قطعا برای کسب نمره عالی در امتحانات پایان ترم، به خصوص امتحانات نهایی، کتاب درسی بهترین و کامل‌ترین منبع مطالعه است. اما با این وجود لازم است در کنار کتاب اصلی، نمونه سوالات استانداردی را حل کنید تا با نحوه طرح سوالات امتحانی بیشتر آشنا شوید. همچنین مرور تمامی مطالب کتاب در شب امتحان غیر ممکن است و قطعا شما به نکات جمع بندی شده برای این کار نیاز خواهید داشت. اما بهترین منبع برای مرور شب امتحانی چیست؟ و یک منبع شب امتحانی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

شب امتحان خیلی سبز با جزوات بنی هاشمی؟

این منابع شامل طلایی‌ترین نکات برای شرکت در امتحانات هستند

یک منبع مناسب برای مطالعه در شب امتحان باید حاوی خلاصه مفیدی از اصلی‌ترین نکات، جمع آوری پرسش‌های امتحانی سال‌های اخیر به همراه پاسخ و بارم بندی دقیق امتحانات باشد‌. از معروف‌ترین منابع برای مرور شب امتحانی می‌توان به کتاب شب امتحان خیلی سبز و جزوات بنی هاشمی اشاره کرد.

شب امتحان خیلی سبز یک منبع عالی و جامع برای مرور سه سوته دروس در شب امتحان

سری کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز، به طور متوسط دارای ۷۰ صفحه نمونه سوالات امتحانی سال‌های گذشته هستند که دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم می‌توانند برای مطالعه شب امتحان از آن‌ها استفاده کنند. با توجه به حجم کم این کتاب‌ها می‌توان گفت که مجموعه کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز برای مرور دروس در یک الی دو روز قبل از امتحان کاملا مناسب و عالی هستند.

کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز شامل ۵ قسمت مجزا به شرح زیر هستند:

  1. بارم بندی امتحانات پایان ترم

بهتر است بدانید که وزارت آموزش و پرورش همه ساله بارم بندی امتحانات نهایی مدارس را تعیین کرده و به آنها اعلام می‌کند و دبیران موظف هستند که سوالات را بر اساس این بارم بندی‌ها طراحی کنند. با اطلاع از بارم‌بندی امتحانات پایان ترم می‌توانید مطالب را بر اساس اهمیت طبقه‌بندی کرده و مطالعه هدفمندتری داشته باشید.

  1. سوالات امتحانی نوبت اول

آزمون‌های پایان ترم نوبت اول شامل حدود ۵۰ درصد از مطالب کتاب درسی هستند که در هر کتاب شب امتحان خیلی سبز حدود چهار الی پنج آزمون مربوط به نوبت اول مطرح شده است. از بین این آزمون‌ها، یک یا دو آزمون اول، سوالات را به صورت مبحثی و طبقه بندی شده ارائه می‌کنند و برای پاسخ به هر سوال، یک نکته مشاوره‌ای برای شما آورده شده است. این دو آزمون بیشتر جنبه آموزشی دارند؛ اما دو یا سه آزمون دیگر، شرایط امتحان پایان ترم را برای شما شبیه سازی می‌کنند.

  1. سوالات امتحانی نوبت دوم

این آزمون‌ها مربوط به امتحانات برگزار شده در خرداد ماه بوده و همانند آزمون‌های امتحانی نوبت اول در دو بخش طبقه بندی شده طبقه‌بندی نشده مطرح می‌شوند.

  1. پاسخنامه تشریحی آزمون‌ها

در این قسمت پاسخ صحیح هر پرسش به همراه توضیحات تشریحی و تحلیل جواب آورده شده است. مطالعه دقیق این بخش به شما کمک خواهد کرد تا برای پاسخ به پرسش‌های مشابه، تجزیه و تحلیل بهتری داشته باشید.

  1. درسنامه‌های شب امتحان

برای مرور سریع دروس در شب امتحان به یک خلاصه جامع و مفید نیاز دارید که کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز با طراحی قسمت درسنامه‌های شب امتحان این مشکل شما را حل می‌کنند. درسنامه‌های شب امتحان برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک که محاسباتی هستند، مثال‌هایی عالی و آموزنده دارند.

جزوات معروف و محبوب بنی هاشمی ویژه امتحانات نهایی

جزوات بنی هاشمی به صورت کتابچه‌های حاوی سوالات امتحانی چند سال اخیر و با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با سوالات امتحانی طراحی شده‌اند. این جزوات به طور ویژه برای دانش آموزان مقطع دبیرستان موجود هستند و از قسمت‌هایی از جمله نمونه سوالات هماهنگ کشوری و پاسخ تشریحی سوالات تشکیل شده‌اند. جزوات بنی هاشمی با طرح بارم بندی سوالات امتحانی به شما کمک خواهند کرد تا مطالب را بر اساس اهمیتشان مطالعه کنید. در نهایت با یک بار مطالعه جزوات بنی هاشمی می‌توانید بفهمید که کدام یک از قسمت‌های کتاب درسی ارزش بیشتری برای مطالعه و سرمایه گذاری دارند.

شب امتحان خیلی سبز یا جزوات بنی هاشمی؟

مسلما هر دوی این منابع، منابعی عالی برای مرور مطالب در شب امتحان هستند. با این حال کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز جامع‌تر بوده و پایه‌های تحصیلی بیشتری را پوشش می‌دهند. همچنین این کتاب‌ها به جز سوال و جواب، حاوی درسنامه نیز هستند و گزیده‌ای از نکات مهم و فرمول‌های محاسباتی را به صورت یک جا برای دانش آموزان جمع آوری کرده‌اند.

جمع بندی

امتحانات پایانی، به خصوص امتحانات نهایی، شاید یک چالش بزرگ برای دانش آموزان باشند؛ اما با یک برنامه ریزی مناسب برای مطالعه و استفاده از منابع صحیح خواهید دید که این چالش برای شما بسیار ساده و شیرین خواهد شد. منابع بسیار زیادی برای دانش آموزان به چاپ رسیده‌اند که به آن‌ها کمک می‌کنند تا مطالعه هدفمندتر و پر بارتری در شب امتحان داشته باشند که ما دو منبع برتر را در این مقاله به شما معرفی کردیم.