برای شستشوی با کیفیت در ماشین لباسشویی نه‌تنها به مواد شوینده خوب و عملکرد مکانیکی نیاز است، بلکه گرم شدن آب نیز یکی از موارد مهم به شمار می رود.

به طور کلی ماشین لباسشویی بسته به حالت شستشوی انتخابی ، آب را تا دمای خاصی گرم می کند . برخی از برنامه های شستشو نیاز به شستشو در آب نسبتا سرد دارند که در این حالت دما تا ۳۰ درجه سانتی گراد گرم می شود اما در برخی دیگر از حالت های شستشو آب در ماشین لباسشویی تا ۹۵ درجه سانتیگراد گرم می شود تا لکه های سرسخت و قدیمی که با آب سرد پاک نمی شوند از بین بروند. گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی یکی از مشکلات شایع در این دستگاه ها است که باید فوراً برطرف شود.

زیرا در صورت خرابی دستگاه و زمانی که گرمایش آب انجام نمی شود شستشوی موثر در اکثر حالت ها نیز انجام نخواهد شد که این مشکل در ماشین لباسشویی علاوه بر تمیز نشدن لباس ها پس از شستشو باعث خرابی زودرس قسمت های مختلف مکانیزم شستشو نیز می شود.

بنابراین باید به دنبال دلایل ایجاد این مشکل باشید. اما ابتدا باید مطمئن شوید که آب واقعا گرم نشده است. برای انجام این کار ۲۰ دقیقه پس از شروع چرخه شستشو شیشه‌ درام دستگاه را لمس کنید اگر شیشه گرم نباشد نشان دهنده این است که آب در ماشین لباسشویی گرم نشده است.

5 دلیل گرم برای نشدن آب در ماشین لباسشویی
5 دلیل گرم برای نشدن آب در ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند؟

  1. انتخاب برنامه اشتباه

ابتدا بررسی کنید چه نوع برنامه شستشوی برای ماشین لباسشویی خود انتخاب کرده اید . ممکن است برنامه انتخابی شما آب را کاملاً داغ نکند و گرمایش تا ۳۰ درجه سانتیگراد را نمی توان با لمس کردن درام ماشین لباسشویی متوجه شد.

در صورتی که برنامه شستشو را اشتباه تنظیم کرده باشید در برخی از مدل ها می توانید به صورت دستی تنظیمات را تغییر دهید.

  1. خراب شدن المنت دستگاه

خرابی المنت ماشین لباسشویی اولین دلیل عدم گرمایش آب است که معمولاً به ذهن می رسد. این مشکل را می توان به راحتی و توسط یک مولتی متر بررسی نمود .

خرابی المنت ماشین لباسشویی با آب بی کیفیت ، استفاده از مواد شوینده نامناسب و ورود اشیاء خارجی به درام و مخزن ماشین لباسشویی بستگی دارد.

در صورتی که خرابی مربوط به المنت ماشین لباسشویی باشد نیاز به تعویض این قطعه است که برای دسترسی به آن لازم است پنل پشتی ماشین لباسشویی از جای خود خارج شود . اما اگر برای تعویض المنت گرمایشی در ماشین لباسشویی نیاز باشد دستگاه به طور کامل جداسازی شود حتماً از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

  1. خرابی ترموستات ماشین لباسشویی

ترموستات در ماشین لباسشویی دمای آب را کنترل می کند . در ماشین های لباسشویی جدید که با آخرین مدل های تکنولوژی ساخته شده اند در صورت خرابی ترموستات ، ماژول کنترل برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد فرمان گرمایش را نمی دهد. در مدل های قدیمی طتر ماشین لباسشویی در صورت خرابی ترموستات ، آب تقریباً تا نقطه جوش گرم شده و المنت را از کار می اندازد یعنی اگر ترموستات خراب باشد نیاز به تعویض دارد.

  1. شکستن یا خرابی سوئیچ فشار در ماشین لباسشویی

خراب شدن سوئیچ فشار که سطح پرشدن مخزن با آب را کنترل می کند اغلب با پر شدن یا سرریز شدن آب از دستگاه سیگنال می دهد. همچنین ممکن است در صورت ایجاد مشکل خرابی و شکستگی سوئیچ فشار المنت ماشین لباسشویی نیز روشن نمی شود . در این صورت ، نیاز به تعویض سوئیچ فشار است که برای این کار توصیه می شود حتما از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

  1. شکستگی ماژول الکترونیکی

گرم نشدن شدن آب در ماشین لباسشویی به دلیل خرابی ماژول کنترل دستگاه نیز امکان پذیر است.

ماژول های الکترونیکی ماشین لباسشویی اطلاعاتی از اجزاء و مکانیسم های ماشین لباسشویی دریافت می کنند . در صورت خرابی این اطلاعات دریافت نشده و پردازش نمی شوند و دستوراتی برای اقدامات بعدی مانند گرمایش آب نیز صادر نمی شود. در این صورت نیاز است که ماژول الکترونیکی ماشین لباسشویی توسط افراد ماهر و متخصص تعویض شود.

گاهی اوقات تثبیت کننده تعبیه شده در ماژول کنترل که مسئول گرم کردن آب است از کار می افتد در نتیجه آب به هیچ وجه نمی تواند تا دمای خاصی گرم شود که در این صورت نیاز به تعویض برد کنترل وجود دارد.

ماهان سرویس تعمیرگاه تخصصی ماشین لباسشویی در کرج

فرقی نمی کند خرابی ماشین لباسشویی چیست و کجای کرج و مناطق اطراف ساکن هستید . تعمیر ماشین لباسشویی توسط ماهان سرویس در منزل انجام می شود . بدون نیاز به جابجایی و با نرخ اتحادیه .

برای تعمیر لباسشویی بوش در کرج ، تعمیر لباسشویی اسنوا در کرج  و تعمیر لباسشویی دوو در کرج  یک تماس با ماهان سرویس کافی است .

تلفن : 09353001695

www.arvandoxin.com