تلویزیون نوعی رسانه مخابراتی الکترونیکی است که صداها و تصاویر متحرک را از یک منبع به گیرنده تحویل می دهد .امروزه تلویزیون تاثیر بسزایی در جامعه دارد . در اوایل قرن بیستم تلویزیون به عنوان وسیله ای برای آموزش و ارتباطات بین ‌فردی تصور می‌شد و با استفاده از مدل رادیویی پخش شده برای انتقال اخبار و سرگرمی ها در اواسط قرن ، به یک رسانه پر طرفدار تبدیل شد. تلویزیون یک رسانه جمعی برای سرگرمی ، آموزش ، اخبار و تبلیغات است.

تلویزیون به طور کلی دستگاه حساسی است که عوامل مختلفی مانند نوسانات برق، گرد و غبار ضربه و غیره به آن آسیب می رساند .

سونی ، یکی از برندهای برتر تولید کننده تلویزیون در جهان است که در ایران نیز افراد زیادی از تلویزیون سونی در منزل خود استفاده می کنند . لذا هر کجای ایران که باشید ، لازم است اطلاعاتی درباره این دستگاه و مراکز خدمات سرویس و تعمیر آن داشته باشید.

تعمیر تلویزیون سونی در کرج با تابان سرویس
تعمیر تلویزیون سونی در کرج با تابان سرویس

شایع ترین مشکلات تلویزیون های سونی

تلویزیون سونی نیز مانند هر وسیله دیگری ، در اثر استفاده دچار استهلاک و ایراداتی می شود که در ادامه به شایع ترین آنها می پردازیم .

1. ۶ بار چشمک زدن تلویزیون

در صورتی که تلویزیون سونی شما به صورت مداوم ۶ بار چشمک می زند دلیل آن احتمالا خراب شدن بک لایت دستگاه می باشد. به طور کلی بک لایت تلویزیون ال سی دی دارای تعدادی لامپ فلورسنت می باشد . اگر این لامپ ها خراب شوند به دلیل اینکه از تلویزیون محافظت شود مدارات پروتکتور فعال شده و ولتاژ بک لایت را قطع می‌ کنند ، این مشکل در تلویزیون های سونی معمولاً با چشمک زدن مشخص می شود.

2. تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش می شود.

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون های سونی ، خاموش شدن ناگهانی این دستگاه ها می باشد ، به

طوری که بدون فشار دادن دکمه پاور تلویزیون خاموش می شود. عوامل متعددی می توانند سبب این خاموشی های ناگهانی دستگاه شوند که شامل خراب شدن مین برد تلویزیون، فرسوده شدن قطعات مین برد ، عدم استفاده از کابل HDML خوب، استفاده از فلش مموری ویروسی بر روی تلویزیون، نوسانات ایجاد شده در برق و آب شدن آی سی برد پاور می باشد.
در صورت ایجاد این مشکل در تلویزیون بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص کمک بگیرید.

3. عدم روشن شدن تلویزیون

در صورتی که تلویزیون خود را با استفاده از دکمه پاور کنترل و یا دکمه پاور موجود بر روی تلویزیون تست کردید اما دستگاه شما روشن نشد ، از آنجایی که تعمیر این مشکل تخصصی بوده و ممکن است خودتان نتوانید آن را انجام دهید بهتر است از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

4. تلویزیون سونی ۳ بار چشمک می زند.

این مشکل غالباً به خاطر خراب شدن برد پاور یا مین برد ایجاد می شود .

5. تصویر تلویزیون دارای لکه های رنگی شده است.

لکه دار شدن تصویر تلویزیون بیشتر در تلویزیون های سونی ۵۰ یا ۶۰ اینچ مشاهده شده است و علت آن به خاطر وجود مشکل در ال سی دی RGB می باشد. دلیل ایجاد این مشکل همچنین به دلیل استفاده از تلویزیون در ساعت های طولانی می باشد.

6. بالای تصویر نواری صورتی رنگ مشاهده می شود.

در صورت مشاهده نواری صورتی رنگ در بالای تصاویر در تلویزیون های سونی ، باید بدانید که در صورت عدم تعمیر تلویزیون، پهنای این نوار به مرور زمان بیشتر شده به طوری که ممکن است قسمت پایین تصویر را تحت تاثیر قرار دهند .
در صورتی که متوجه شده اید اگر نور تصویر را کم کنید این نوار ناپدید می شود، مشکل از لامپ تصویر تلویزیون می باشد که با تعویض آن این مشکل برطرف می‌شود .
اما اگر بالای تصویر تلویزیون سونی شما به رنگ قرمز در می آید علت آن خراب شدن بلاک نوری دستگاه می باشد.

7. بر روی تصاویر تلویزیون سونی خط های عمودی مشاهده می شود.

هنگامی که پنل ال سی دی یا ال ای دی تلویزیون های سونی خراب شوند ، خط های عمودی بر روی تصاویر ظاهر می شوند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است پنل تلویزیون را تعویض کنید .

8. تلویزیون دارای صدا بوده اما تصویر ندارد.

به طور معمول هنگامی که برد پاور تلویزیون خراب می شود این مشکل ایجاد می‌شود .اما اگر از سالم بودن برد پاور اطمینان دارید ممکن است قسمت بک لایت دستگاه خراب شده باشد. در صورتی که بک لایت دستگاه سونی شما خراب شده است ، برای تعمیر آن حتماً باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

تابان سرویس : مرکز تعمیر تلویزیون سونی در کرج

برای تعمیر تلویزیون سونی در کرج می‌توانید با تابان سرویس تماس بگیرید. این مرکز با بیش از یک دهه سابقه کاری در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون های سونی آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود می باشد .

تابان سرویس، با بهره ‌گیری از نیروهای متخصص ، ماهر ، آموزش دیده و با تجربه در زمینه تعمیر تلویزیون در کمترین زمان برای برطرف کردن مشکلات تلویزیون اقدام می کند.

تعمیر تلویزیون ال جی در کرج و همچنین تعمیر تلویزیون سامسونگ در کرج ، از دیگر خدمات تابان سرویس می باشد.

تلفن مستقیم : 09190950208
www.tabanservice.com