عمل کاشت مو یک عمل شایع و متداول است. بیشتر آقایان که از خالی بودن، کم پشتی یا حتی کچلی رنج می برند، عمدتا تصمیم می گیرند که مو بکارند. عمل کاشت مو هم برای خانم ها و هم برای آقایان انجام می شود، اما بیشتر متقاضیان این عمل عمدتا آقایان هستند. بسیاری از آقایان معتقدند که داشتن موهای حجیم و پرپشت نقش زیادی در زیبایی آنها دارد و به آنها اعتماد به نفس می دهد. به همین دلیل کاشت مو می تواند یک روش نسبتا دائمی برای رفع مشکل آنها به حساب بیاید. اما ممکن است این سوال در ذهن خیلی ها پیش بیاید که آیا کاشت مو عوارض دارد. اگر این برای شما هم سوال است در این مقاله همراه ما باشید.

کاشت مو چه عوارضی دارد
کاشت مو چه عوارضی دارد

عمل کاشت مو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عمل کاشت مو یکی از ایمن ترین عمل ها در حوزه زیبایی می باشد. به همین دلیل یکی از کم عارضه ترین عمل ها در این حوزه محسوب می شود. کاشت مو در حقیقت به عمل برداشت فولیکول های مو از منطقه اهدا کننده و انتقال آن به منطقه گیرنده گفته می شود. از زمانی که این عمل نخستین بار انجام شد تا تاکنون از روش های مختلفی برای این عمل استفاده شده است که هر کدام ویژگی ها و عوارض خاص خود را داشته اند. امروزه ما در این بخش شاهد تحولات گسترده ای بوده ایم. دستگاه های پیشرفته ای روی کار آمده اند که عمل کاشت مو را دقیق تر و بهتر کرده اند. اما با همه اینها یادمان باشد که کاشت مو همچنان یک عمل است و مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است عوارض خاص خود را به همراه داشته باشد.

اقدامات قبل از تصمیم به عمل کاشت مو

اگر قصد کاشت مو را دارید بهتر است این عمل را در جایی انجام دهید که شناخته شده است و سایر متقاضیان آن را تایید می کنند. وقتی که شما در مراکز معتبر عمل کاشت مو را انجام دهید، طبیعتا عوارض ناشی از آن بسیار کمتر خواهد بود یا پیشگیری های لازم نسبت به هر گونه عوارض جانبی انجام می شود. در ادامه درباره عوارض کاشت مو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

در مرحله بعدی پیشنهاد ما اینست که قبل از تصمیم به انجام هر یک از روش های کاشت مو، با پزشک یا جراح پیوند خود صحبت کنید. بدانید که هیچ یک از این روش ها موفقیت آمیز نیستند، اما جای زخم یک خطر است. همچنین ممکن است بر اساس حجم یا کیفیت موهایتان واجد شرایط برای هیچ یک از این روش ها نباشید.

عوارض کاشت مو

همان طور که گفتیم با وجود همه پیشرفتی هایی که در حوزه کاشت مو صورت گرفته است؛ اما همچنان کاشت مو یک عمل جراحی به حساب می آید و هر عملی ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد. عوارض در دو دسته تقسیم می شوند. در دسته اول منظور از عوارض موارد غیر طبیعی و غیر معمولی است که بعد از عمل رخ می دهد. این عوارض نشان دهنده این است که از روش خوبی برای عمل استفاده نشده یا فرد متقاضی با روش انتخاب شده سازگاری ندارد. منظور از دسته دوم عوارضی است که بروز آنها طبیعی ست و از قبل قابل پیش بینی هستند. برای مثال در رابطه با کاشت مو عوارضی مانند قرمزی یا تورم در محلی که عمل کاشت انجام شده طبیعی و قابل پیش بینی است. این عوارض خود خود بعد از چند روز از بین می روند. اما به طور کلی، در عمل های زیبایی از جمله کاشت مو باید نسبت به عوارض احتمالی آگاهی داشت تا بتوان بهترین نتیجه ممکن را از عمل گرفت. از این رو بهتر است این عمل در مراکز تخصصی و زیر نظر متخصصان حرفه ای در این حوزه انجام شود تا فرد بیمار با کمترین عارضه مواجه شود و همچنین بهترین نتیجه را بگیرد.

