طراحی سایت  امروزه توسط شرکت های مختلف و نیز افراد زیادی صورت می گیرد. یک سایت فروشگاهی را می توان با استفاده از زبان های برنامه نویسی مثل PHP و نیز با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس طراحی کرد. طراحی یک سایت فروشگاهی مزیت های مثبت زیادی داشته و نسبت به یک فروشگاه فیزیکی برتری دارد. طراحی سایت به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می گیرد. قیمت ایجاد یک سایت فروشگاهی نیز با توجه به قابلیت ها و نیز ویژگی های آن با همدیگر فرق می کند. برای ساختن یک سایت فروشگاهی خوب و موفق باید نکات مهم آن را رعایت کنید تا درآمد خود را با استفاده از این سایت افزایش دهید. در ادامه این مقاله شما را با سئو و مزیت های مثبت طراحی سایت و دیگر موارد مرتبط با آن آشنا می کنیم.

نکات طلایی در طراحی سایت فروشگاهی چیست؟
نکات طلایی در طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

 

سئو در طراحی سایت فروشگاهی به چه صورت است؟

در واقع سئو باعث بهبود کارایی سایت شما شده و باعث افزایش رتبه سایت شما در موتور های جستجویی مثل گوگل می شود. باید به صورت صحیح بر روی سئو سایت خود کار کرده تا مخاطبان و همینطور بازدید کنندگان سایت شما افزایش یافته و افراد زیادی را به سایت خود جذب کنید. روند سئو سایت را می توان خود انجام داده یا آن را به دست یک متخصص که سئوکار نامیده می شود، تحویل دهید. یک متخصص سئو باعث افزایش رتبه سایت شما شده و آن را در صفحه اول گوگل نشان می دهد. کارشناسان حرفه ای سئو معمولا مواردی مانند تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، یافتن مشکلات فعلی سایت، افزایش سرعت سایت و غیره را انجام می دهند. سئو کردن یک سایت فروشگاهی که معمولا در مدل های مختلفی وجود دارند، به دو صورت SEO on-page و SEO off-page انجام می گردد. سئو در مواقعی کار بسیار ساده ای بوده و در یک زمان بسیار کم و با هزینه مطلوبی انجام می شود.

مزیت های طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی کردن یک سایت فروشگاهی فایده های مثبت زیادی برای صاحبان آن دارد. به صورت کلی طراحی و ایجاد یک سایت فروشگاهی از فروشگاه های فیزیکی مقرون به صرفه تر بوده و نیازی به تامین هیچ مکانی نیست. گستره جغرافیایی یک سایت فروشگاهی نسبت به یک فروشگاه فیزیکی بیشتر بوده و می توان محصولات و خدمات خود را در سراسر ایران و حتی در کل جهان به فروش رساند. فروش در هر زمان از بیست و چهار ساعت یک روز انجام شده و مشتریان در زمان دلخواه خود اقدام به خرید می کنند. سایت های فروشگاهی دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فروشگاه های فیزیکی برخوردار بوده و در زمان مناسبت های خاص مانند روز پرستار به سرعت دچار تغییر می گردند. طراحی سایت فروشگاهی باعث شده تا یک کانال اضافی برای مشتریان خود داشته و این امر باعث افزایش درآمد شما می شود. از طریق این سایت می توان اطلاعات جامع خود را به مشتریان خاص خود انتقال دهید.

روش های خرید در طراحی سایت فروشگاهی به چه صورت است؟
روش های خرید در طراحی سایت فروشگاهی به چه صورت است؟

روش های خرید در طراحی سایت فروشگاهی به چه صورت است؟

به صورت معمول در طراحی یک سایت فروشگاهی امکان خرید به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت به صورت حضوری در درب منزل صورت می گیرد. در روش پرداخت به صورت اینترنتی، باید یک فاکتور صورت حساب را از طریق سایت مورد نظر پر کرده و بعد از آن کالا یا جنس مورد نظر برای شما ارسال می شود. امروزه در بیشتر فروشگاه هایی که از طریق اینترنت محصولات خود را می فروشند، تنها راه از طریق سایت بوده و فروش حضوری ندارند. پرداخت درب منزل نیز روشی است که شما کالا را به صورت اینترنتی سفارش داده و درب منزل تحویل شما می دهند. در این روش موقعی که کالا برای شما ارسال شد، برای اطمینان بیشتر می توان آن را درب منزل پرداخت کرد. به دلیل اینکه سلیقه های افراد با هم تفاوت های زیادی دارد، باید در هنگام طراحی سایت فروشگاهی هر دو مورد را لحاظ کنید.

چه امکاناتی در طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت کرد؟

امکانات مختلفی را در طراحی سایت فروشگاهی باید مد نظر قرار دهید تا مشتریان و مخاطبان را به سایت خود جذب کنید. باید قابلیت واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن را در طراحی آن مد نظر قرار داده تا در دستگاه های مختلف مانند موبایل، تبلت، نوت بوک ها و غیره نمایش داده شود. باید گزینه های مختلفی را در این سایت قرار دهید تا بتوان به راحتی آن را کنترل و مدیریت کرد. می توان قسمتی برای کاربران خاص خود طراحی کرده تا سلیقه های مختلف آن ها را به صورت ویژه مدیریت کرده و از آن ها مطلع شوید.

چه امکاناتی در طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت کرد؟
چه امکاناتی در طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت کرد؟

جمع بندی

امروزه طراحی سایت فروشگاهی توسط سایت های مختلفی انجام شده که می توان آن را با استفاده از زبان های برنامه نویسی و سیستم های مدیریت محتوا ایجاد کرد. سئو برای یک سایت فروشگاهی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و باعث دیده شدن سایت در موتور جستجوی گوگل می شود. سئو معمولا به دو صورت seo on page و seo off page انجام شده و می توان برای انجام این کار آن را به یک “متخصص سئو” واگذار کرد. فایده های مثبت فراوانی طراحی سایت فروشگاهی دارد، که می توان به مقرون به صرفه بودن آن ها نسبت به یک فروشگاه فیزیکی دانست. یک سایت از نوع فروشگاهی نیازی به تامین کردن مکان نداشته و این یک مزیت مثبت است. سی ام اس ایران یکی از شرکت هایی بوده که در زمینه طراحی سایت فعالیت کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به سایت  CMSایران  به آدرس: cms-iran.com مراجعه کرد.