با توسعه فناوری و افزایش انوع گجت ها که همگی زندگی را به سمت رو سوی راحتی سوق می دهند و همچنین گرایش زندگی به سمت خانواده های  کم جمعیت و با توجه به نیاز انسان به زندگی اجتماعی و همدم و مونس انواع حیوانات خانگی و غیر خانگی به ناچار وارد زندگی ما می شوند. اما این حیوانات هر کدام شرایط خاص خود را می طلبند که در زیر سعی شده است تا به بررسی اجمالی آنها بپردازیم.

چه لوازمی برای نگهداری حیوانات خانگی لازم و ضروری است؟

محل نگهداری

اولین چیزی که برای شروع صاحب شدن یک حیوان خانگی لازم دارید محل نگهداری آن است که برای حیوانات مختلف متفاوت است و نمونه های متنوعی در پت شاپ های معتبر وجود دارد که می توانید به صورت اینترنتی و یا حضوری اقدام به خرید آنها نمایید.

با توجه ب اینکه این خانه ای که برای حیوان خود انتخاب میکنید محلی است که اکثر ساعت های خود و مخصوصا استراحت را در آن سپری میکند لذا لازم است تا جنس بهداشتی و در صورت امکان طبیعی مثل چوب و …داشته باشد.

لوازم بهداشتی

همه دوست داریم تا محل زندگیمان تمیز و مرتب باشد و دوست نداریم که آرامش ما با وجود حیوانات خانگی مان بر هم بخورد و طبیعتاً به سراغ لوازمی در بازار خواهیم رفت تا  جنبه های بهداشتی این قضیه را مرتفع نماید.

اولین چیزی که در این زمینه لازم است رعایت شود تهیه زیر انداز مناسب برای سگ و یا گربه و یا هر حیوان خانگی است تا در عین راحت و بهداشتی بودن عایق آب نیز باشد. برای همین موضوع نمونه های با کیفیتی در بازار وجود دارد که با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

دومین چیز با توجه به اینکه پرز اکثر حیوانات مخصوصا موقع افزایش وزن ریزش دارد تمیز کردن این پرزها از رو فرش و مبل است بنابراین با تهیه مو جمع کن فرش می توانید این مسئله را هم از میان بردارید.

سومین مسئله استفاده از شامپوهای و شوینده های غیر شیمیایی و به طور منظم برای حیوانات است تا هم از تجمع انگل ها جلوگیری شود و هم ریزش کرک آنها کنترل شود.

تغذیه

همه مسائلی که ذکر شد در نهایت به اصلی ترین قسمت ماجرا منتهی می شود  آن چیزی نیست جز تغذیه ، تغذیه در رشد و نمو حیوانات نقش اساسی دارد و اگر به طور صحیح تغذیه نشود در مقابل بیماری ها آسیب پذیر خواهد بود و طول عمر زیادی هم نخواهد داشت .

قبل از تهیه حیوان خانگی حتما با متخصصان در زمینه تغذیه و نحوه آن و زمان های لازم مشورت نمایید تا خدای ناکرده به اشتباه غذایی به سگتان یا گربه تان ندهید تا باعث بروز مشکلاتی در آنها شود. برای مثال برای آموزش سگ توصیه شده که از بیسکویت تشویقی سگ استفاده شود و همانطور که می دانید سگ ها همه نوع بیسکویت را دوست ندارند و باید از منابع متعبر نمونه استاندارد آن را تهیه نمایید و چون منبع اصلی تغذیه نیست سعی کنید نمونه باکیفیت را تهیه کنید تا در آموزش به مشکل برنخورید و سگتان با علاقه یاد بگیرد.

نتیجه گیری

نهایتا به خاطر داشته باشید که اگر علاقه به نگهداری حیوانات ندارید از قبول آنها امتناع کنید چرا که بعد از مدتی با نگاه حیوانات هم متوجه مشکل و یا درخواست آنها خواهید شد و این کار به جزء عشق و علاقه هرگز ممکن نخواهد بود.