سفر در زمستان به جاهای دیدنی ایران حال و هوای دیگری دارد و بارش برف و باران مناظر طبیعت را زیباتر می‌کند. شاید بگویید آب و هوای سرد و خنک این فصل مانع از لذت‌بردن از سفر شده و لحظات دلچسبی را برایتان به همراه نخواهد داشت. در صورتی که سفر به برخی مناطق ایران در ماه‌های گرم سال بسیار آزاردهنده است و اکثر افراد ترجیح می‌دهند ماه‌های خنک را انتخاب کنند. جزیره کیش نیز از این قاعده مستنثی نیست و سفر به آن در زمستان مزایای ویژه‌ای مانند کاهش هزینه‌های بلیط هواپیما (ghasedak24.com) دارد که در این مطلب به تمامی آن‌ها می‌پردازیم.

هزینه سفر به کیش در زمستان
هزینه سفر به کیش در زمستان

آب و هوای جزیره کیش در زمستان

کیش از مناطق 4 فصل ایران است که در هر زمان جذابیت‌ها و شگفتی‌های خودش را دارد. حال اگر از مکان‌های پرتردد و پرجمعیت فراری هستید و می‌خواهید در جزیره‌ای سرسبز و آب و هوای قابل قبول استراحت کنید؛ کیش در اواخر پاییز و زمستان را پیشنهاد می‌کنیم. در این ایام افرادی که قصد خرید در کیش داشتند؛ جزیره را ترک می‌کنند و افراد دیگر برای سفر به کیش در بهار و عید آماده می‌شوند. همچنین معمولا زمستان فصل امتحانات یا شروع ترم دانشگاه‌ها بوده و تعداد مسافران این جزیره کاهش می‌یابد. آب و هوای کیش نیز در کمترین رطوبت قرار دارد و دما بسیار بیشتر از تابستان کاهش یافته است. بنابراین خلوت ترین فصل سفر به کیش، زمستان و به‌ویژه اسفندماه شناخته می‌شود. البته خوب است بدانید در این زمان احتمال وزش بادهای شدید و پرتلاطم وجود دارد و از شما امکان استفاده از پاراسل، غواصی و… را می‌گیرد.

برای تمام افرادی که می‌خواهند کیش را در زمستان تجربه کنند؛ پیشنهاد می‌کنیم قبل‌از خرید بلیط قطار یا اتوبوس برای رسیدن به بندر چارک یا سایر بنادر بندرعباس، از شرایط جوی آن‌ها آگاه شوید. زیرا اگر شرایط جوی کیش پرباراش و نامتعادل باشد امکان استفاده از لندینگ کرافت کیش یا اتوبوس دریایی وجود نخواهد داشت و بهترین کار استفاده از پروازهای هوایی به جزیره خواهد بود.

بهترین فرصت برای خرید

به‌واسطه‌ی موقیعت جغرافیایی جزیره، مراکز خرید کیش بسیار غنی از برندها و پوشاک فوق‌العاده هستند که خرید در کیش را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل می‌کنند. بنابراین اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که برای خرید در کیش به این جزیره می‌آیید؛ بهترین زمان سفر به کیش را فصل پاییز و زمستان در نظر بگیرید. در این ایام مراکز خرید و پاساژهای کیش جشنواره های تخفیف زیادی را برگزار می‌کنند و به شما امکان خرید کالاهای ارزان را می‌دهند. در زیر با مراکز خرید این جزیره آشنا می‌شویم.

خرید در جزیره کیش
خرید در جزیره کیش

بازار پردیس 2

مرکز خرید پردیس 2 در فاصله اندکی از شعبه یک این مجتمع در میدان پردیس واقع شده است. این مجتمع در نوار ساحلی شرقی کیش قرار دارد و از نظر سبک معماری و مصالح به کار گرفته شده در نما، بی نظیر است. ناگفته نماند بازار پردیس 2 که یکی از بهترین مراکز خرید کیش نیز معرفی می‌شود، از چهار طبقه‌ی وسیع شده که گل و گیاه‌های رنگارنگی به آن زینت بخشیده‌اند. همچنین مرکز خرید پردیس2 کیش از معتبرترین مرکز خرید برندهای خارجی برای تهیه انواع لوازم خانگی، لباس، عطر، کیف و کفش و لوازم آرایشی است و از گرانترین مراکز خرید کیش شناخته می‌شود.

