرد و با قدمت تاریخی که این بازار دارد در آثار میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.از جمله رستوران های نزدیک به حرم که اکثر غذاهای سنتی و محلی خراسان را سرو می‌کند، رستوران سنتی نقش جهان مشهد است که در این منطقه واقع شده است. فاصله زمانی بین رستوران نقش جهان مشهد تا حرم امام رضا ۱۵ دقیقه است که از این نظر می توانید در کمترین می توانید خودتان را به رستوران برسانید و یک وعده غذایی سالم در این رستوران داشته باشید. طبق نظرات مشتریان سنتی گرا میزان رضایت آنها از رستوران نقش جهان نمره ۴ از نمره ۵ است. رستوران نقش جهان از رستوران هایی است که می توانید از منوی این رستوران غذاهای سنتی و محلی خراسانی را سفارش بدهید و با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید. از غذاهای سنتی خراسان رضوی می توانید کباب شیشلیک شاندیز، خورشت ریواس بهمراه نعنا و جعفری، رشته پلوی مشهدی بهمراه ران مرغ، حلیم عدس، ساطری پلو، آش بلغور شیر، آش لخشک مشهدی، آش ماستی و دیزی سنگی را می توانید انتخاب کنید و طعمی متفاوت از غذاهای خراسانی را در کنار همسفران تان بچشید. از دسرهای مشهدی می توان ماقوت، دیگچه مشهدی و کوکو شیرین را می توانید در منوی رستوران نقش جهان ببینید و قبل از غذا بسته به نوع ذائقه ای که دارید سفارش بدهید.

آدرس: شهید اندرزگو، اندرزگو 14، سرشور، بین سرشور 9 و 14

در پایان

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم تعداد بسیار زیادی از رستوران های ایران در شهر مشهد واقع شده است. این شهر به دلیل حضور میلیون ها زائر که در طول سال به مشهد سفر می کنند، توانسته برای ذائقه های مختلف غذا و رستورانی باب میل داشته باشد. از میان رستوران های باکیفیت و معروف مشهد ما تنها انهایی را معرفی کردیم که در نزدیک و اطراف حرم امام رضا (ع) واقع شده اند. اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید می توانید از سایت یوتراوز اقدام به خرید بلیط قطار، هواپیما و رزرو هتل نمایید.