مشهد یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهر های زیارتی ایران که به دلیل وجود حرم علی ابن موسی الرضا (ع) هر ساله میلیون ها نفر به آن مشرف می شوند و از بارگاه این حضرت زیارت می کنند. شاید به نظر برسد بهترین زمان برای سفر به مشهد و اماکن و شهر های زیارتی زمانیست که دل طلب کند.. ولی باید بدانید که این شهر هم مثل خیلی از شهر های توریستی دیگر در سراسر کشور و حتی دنیا در زمان های خاصی از سال شلوغ تر، گران تر و یا حتی ارزان تر است. در واقع انتخاب یک زمان مناسب با توجه به نیاز های شما در سفر، می تواند پیش زمینه یک مسافرت فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند و برآورد هزینه های اقامت و خرج و مخارج سفرتان در کنار خرید بلیط هواپیمای مشهد با قیمتی مناسب می تواند موقعیت های بهتری در سفرتان ایجاد کند.

زمانی مناسب برای سفرتان به مشهد انتخاب کنید
زمانی مناسب برای سفرتان به مشهد انتخاب کنید

بهترین زمان برای سفر به مشهد:

قبل از هر چیزی باید برای سفرتان به مشهد، زمان درستی را انتخاب کنید تا با توجه به خواسته ها و باور هایی که دارید، در بهترین شرایط سفری ایده ال را تجربه کنید. مشهد به عنوان پایتخت معنوی و زیارتی کشور برای همه ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد که در مواقع سال مملو از توریست ها و زائران متعدد است. اما مثل همه شهر ها، بعضی مواقع سال به دلیلی شرایط آب و هوایی، مراسم های مذهبی و تعطیلات مختلف شلوغ تر و پر تردد تر می گردد و همین موضوع هم روی هزینه های اقامت و قیمت بلیط هواپیمای مشهد تاثیر می گذارد. معمولا با شروع تعطیلات نوروزی و مناسبت های مذهبی عده زیادی از مردم به سمت این شهر حرکت می کنند و ترافیک های بالا، شلوغ بودن حرم و کمبود اقامتگاه ها و هتل ها و همچنین بال بودن قیمت بلیط هواپیمای مشهد و هزینه های اقامت از دردسر های سفر کردن در این ایام شلوغ به حساب می آید.

اما خیلی ها دوست دارند ایام خلوت تری را برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) انتخاب کنند و از طرفی هزینه های سفر و خرید بلیط هواپیمای مشهد خود را هم به پایین ترین میزان برسانند. به این افراد پیشنهاد می شود تا اواخر بهار و اوایل پاییز را برای سفرشان انتخاب کنند که شهر هم از نظر آب و هوایی و هم خلوت بودن در بهترین شرایط خود قرار دارد. به علاوه این افراد می توانند با چک کردن قیمت بلیط هواپیمای مشهد در وب سایت های معتبری همچون AirplaneTicket.ir و مشاهده لیست قیمت ها از کمترین میزان به بیشترین میزان و در نظر گرفتن همه اطلاعات و جزئیات مختلف پرواز، برای سفری ارزان و مطمئن در زمان مورد نظرشان اقدام کنند.

سفر در زمان های خاص مذهبی!

شاید شنیدن صدای اذان از حیاط با شکوه حرم مطهر امام رضا (ع) با حال و هوای خاصی که در روز های وفات و ولادت امان و ائمه و خواندن چند رکعت نماز در هیاهو و شوغی های حرم آرزوی خیلی از ما باشد… یکی از بهترین زمان هایی که می توانید اوج آرامش را در میان همه شلوغی های مشهد حس کنید، ماه رمضان است.

در این ایام از سال می توانید با از داشتن کارت دعوت مراسم افطاری که در شهر پخش می شود افطار را مهمان امام رضا باشید. البته باید بدانید که شب های قدر یکی از شلوغ ترین زمان ها محسوب می شود و به خاطر همین موضوع هم قیمت بلیط هواپیمای مشهد و حتی هزینه های اقامت در این روز ها معمولا بیشتر است. همچنین در شهادت و ولادت امام رضا هم دو روز فوق العاده شلوغ برای زائرین محسوب می شود که برای حتی ممکنه برای خرید بلیط هواپیمای مشهد در این روز ها هم به مشکل بربخورید و لازم باشد بلیط تان را تا چند هفته زودتر خریداری کنید. به علاوه ایام سوگواری محرم هم در مشهد و حرم مطهر امام رضا (ع) پر از زائرینی می شود که با همه وجود برای امام حسین عزاداری می کنند و با خواندن دعا و خطبه هایی برای سالار شهیدان مراسم با شکوهی برگزار می کنند؛ و شاید یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین زمان ها برای این سفر در اعیاد شعبانیه باشد… زمانی که شهر چراغانی و آذین می شود و جشن و سرور و مراسم های شاد و با شکوهی در حرم برگزار می گردد.

ارزان ترین زمان برای سفر به مشهد:

اما شاید سفر کردن با خرج و مخارج زیادی که به دنبال دارد برای خیل ها کم کردن هزینه های اضافی ایده مناسبی باشد که در کنار لذت بردن از سفرتان نگران هزینه های آن هم نباشید. شاید زیاد بودن مسیر خیلی از شهرها به مشهد مستلزم این باشد که با هواپیما سفر کنید ولی برای کاهش تهیه بلیط هواپیمای مشهد با قیمتی مناسب می توانید با در نظر گرفتن چند نکته سفری هوایی و مقرون به صرفه را پیش رو داشته باشید. زمان هایی از سال که شهر در خلوت ترین زمان خود قرار دارد مثل نیمه دوم فروردین با تمام شدن عید نوروز، زمان امتحانات مدارس در خرداد ماه و اوج سرمای زمستانی در اواسط فصل و همچنین با شروع ماه مهر و آبان که مدارس شروع می شود معمولا شهر خلوت تر و به همین نسبت بلیط هواپیمای مشهد هم ارزان تر است که البته در این مواقع باید هوشیار باشید و دائم برای خرید بلیط هواپیمای مشهد وب سایت های مرتبط را چک کنید. به علاوه  معمولا برای شهر های پر رفت و آمدی مثل مشهد، بلیط های چارتری ارزان قیمتی در نظر گرفته می شود که می توانید با چک کردن آن ها در وب سایت ایرپلین تیکت که بیش از 200 چارتر کننده را تحت پوشش قرار می دهد، بلیط هواپیمای مشهد خود را با قیمتی پایین و مطمئن خریداری کنید و سفر لذت بخشی را تجربه کنید. این نکته را هم در مورد همه سفر های هواییتان در نظر داشته باشید که معمولا همه پرواز ها و اقامتگاه ها در زمان هایی که تردد مسافرین کمتر باشد، قیمت پایین تری دارند…

منبع :

https://mag.airplaneticket.ir/best-time-to-travel-to-mashhad/