تهران بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت ایران بوده که مشاغل زیادی در آن مشغول به فعالیت می باشند و گل فروشی در تهران یکی از آن مشاغل پرکاربردی است که روزانه ممکن است سر و کار عده زیادی به آن خورده و نیازمند خرید گل برای خود یا عزیزانشان باشند .

گل فروشی در تهران

ویژگی های یک گل فروشی حرفه ای
ویژگی های یک گل فروشی حرفه ای

تعریف گل فروشی

یکی از مشاغلی است که به فروش انواع گل ها در رنگ های مختلف و تزیین آن ها در طرح های مختلف مانند سبد گل ، دسته گل ، تاج گل ، باکس گل و غیره می پردازد.
افراد معمولاً در مراسمات و مناسبت های مختلفی مانند جشن عروسی ، سالگرد ازدواج ، تولد ، تبریک روز مادر و پدر و غیره با سفارش گل برای عزیزان خود احساسات خود را به آنها ابراز می‌ کنند .
علاوه بر این از گل ها همچنین در مکان های مختلف مانند هتل ها ، تالارها ، فروشگاه های بزرگ و غیره نیز برای تزیین محوطه استفاده می شود.
گل فروشی در تهران علاوه بر این که می تواند بصورت مغازه های مستقلی باشد ، همچنین می تواند به صورت آنلاین نیز باشد.، به طوری که افراد به صورت اینترنتی سبد گل، دسته گل ، باکس گل و… مورد نظر خود را سفارش داده و آن را درب منزل تحویل می گیرند.

گلفروشی ها چه خدماتی ارائه می دهند ؟

گل فروشی ها دنیا را به مکان زیبا تر تبدیل می کنند و باعث خوشحالی افراد می‌شوند . از نظر عملی نیز مسئولیت آنها فراتر از چیدمان  و فروش گل است.
آنها گل آرایی گل ها را صورت دسته گل ، تاج گل ، سبد گل و… طراحی و انجام می دهند و گل های طبیعی یا مصنوعی را با لوازم جانبی مختلف مطابق با طرح بندی تنظیم شده یا به عنوان طرح اصلی خود تزیین می کنند.
نگهداری از گل ها یکی دیگر از مواردی است که گل فروش ها باید دانش آن را داشته و بتوانند آن را به مشتریان خود منتقل کنند ، تا مشتری بداند که چگونه می تواند طول عمر گل های خود را افزایش دهند .
با این حال ، کار با گل فقط یک قسمت از کار است . گل فروشی یک تجارت است و گل فروش ها هر روز باید تهیه قیمت ، سفارش دادن و سفارش گرفتن گل ها ، انواع صورت حساب ها و فاکتورها ، موجودی کالا و سایر کارها را انجام دهند .
برای بسیاری از گل فروشی ها در تهران فروش فقط به گل محدود نمی شود ، آنها همچنین اقلام مکمل دیگر مانند سبد هدیه ، عروسک های پولیشی ، کارت و خوراکی‌هایی مانند شکلات را به فروش  می رسانند.

ویژگی های یک گل فروشی حرفه ای

– تحویل گل در زمان مقرر  

یک گل فروش حرفه ای اهمیت زمان و ارزش آن را برای مشتریان خود درک می ‌کند .
برای آماده شدن برای یک مراسم ویژه مانند مراسم عروسی کارهای مختلفی وجود دارد که باید همه آنها در زمان مقرر انجام شوند .
این امور مانند تزیین محیط ، آماده کردن غذا ، میوه و شیرینی ، آماده شدن برای مراسم و غیره می باشد .
از آنجایی که غیر ممکن است که در طول یک روز بتوان به تمام امور پرداخت ،بنابراین باید کارهای مختلف را به مشاغل مختلف و مخصوص خود سفارش داده تا آنها در موعد مقرر کار مورد نظر را تحویل بدهند.
یک گل فروشی حرفه ای این اطمینان را برای مشتریان خود حاصل خواهد کرد که برای انجام گل آرایی و تزیین ماشین عروس یا دسته گل عروس هیچ گونه تاخیری در کار به وجود نخواهد آمد.

– بالا بودن کیفیت گل ها

جنبه مهم دیگری که یک گلفروشی خوب باید از خود نشان دهد ، ارائه گل های مناسب با کیفیت بالا می باشد .
گل هایی که خریداری می‌شوند باید کاملاً سالم بوده و پژمرده به نظر نرسند . تازه و شاداب بودن گل ها باعث می شود که گل ها در طی مراسم سالم باقی مانده و دچار پژمردگی نشوند.
یک گل فروشی حرفه ای زیباترین و تازه ترین گل ها را به مشتریان خود ارائه می دهد .

– دارا بودن خلاقیت بالا در تزیین گل ها

داشتن خلاقیت بالا برای طراحی گل ها به صورت منحصر به فرد ، یک عنصر کلیدی در شغل گلفروشی می باشد .
گلفروش باید بتواند تزیین گل ها را به نحوی انجام دهد که نظر مشتری را جلب نمایند و همچنین توانایی هنری زیادی در ایجاد دسته های گل ، تاج گل سبد گل و غیره با ابعاد و اشکال متمایز که متناسب با هر مناسبتی باشد را دارا باشد .
به طور کلی گل آرایی و تزیین گل ها نیازمند احساسات زیاد است.
گل فروش ها باید بتوانند هماهنگی و وحدت رابین گل ها برقرار نموده و ریتم و تعادل را در تزیین آنها رعایت کنند .
آنها باید دانش لازم برای انتخاب رنگ های متناسب گلها و تزیین آنها در طرح های مختلف را داشته باشند.

– توانایی گل فروش در ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری

یک گل فروش حرفه ای و موفق رابطه پایداری با مشتریان خود برقرار می کند و به نظرات و سلیقه آنها در حین تزیین ‌گل اهمیت زیادی می‌ دهد .
آنها باید شخصیتی دلپذیر و گرم داشته و به راحتی بتوانند با تمام مشتریان و افراد ارتباط برقرار ‌کنند.
زیرا این امور بر پیشرفت شغلی آنها تاثیر زیادی داشته و یکی از مهم ترین ویژگی های یک گلفروشی خوب می باشد .

سخن پایانی

گلفروشی در تهران یکی از مشاغل لطیف و روح نوازی است که برای اداره و مدیریت آن علاوه بر دارا بودن دانش لازم در مورد گل ها و نگهداری از آنها ، نیاز است که گلفروش خلاقیت بالا و توانایی زیادی در ارتباط برقرار کردن با مشتریان داشته باشد.
منبع : فست گل   https://fastgol.com