پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تلویزیون های امروزه بسیار متفاوت تر از گذشته شوند. این پیشرفت در تلویزیون ها، باعث شده است که ساختار کلی آن ها بسیار آسیب پذیر و حساس شود. در نتیجه اگر کاربران در مراقبت از تلویزیون خود بی احتیاطی کنند ممکن است با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شوند و یا هزینه های زیادی برای تعمیر تلویزیون خود پرداخت کنند.

5 خرابی رایج در تلویزیون های LED و LCD
5 خرابی رایج در تلویزیون های LED و LCD

سیستم داخلی هر مدل از تلویزیون با مدل دیگر دارای تفاوت هایی می باشد. این تفاوت ها ممکن است کار تعمیر را سخت و یا آسان کنند. البته در هر تلویزیونی یک سری مشکلات معمول و رایج  نیز وجود دارد که در صورتی که با آن ها آشنایی داشته باشید، پروسه عیب یابی را بسیار راحت تر می توانید پیش ببرید.
وقتی که صحبت از تعمیر تلویزیون می شود مطمئناً شما می خواهید که تلویزیون خود را به دست کسانی بسپارید که در کار خود مهارت و تجربه بالایی دارند. یکی از مراکز معتبر در این زمینه مرکز تعمیر تلویزیون در کرج ، تابان سرویس می باشد.

این مرکز با کمک نیرو های ماهر و آموزش دیده خود تلویزیون شما را هم در منزل و هم به صورت حضوری در مرکز در کم ترین زمان عیب یابی و تعمیر می کند.

خرابی های رایج در تلویزیون های LED  و LCD

 ترکیب نادرست رنگ ها

ترکیب شدن رنگ ها در تصاویر از جمله مشکلاتی است که در انواع مختلف تلویزیون ها ممکن است رخ دهد . ترکیب شدن رنگ ها اینگونه است که رنگ ها در تصویر به مرور کم رنگ شده و یا به رنگ دیگری تبدیل می شوند؛ حتی ممکن است  در نمایش اعداد هاله ای در کنار آن ها مشاهده کنید که انگار یک عدد دوبار نمایش داده می شود.

این مشکل به دلیل اختلال در پنل تلویزیون و خراب شدن لایه سطحی آن که همان لایه Liquid  می باشد به وجود می آید؛ که راه حل آن تعویض پنل می باشد.

سیاه شدن صفحه نمایش و عدم نمایش تصاویر

سیاه شدن صفحه نمایش و عدم نمایش تصاویر در تلویزیون ها معمولا به دلیل اختلال در بک لایت تلویزیون به وجود می آید. در صورتی که بک لایت تلویزیون شما با اختلال مواجه شود ، صفحه نمایش سیاه می ماند و هیچ تصویری را نمایش نمی دهد. در این حالت ممکن است صدای تلویزیون بدون هیچ مشکلی پخش شود و فقط تصویر نمایش داده نشود.

توجه داشته باشید که اختلال در  بک لایت باعث نمی شود تمام فعالیت های تلویزیون مختل شود، بلکه ممکن است فقط  بخشی از تصاویر پخش شده بر روی صفحه نمایش به صورت تیره نمایش داده شوند.

در صورتی که متوجه شدید بک لایت تلویزیون شما دچار اختلال شده است متخصصان تابان سرویس می توانند آن را در کم ترین زمان تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنند.

ایجاد خط های افقی یا عمودی در تصاویر

گاهی اوقات ممکن است در صفحه نمایش همراه با تصاویر ، تعدادی خطوط عمودی و افقی نیز نمایش داده شوند. این مشکل هنگامی رخ می دهد که در کنار تلویزیون خود دستگاه های الکترونیکی مانند بلندگو قرار داده باشید.

این دستگاه ها امواجی را از خود ایجاد می کنند که می توانند باعث ایجاد این خطوط در تصاویر شوند. برای بر طرف کردن این مشکل توصیه می شود این لوازم را از تلویزیون خود دور کنید.

تلویزیون بیش از حد داغ می کند

یکی از دلایل بالا رفتن حرارت تلویزیون ، وجود گرد و غبار بر روی قطعات الکترونیکی آن می باشد. هنگامی که گرد و غبار در اطراف و روی این قطعات زیاد باشد، این موضوع می تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه شود.
توصیه می شود به صورت دوره ای تلویزیون خود را با استفاده از پمپ های باد یا جاروبرقی گردگیری کنید تا از رخ دادن اینگونه مشکلات جلوگیری شود.
البته داغ شدن تلویزیون فقط به دلیل وجود گرد  و غبار نیست، گاهی اوقات ممکن است به دلیل خرابی یا اختلال در یک یا چند قطعه دمای تلویزیون بالا رود و شروع به داغ شدن کند؛ که ای مشکلات بسیار جدی هستند و باید به تعمیر کار مراجعه کنید.

کم و زیاد شدن نور در بخش هایی از صفحه نمایش

یکی دیگر از مشکلاتی که به یک لایت تلویزیون مربوط می شود کم و زیاد شدن نور در بخش هایی از صفحه نمایش می باشد.

به طور کلی می توان گفت این علت رخ دادن این مشکل نحوه برخورد TFT ها با صفحه نمایش می باشد که برای بر طرف کردن لازم است بک لایت تلویزیون خود را تعویض کنید.

تابان سرویس، مرکز تعمیر تلویزیون در کرج

تابان سرویس، مرکز تعمیر تلویزیون در کرج است که بیش از 15 سال است که در زمینه تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون فعالیت می کند. تکنسین های سامان سرویس کاملا آموزش دیده و ماهر هستند و با استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته می توانند تلویزیون شما را عیب یابی، و مشکلات آن را بر طرف کنند.
در تابان سرویس کلیه برند های تلویزیون  از جمله ال جی، سامسونگ، سونی، ایکس ویژن و غیره پذیرفته می شود. لازم به ذکر است که در این مرکز تمامی کار های تعمیرات و تعویض، با استفاده از قطعات با کیفیت و اصلی  و همچنین طبق تعرفه های اتحادیه انجام می شود.
برخی از مهم ترین خدمات تابان سرویس شامل تعمیر تلویزیون دوو در کرج ، تعمیر تلویزیون در فردیس کرج ، تعمیر تلویزیون در مهرشهر ، تعمیر تلویزیون در منزل و غیره می شود.

برای درخواست تعمیرکار تلویزیون در منزل ، با تابان سرویس تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰
www.tabanservice.com