حران نام یکی از قدیمی ترین شهر های ترکیه است که در استان شانلی اورفه این کشور قرار دارد، در این شهر کهن و قدیمی خرابه هایی وجود دارد که طبق تحقیقات انجام شده در گذشته محلی برای تحصیل و یک دانشگاه بوده است، بسیاری از مردم تصور می کنند که دانشگاه جندی شاپور واقع در شهر دزفول کشوز ایران، اولین دانشگاه جهان می باشد، اما باید بدانید که دانشگاه جندی شاپور در واقع اولین دانشگاه جهان در زمینه آموزش علمی است، اما دانشگاه حران اولین دانشگاه اسلامی در دنیا به شمار می آید و جالب است بدانید که این دانشگاه قدیمی پیش از جندی شاپور ساخته شده بود. همانطور که پیش تر اشاره کردیم و می دانید، امروزه تنها خرابه هایی از این مجموعه باقی مانده است، در این مقاله قصد داریم اطلاعات کلی در رابطه با این مجموعه در اختیارتان قرار دهیم، اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید در ادامه با لحظه آخر همراه باشید. برای رزرو تور ترکیه هتل 5 ستاره کلیک کنید

اولین دانشگاه جهان در ترکیه
اولین دانشگاه جهان در ترکیه

شهر حران در گذشته های دور محل زندگی حضرت ابراهیم بوده و شهر خود را مدیون دانشمدان، فلاسفه و فقیهانی است که در آن زندگی می کردند، از برجسته ترین دانشمندانی که در این شهر چشم به جهان گشوده اند می توان به ثابت ابن قره اشاره کرد. تور استانبول

تحقیقات باستان شناسی نشان داده است که شهر حران، اولین شهر ساخته شده پس از طوفان نوح می باشد و در طول تاریخ به سبب وجود شخصیت های دینی و مذهبی برجسته در آن، هموار مورد توجه بوده است، گردشگران تور استانبول باید بدانند که از شهر حران امروزه تنها خرابه ای قدیمی به جای مانده است که محل زندگی کولی ها و عشایر می باشد.

برای کسب اطلاع از قیمت و هزینه های سفر با تور های گردشگری یا تور ارزان لحظه آخری آنتالیا میتوانید به وبسایت لحظه آخری مراجعه فرمایید.

اگر قصد سفر با تور ترکیه و بازدید از اولین دانشگاه اسلامی جهان را دارید در نظر داشته باشید که شهر حران به عنوان یک جاذبه ی گردشگری و یا تاریخی شناخته نمی شود بنابراین برای بازدید از این شهر بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کرده و در صورت امکان به همراه یک راهنمای محلی به حران سفر کنید، با تشکر از همراهی شما امیدواریم این مقاله در سفر با تور ترکیه برایتان مفید واقع شود.