دلیل داشتن عوارض کاشت مو

اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا این عوارض رخ می دهند. روش های قدیمی که برای کاشت مو استفاده می شد روش های تهاجمی بودند و باید فولیکول های مو از بانک مو یا منطقه اهدا کننده توسط برش برداشته می شد. طبیعتا وقتی قسمتی از بدن یا سر برش داده می شود در داد دارد و ممکن است خونریزی و حتی عفونت کند. از طرفی آن قسمت بخیه زده می شود و ممکن است جای بخیه تا مدت ها قابل مشاهده باشد. اما با گذشت زمان از روش های به روز و غیر تهاجمی استفاده شد که عوارض بسیاری کمی را برای بیمار به همراه داشتند. پس این مورد خیلی حائز اهمیت است که برای کاشت مو از چه روشی استفاده می کنند. چون هر روشی ممکن از عوارض خاص خودش را داشته باشد و قبل از آن باید با پزشک در رابطه با آن روش مشورت شود.

پیشگیری از عوارض کاشت مو

با توجه به اینکه عمل کاشت مو عمل حساسی است و نتیجه آن برای فرد متقاضی بسیار مهم است. بهتر است که ابتدا یک کلینیک خوب و معتبر پیدا کنید تا این عمل را انجام دهید. انتخاب کلینیک خوبی می تواند به شما تا حد زیادی کمک کند تا عوارض ناشی از کاشت مو را به حداقل برسانید. کلینیک الهام با به کارگیری کادری مجرب و با سابقه و بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات و ابزارها در این زمینه سال ها است که در کنار شما متقاضیان است. دومین نکته که بهش ما کمک می کند تا عوارض ناشی از این عمل را به حداقل برسانید ایبن است که بر اساس توصیه های پزشک حتما به مراقبت های بعد از کاشت توجه داشته باشید.

بنابراین زمانی که شما یک کلینیک خوب و حرفه ای را برای عمل کاشت انتخاب می کنید و از طرفی بعد از عمل مراقبت های لازم را انجام می دهید، عوارض بعد از عمل را به حداقل ممکن می رسانید.

روش هایی برای کم تر کردن عوارض بعد از عمل کاشت مو

 

  1. چند روز بعد از جراحی صبر کنید تا موهای خود را بشویید. در چند هفته اول فقط از شامپوهای ملایم استفاده کنید.
  2. شما باید بتوانید در عرض 3 روز به کار یا فعالیت های عادی بازگردید.
  3. برای حدود 3 هفته برس یا شانه را روی پیوندهای جدید فشار ندهید.
  4. تا زمانی که پزشکتان بگوید مشکلی ندارد، کلاه یا پیراهن و ژاکت نپوشید.
  5. حدود یک هفته ورزش نکنید.
  6. اگر برخی از موها ریختند نگران نباشید. این بخشی از فرآیند است. موهای کاشته شده ممکن است تا چند ماه زیاد رشد نکنند یا به طور یکپارچه با موهای اطراف خود مطابقت داشته باشند.

بهترین کلینیک کاشت مو

همان طور که در بخش قبل گفتیم با توجه به اینکه عمل کاشت مو عملی است که نتیجه نهایی آن برای فرد متقاضی بسیار مهم است و از طرفی ممکن است برای فرد عوارضی به همراه داشته باشد، این عمل باید در کلینیک یا مراکز تخصصی انجام شود که امتحانشان را پس داده اند. یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو و کاشت ابرو، کلینیک الهام می باشد که با برخورداری از کادری متخصص و مجرب و همچنین به کارگیری دستگاه های هوشمند بهترین خدمات را به متقاضیان در این زمینه ارائه می دهد و توانسته عملکرد عالی را داشته باشد. از این رو اگر قصد عمل کاشت مو را دارید می توانید به این کلینیک مراجعه نمایید. ابتدا با پزشک متخصص صحبت کنید و سپس با توجه به توصیه های وی تصمیم تان را در رابطه با این عمل و انتخاب روش کاشت مو بگیرید. امیدواریم که مطالب ما در رابطه با عوارض کاشت مو برایتان کامل بوده باشد و بتوانید انتخاب خوبی را داشته باشید. ممنون که همراهمان بودید.