اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد خرید پکیج داشته و به دنبال بهترین توصیه ها و راهنمای خرید پکیج در اینترنت می باشید ، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید .
امروزه برخلاف زمان های قدیم که افراد در فصول سرد برای گرم کردن خانه هایشان مجبور به استفاده از بخاری های نفتی و یا سیستم موتورخانه برای گرم کردن شوفاژها می‌شدند که دردسر های خاص خود را داشت ، گرم کردن خانه ساده تر شده  و به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی پکیج های دیواری و زمینی پدیدار شده اند . اما این پکیج ها انواع مختلفی داشته و برای خرید و انتخاب مناسب ترین نوع آن باید  استانداردهای خاص و شرایط مختلفی را در نظر گرفته و رعایت نمود .
به همین دلیل در این مقاله ما به بررسی و راهنمای خرید پکیج مناسب پرداخته ایم تا بتوانیم شما را در انتخاب بهترین نوع آن یاری کنیم .

راهنمای خرید پکیج

راهنمای خرید پکیج - اگر قصد خرید پکیج دارید ، بخوانید
پکیج ، سیستم گرمایشی جدیدی است که امروزه به جای موتورخانه های قدیمی استفاده می شود و علاوه بر کردن خانه باعث تامین آب گرم مصرفی نیز می شود .

مهمترین شرایطی که باید در انتخاب خرید پکیج رعایت شوند ، چیست؟

قبل از خرید پکیج ابتدا باید مواردی را در نظر بگیرید و بر اساس آن موارد انتخاب و خرید خود را انجام دهید که شامل موارد زیر می باشند :

– متراژ مکانی که قرار است با پکیج گرم شود .

– سایز و اندازه پکیج

– قیمت انواع پکیج و بودجه لازم برای خرید آن

انواع پکیج ها

قابلیت های پکیج های موجود در بازار گسترده و متنوع بوده و می‌توان از بین این قابلیت ها به فن دار یا بدون فن بودن آنها و همچنین انواع تک مبدله ، دو مبدله و… اشاره نمود .

پکیج های فن دار و بدون فن

پکیج هایی که در خارج از فضای داخلی خانه نصب می شوند دارای فن می باشند تا در صورتی که سیستم تحت تاثیر باد و طوفان قرار بگیرد ، عملکرد دستگاه مختل نشود . در غیر این صورت از پکیج های بدون فن استفاده می شود . توصیه می شود برای انتخاب و خرید پکیج های فن دار یا بدون فن برای مکان مورد نظر خود با کارشناسان در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

ویژگی های پکیج های دیواری و زمینی

به طور عمده پکیج ها به دو دسته دیواری و زمینی طبقه بندی می شوند .

پکیج های دیواری

پکیج های دیواری به دلیل آن که  دارای دودکش های دوجداره می باشند ، می‌توانند در محوطه بسته اکسیژنی که برای ایجاد احتراق نیاز است را انتقال داده و با استفاده از جداره دوم دی اکسید کربن را  خارج  کنند . بنابراین می توان گفت در این نوع پکیج ها   از احتراق سوخت ، دود ایجاد می شود که با استفاده از دودکش خارج می شود .
این نوع سیستم ها را می توان در داخل آشپزخانه و همچنین در تراس خانه بر روی دیوار نصب نمود و دارای ایمنی تضمین شده ای می باشند . اما نکته مورد توجه در این نوع پکیج ها این است که با توجه به اینکه آب دارای سختی و املاح می باشد باید حتماً هر چند وقت یکبار رسوب زدایی از آن ها انجام شود .
از مزایای این نوع پکیج ها می توان به راندمان بالا ، مصرف پایین و هزینه تعمیرات کم آن اشاره نمود .
همچنین این نوع پکیج ها از نظر سیستم احتراق به سه دسته محوطه باز ، محوطه بسته و چگالشی طبقه‌بندی می‌شوند .

پکیج های زمینی

این نوع پکیج ها برای  منازل و مکان هایی که دارای متراژ بالایی بوده و ممکن است به آب گرم بیشتری نیاز داشته باشند ، مناسب می باشند . زیرا دارای قدرت بالایی در گرم کردن آب  بوده و ظرفیت و همچنین نحوه نصب آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد .
از آنجایی که این نوع سیستم‌ها دارای سر و صدای زیادی می باشند نصب آنها مانند پکیج های دیواری در آشپزخانه و تراس مناسب نمی باشد . بنابراین آنها را درون پارکینگ یا زیر زمینی که برای تهویه هوا دارای دریچه می باشد ، نصب می‌کنند .
این نوع از پکیج ها دارای دیگی از جنس چدن می باشند که دارای ظرفیت حرارتی تا ۱۵۰ کیلو وات هستند.
پکیج های زمینی بر اساس سیستم احتراق به دو دسته مشعل دار و بدون مشعل تقسیم بندی می‌شوند .

خرید پکیج بر اساس مبدل حرارتی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در هنگام خرید پکیج باید به آن توجه نمود دقت در نوع مبدل حرارتی آن می باشد .
در مکان هایی که گرمایش از کف تامین می شود ، برای مصرف کمتر گاز لازم است از پکیج های کندانسیک استفاده شود و از پکیج های منبع دار نیز زمانی استفاده شود که از فن کویل برای گرمایش استفاده می شود .
بنابراین برای انتخاب و خرید پکیج باید به میزان آب گرم مصرفی و مورد نیاز خود توجه کنید و در صورتی که نیاز به آب گرم فراوان دارید ، پکیج هایی که دارای قدرت حرارتی بالا می باشند را  خریداری کنید .
پکیج هایی که دارای دو مبدل می باشند از یک مبدل برای تامین آب گرم و از مبدل دیگر برای تامین گرمایش استفاده می کنند ، این نوع پکیج ها  به دلیل آنکه  هر مبدل کارایی جداگانه‌ای دارد نسبت به پکیج های تک مبدله زمان بیشتری طول می کشد تا رسوب بگیرند .

نتیجه گیری

با توجه به آن که پکیج ها دارای انواع و مشخصات متفاوتی بوده و در برندهای متفاوتی عرضه می شوند ، بهتر است قبل از خرید پکیج در مورد بهترین نوع آن متناسب با محل و بودجه خود  مشورت نموده تا بتوانید بهترین نوع آن را که متناسب با مکان و متراژ مورد نظر شما می باشد ، انتخاب کنید .

چنانچه ساکن استان البرز هستید تاسیسات مرکزی ایران (تاسیسات لطفی ) با بیش از 30 سال سابقه در فروش و خدمات پس از فروش انواع تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ، می تواند انتخاب مناسبی برای مشاوره و خرید باید .
تاسیسات مرکزی ایران ؛ نمایندگی پکیج آریستون در کرج ، نمایندگی پکیج ایساتیس در کرج و نمایندگی خدمات پکیج ایران رادیاتور در کرج می باشد .

تلفن :  32703090  (026) و   09125641224
وبسایت :  tmilotfi.ir