توجه دیزاین و طراحی داخلی ساختمان یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در افزایش رضایت مشتریان و ارباب رجوع محسوب می شود. این موضوع در سالن های زیبایی برای جلب نظر مشتری و به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی اهمیت بیشتری دارد. در واقع اهمیت این موضوع به گونه ای است که تاثیر زیادی در برند سازی هر چه بهتر در سالن زیبایی و معرفی آن به مشتریان جدید دارد. این موضوع برای شهرهای بزرگ که تعداد زیادی سالن زیبایی در آن وجود دارد، بسیار مهم تر است. چون باعث احساس خوب در مشتری می شود. برای شروع دیزاین کردن سالن زیبایی، ابتدا باید  سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید. از جمله سبک های مناسب برای دیزاین سالن زیبایی می توان موارد زیر را نام برد:

  • سبک مدرن
  • سبک کلاسیک
  • سبک مینیمال

به طراحی ورودی سالن بپردازید. برای جلب نظر مشتریان تازه وارد حتما باید تابلوی آرایشگاه را قرار دهید. علاوه بر این برای دیزاین کردن ورودی سالن زیبایی، از گل و گیاهان لوکس و جدید استفاده کنید. این کار باعث ایجاد احساس مطلوبی در مشتریان می شود. همچنین با ایجاد یک نور پردازی زیبا می توانید زیبایی محیط ورودی سالن یا حتی داخل را زیباتر کنید. پس از آن برای دیزاین کردن ابتدای فضای داخلی سالن زیبایی، حتما نیاز به یک میز پیشخوان دارید تا زیبایی دکوراسیون داخلی آن دو چندان شود. همچنین توصیه می شود با توجه به متراژ سالن زیبایی یا تعداد مراجعه کنندگان چندین صندلی زیبا و متناسب با سبک سالن زیبایی یا علاقه خود انتخاب کنید. برای راحتی مشتریان و مراجعه کنندگان از صندلی ها و مبلمان راحتی استفاده کنید. برای دیزاین کردن قسمت اصلی سالن نیز لازم است که از گل و گیاهان نسبتا بزرگ و زیبا استفاده کنید، تا بر زیبایی و لوکس شدن آن افزوده شود.

از چه نوع متریالی در دیزاین دکوراسیون آن باید استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین فاکتورهای دیگری که زمان دیزاین کردن دکوراسیون سالن زیبایی باید به آن توجه زیادی داشته باشید، انتخاب متریال مناسب است. رنگ و متریال مورد نظر برای سالن های زیبایی متناسب با سبک مورد نظر مالک سالن زیبایی متفاوت است. در واقع باید متریال و رنگ هایی را برای دیزاین دکوراسیون انتخاب کنید که متناسب با سبک است. به گونه ای که باید رنگ ها کاملا متناسب با نور پردازی، و کلیه وسایل و لوازم مورد استفاده در سالن باشد. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های خنثی و یکدست و یک رنگ باعث احساس خستگی و دل مردگی در مراجعه کنندگان می شود. یکی از موارد دیگری که برای انتخاب متریال ها باید به آن توجه کنید، انتخاب صندلی، آینه ها، و نور پردازی با رنگ های مشابه با یک دیگر است. در واقع باید از متریال های مختلف با کیفیتی استفاده کنید تا پس از استفاده های مداوم و یکسره و زیاد آسیبی به آن وارد نشود. به گونه ای که دچار رنگ رفتن، کدری، شکستن، خراش، فرو رفتگی و … نشود. چون این موارد تاثیر زیادی در کاهش رضایت مشتریان و مراجعه کنندگان دارد.

کف سالن زیبایی بهتر از چه جنس متریالی کار شود؟

علاوه بر توجه به متریال و دیزاین دکوراسیون داخلی سالن زیبایی باید به ان توجه زیادی داشته باشید، توجه به کف سالن زیبایی نیز اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه متریال های مختلفی برای استفاده از  کف ساختمان های مختلف وجود دارد. این میزان از تنوع در تولید و عرضه انواع کف پوش های مختلف باعث شده که با شناخت بیشتر و دست باز بتوانید بهترین متریال را برای کف سالن زیبایی انتخاب کنید. از جمله بهترین متریال ها برای کف سالن می توان موارد زیر را نام برد:

  • پارکت های چوبی
  • انواع سنگ ها با رنگ های متنوع
  • سرامیک
  • لمینت

استفاده از متریال های ذکر شده طبق بررسی های انجام شده، بهترین نوع برای سالن های زیبایی است. این متریال ها قابلیت تمیز کاری، شستشو، جارو کردن و … با استفاده از تی شوی، آب و سایر مواد شوینده وجود دارد. علاوه بر این، موارد ذکر شده مقاومت بسیار بالایی در مقایسه با سایر متریال های دیگر دارند.

نکاتی که باید هنگام ساخت یا باز سازی سالن زیبایی بدانیم

برای افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی و دیزاین سالن های زیبایی نکات مهمی وجود دارد که توجه و تمرکز روی آن ها تاثیر زیادی در افزایش زیبایی سالن دارد. از جمله مهم ترین نکاتی که باید زمان ساخت یا بازسازی سالن زیبایی به آن توجه کنید می توان موارد زیر را نام برد:

  • روی یک تم مشخص تمرکز کنید

یک تم مشخص با توجه به نوع و سبک دکوراسیون انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که به یک سبک مشخص مانند سبک مدرن، کلاسیک یا مینیمال و … علاقه دارید، رنگ های متناسب با آن را انتخاب کنید. سپس سعی کنید از رنگ های مشابه و متناسب با همان تم برای دیزاین یا ساخت یا بازسازی سالن زیبایی استفاده کنید.

  • نور پردازی کامل ایجاد کنید

یکی از مهم ترین ویژگی های ضروری در سالن های زیبایی، نور پردازی است.  اگر داخل فضای داخلی سالن زیبایی نور طبیعی وجود دارد، حتما از پنجره های بزرگ برای وارد شدن نور استفاده کنید. اما در صورتی سالن دارای این قابلیت نیست، حتما از نور پردازی های مصنوعی برای ایجاد یک فضای لوکس و زیبا داخل سالن استفاده کنید. برای این کار می توانید از لامپ های مختلف با رنگ های تیره و روشن در کنار آینه و قسمت های مختلف سالن استفاده کنید.

  • پارتیشن بندی کردن

یکی از بهترین ایده ها برای لوکس شدن سالن زیبایی، پارتیشن بندی کردن قسمت های مختلف آن است. بدیهی است که در سالن های زیبایی خدمات مختلفی ارائه می شود. به همین دلیل با قسمت بندی کردن بخش های مختلف می توانید یک فضای زیبا و لوکس و با کاربردهای مختلف داشته باشید.

  • استفاده از تصاویر جذاب

برای سالن های زیبایی تصاویر حرفه ای مختلفی وجود دارد که می توان از ان برای زیباتر و معنادار تر کردن استفاده کرد. برای سالن زیبایی توصیه می شود تصاویر متناسب با آرایش، مدل مو و …. قرار دهید.

تولید شده توسط تیم آبگون دیزاین