سارینا کیش

یکی از بهترین مراکز خرید کیش سارینا شناخته می‌شود که به‌علت موقعیت جغرافیایی آن، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. از آنجایی این مرکز خرید در نزدیکی مرکز خرید پردیس1، مرکز خرید پردیس2 و مرکز تجاری کیش قرار گرفته موقعیت مناسبی برای مسافران است. همچنین به‌علت فاصله بسیار کمی که با هتل ارم کیش و هتل داریوش کیش دارد، دسترسی را برای گردشگران آسان می‌کند. ناگفته نماند این مجتمع یکی از بهترین مراکز خرید لباس در کیش با انواع پوشاک ایرانی و خارجی در برندهای مختلف است که برای خرید لوازم خانگی نیز گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای معرفی می‌شود.

در خصوص معماری مرکز خرید سارینا نیز باید بگوییم در ساختمانی 10 طبقه قرار داشته که دوطبقه آن تجاری و مابقی آن مربوط به بخش اداری است. بی‌تردید زمانی‌که از این مرکز خرید دیدن کنید، محو چشم‌انداز دیدنی آن مقابل دریا می‌شوید که لذت خرید را برایتان دوچندان می‌کند. شما می‌توانید از پارکینگ و سایر خدمات رفاهی آن نیز استفاده کنید.

مرکز تجاری

به جرات می‌توان گفت که مرکز خرید تجاری کیش یکی از پر طرفدارترین مراکز خرید کیش با 479 مغازه، بوتیک، فروشگاه و… تشکیل شده است. در این مرکز که یکی از بزرگترین مراکز خرید نیز شناخته می‌شود؛ اجناس متنوع با قیمت های مختلفی به فروش می‌رسند. همچنین خوب است بدانید معماری مرکز تجاری کیش آن‌قدر چشمگیر با نورپردازی فوق‌العاده ساخته شده که همواره نظر مسافران را به خود جلب می‌کند. همچنین این مرکز در سال 1379 در شرق کیش و در نوار سیاحتی جزیره تأسیس شده است و اکنون با 4 طبقه‌ی متنوع و پرامکانات به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بازدید از اماکن دیدنی

در کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که بازدید از هر کدام لحظات شاد و به یادماندنی‌ای را برایتان به همراه دارند. به عنوان مثال اگر قصد دارید از جاهای تاریخی و اماکن قدیمی دیدن کنید؛ به شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره و قلعه جنی سراغ بروید. اگر علاقمند به طبیعت گردی و گشت و گذار در فضای باز هستید از کشتی یونانی کیش، باغ پرندگان و دره پرتغالی‌‌ها دیدن کنید. البته مراکز تفریحی و مجموعه‌های گردشگری زیادی در این جزیره وجود دارند که سرشار از شگفتی هستند. از برترین آن‌ها می‌توانیم به مارینا، قلعه وحشت، نمایشگاه خزندگان، تم پارک آبی اوشن، شهربازی هایلند، آکواریوم کیش و… اشاره کنیم.

مسافرت در زمستان به کیش
مسافرت در زمستان به کیش

شیوه‌های رفت و آمد در کیش

حمل و نقل در کیش با 3 شیوه تاکسی، مینی‌بوس و اجاره خودرو صورت می‌گیرد. تاکسی‌ها به مراتب کرایه بیشتری نسبت به مینی بوس دارند و در دو رنگ زرد و سفید فعالیت می‌کنند. تاکسی‌های زرد مربوط به تاکسی‌های خطی می‌شوند و تاکسی‌های سفید به صورت تلفنی و دربست مسافران را جا به جا می‌کنند. شما می‌توانید در سفر به کیش از اجاره خودرو نیز استفاده کنید و با خیال راحت در شهر تردد نمایید. همچنین فراموش نکنید مینی‌بوس‌ها در سرتاسر جزیره توقف دارند و با کرایه کمتری نسبت به تاکسی‌ها، شما را به مقصد می‌رسانند.

حال که با راهنمای مسافرت به کیش در زمستان آشنا شدید، برای رزرو تور کیش لحظه آخری کلیک کنید. این تورها که با نام لحظه آخری شناخته می‌شوند، به شما امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داده و همان کیفیت تورهای معمولی را دارند. تنها تفاوت آن‌ها در زمان ارائه می‌باشد که معمولا به ساعات نهایی حرکت برمی‌گردد. قاصدک 24 نیز در این زمینه خدمات زیادی را به فروش می‌رساند و شما می‌توانید تورهای ارزان یا لحظه آخری را در کمترین زمان از این مجموعه خریداری کنید. تنها باید با پشتیبانی قاصدک 24 (75269-021) تماس بگیرید و قیمت تور مسافرتی خود را که می‌تواند به مقصد کیش، مشهد، قشم، دبی، قطر، تایلند و… باشد، جویا شوید. افزون بر این موارد، امکان دریافت سایر خدمات سفر به صورت آنلاین مانند بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و رزرو هتل در وب سایت قاصدک 24 وجود خواهد داشت.