اگر به طور معمول ماشین لباسشویی سامسونگ خود را روشن کردید، اما متوجه شدید که دستگاه روی شستشو با آب گیر کرده و ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نمی کند نشان دهنده وجود مشکل یا خرابی در دستگاه است که ممکن است با کدهای خطا 5E، 2 E یا 5C روی صفحه بنمایش نشان داده شود.  در این صورت چه اتفاقی برای ماشین لباسشویی شما افتاده است و چرا آب در درام باقی مانده و تخلیه نمی شود ؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

چرا ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نمی کند ؟
چرا ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نمی کند ؟

در صورت تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ ،خودت چه کاری می توانی انجام دهی؟

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نمی کند ، همیشه نشان دهنده خرابی نیست. گاهی اوقات ممکن است مشکلات جزئی منجر به چنین رفتاری از دستگاه شوند بنابراین قبل از تماس با تعمیرکار موارد زیر را بررسی کنید:

– آیا فیلتر تخلیه مسدود شده است؟

به طور معمول، ماشین لباسشویی سامسونگ آب را قبل از ورود به پمپ تخلیه ، فیلتر می کند. اگر فیلتر تخلیه به قدری مسدود باشد که عبور آب متوقف شود، ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نمی کند و عملکرد دستگاه با آب در درام متوقف می شود. به یاد داشته باشید که فیلتر تخلیه باید به طور دوره ای تمیز شود! نحوه انجام صحیح این کار را می توانید در دفترچه راهنمای کاربر مشاهده کنید .

– آیا شیلنگ تخلیه خم شده یا پیچ خورده  است؟

شاید چیزی روی شیلنگ تخلیه دستگاه افتاده یا خم شده باشد. تمام طول شیلنگ را بررسی کنید، اگر چین خوردگی پیدا کردید، شیلنگ را صاف کنید.

– آیا فاضلاب گرفتگی دارد؟

بیشتر اوقات، انسداد در سیفون سینک رخ می دهد، جایی که در بیشتر موارد شیلنگ تخلیه دستگاه به آن وصل می شود. شیلنگ را از فاضلاب جدا کنید و انتهای آزاد آن را در در یک سطل بزرگ یا حمام قرار دهید و دستگاه  را روشن کنید. اگر آب به طور معمول تخلیه شود، علت آن در واقع انسداد در فاضلاب بوده و لازم است فاضلاب رفع انسداد شود .

– یک برنامه شستشوی بدون تخلیه انتخاب شده است .

تقریباً همه دستگاه های مدرن سامسونگ دارای حالت های شستشو با توقف با آب هستند. معمولاً این برنامه ها مخصوص شستشوی پارچه های ظریف و پشم هستند. اگر این حالت را انتخاب کرده اید، به سادگی برنامه ماشین لباسشویی را به برنامه تخلیه تغییر دهید.

چنانچه با بررسی های اولیه موفق به رفع مشکل نشدید لازم است از تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید.
مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی در کرج ، ماهان سرویس است . این مرکز تعمیر لباسشویی ال جی در کرج ، تعمیر لباسشویی سامسونگ در کرج ، تعمیر لباسشویی بوش و… را با اعزام تکنسین ، در محل انجام می دهد . در برای خواست تعمیرکار لباسشویی در کرج با ماهان سرویس تماس بگیرید. ( ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ – وبسایت : www.arvandoxin.com )

دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ که توسط تعمیرکار برطرف می شود:

خرابی پمپ تخلیه دستگاه

به دلیل ورود زباله به پمپ تخلیه، این قسمت از کار افتاده یا موتور می سوزد (صدای پمپ شنیده نمی شود و آب خارج نمی شود) یا پره های پروانه می شکند .
در اکثر موارد، خرابی پمپ تخلیه است که باعث می شود ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نکند.
در این صورت ماشین لباسشویی سامسونگ روی شستشو یا آبکشی گیر کرده و آبکشی نمی کند. پمپ تخلیه صدا می دهد اما تخلیه وجود ندارد. ممکن است کدهای 5E، 2 E ، 5C روی صفحه نمایش داده شوند .
پمپ تخلیه خراب باید با یک پمپ جدید تعویض شود.

 مسدود شدن لوله تخلیه

اگر در لوله تخلیه، فیلتر تخلیه، پمپ یا شلنگ تخلیه انسداد وجود داشته باشد ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نمی کند.
در این صورت صدای پمپ تخلیه شنیده می شود، پمپ سعی می کند آب را بیرون بکشد، اما در مخزن باقی می ماند. ممکن است خطاهای 5E، 2 E ، 5C روی صفحه نمایش روشن شود.

خرابی سوئیچ فشار

سوییچ فشار در ماشین لباسشویی مسئول تعیین مقدار آب در مخزن است. اگر ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نمی کند احتمالا شیلنگ سوئیچ فشار خارج شده یا آسیب دیده است یا خود سنسور در موقعیت مخزن خالی گیر کرده است. به همین دلیل واحد کنترل در نظر می گیرد که در دستگاه آب وجود ندارد و شروع به تخلیه نمی کند.
در نتیجه ماشین لباسشویی سامسونگ در مرحله شستشو یا آبکشی با آب متوقف می شود. ممکن است کدهای IE، 7 E یا 1C روی صفحه نمایش ظاهر شوند
در این صورت تعمیرکاران سوئیچ فشار را  بررسی نموده و موارد زیر را انجام می دهند:
– شیلنگ سنسور سطح را در جای خود قرار داده  یا تعویض می کنند.
– اگر خود سنسور خراب شود، مجموعه را به طور کامل تعویض می کنند.

پارگی یا فرسودگی سیم ها در سیم کشی پمپ تخلیه

 احتمالاً به دلیل ارتعاشات در حین کار ماشین لباسشویی، سیم ها فرسوده شده یا کنتاکت ها قطع می شوند ، می سوزند یا اکسید می شوند . در نتیجه باعث می شود که ماشین لباسشویی سامسونگ آب را تخلیه نکند.
در این گونه موارد تعمیرکاران سیم کشی و کنتاکت ها را به طور دقیق بررسی می کنند تا هر گونه پارگی و فرسودگی را پیدا و آن را برطرف می کنند. بدین منظور:
– سیم ها یا کل کابل را تعویض می کنند.
– کنتاکت های شل را سفت می کند، آن هایی که معیوب هستند را لحیم می کند یا کنتاکت ها را به طور کامل تعویض می کنند.

 موارد فوق شایع ترین  دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ است که پس از برررسی توسط تعمیرکار مجرب قابل تعمیر می باشد.

چنانچه ساکن کرج و مناطق اطراف هستید برای تعمیر انواع لباسشویی های ایرانی و خارجی با ماهان سرویس تماس بگیرید. ( ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ – وبسایت : www.arvandoxin.com )