کسب‌وکارها در حال تغییردادن رنگ و روی خود هستند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکاری بازاریابی و تبلیغات آن است. این روزها به مدد شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی و به تبعیت از اینها، فروش وارد شکل تازه‌ای از اقدامات استراتژیک شده و برای موفقیت باید به دنبال آشنایی با مسیرها و ترفندهایی تازه بود.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ - زود، تند و سریع
چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ – زود، تند و سریع

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین یا حتی شاید بتوان گفت که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی این روزها می‌تواند در کنارتان قرار بگیرد و به کمک ظرفیت‌ها و ابزارهای مختلفش در ارائه تبلیغاتی موثر و کاربردی یاری‌تان کند. برای موفقیت در این عرصه باید با اصول و روش‌هایی آشنا باشید. در غیر این صورت، هر اقدامی مانند دویدن روی تردمیل است. یعنی شاید انرژی صرف کنید و احتمالا خسته هم بشوید ولی در نهایت به مقصدی خاص نمی‌رسید. پس هوشیار باشید و بدانید که چگونه باید در اینستاگرام تبلیغ کنید.

زود، تند و سریع، اکانت‌تان را به شکل بیزنس دربیاورید

اگر می‌خواهید که کسب و کارتان را به اینستاگرام منتقل کنید یا دست‌کم بخشی از آن را وارد این عرصه نمایید و از امکانات تبلیغات در اینستاگرام و بازاریابی کمک بگیرید، باید اکانت یا همان صفحه‌تان را به شکل بیزنسی یا کسب‌وکاری تغییر بدهید. با انتخاب گزینه سوئیچ پروفایل (switch profile) می‌توانید به‌سادگی اکانتی حرفه‌ای‌تر برای خودتان داشته باشید. مزایای مشخصی در این تغییر وجود دارد: مثلا امکان ارتباط مستقیم فالوورها از طریق صفحه اینستاگرامی‌تان با شما به وجود می‌آید. به انتخاب خودتان، بازدیدکنندگان می‌توانند مستقیما از راه تلفن یا ایمیل با شما صحبت کنند. با تبدیل‌کردن اکانت‌تان به صفحه‌ای تخصصی امکاناتی مانند قابلیت تجزیه و تحلیل اقدامات‌تان هم در دسترس شما قرار خواهد گرفت. برای مثال، می‌توانید مشخص کنید که بازدیدها و وضعیت واکنش مخاطبان نسبت به پُست‌ها و انواع محتوایی که منتشر کرده‌اید، چه بوده است.

از ابزارهای اینستاگرام استفاده کنید

از ابزارهای اینستاگرام استفاده کنید
از ابزارهای اینستاگرام استفاده کنید

همان‌طور که گفته شد، ابزارهایی در اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا واکنش‌ها و بازخوردها نسبت به پُست‌های تولیدی و انواع محتوای خود را بسنجید. این ابزارها بسیار کاربردی هستند و اگر دقیق زیر نظر گرفته شوند، به‌سادگی می‌توانند به عملیات بازاریابی و تبلیغات‌تان جهت‌دهی مثبت بدهند. شاید فکر کنید که رایگان‌بودن بهره‌مندی از این ابزارها باعث می‌شود تا چندان اطلاعات و تحلیل‌های دقیقی را در اختیارتان نگذارند. اما چنین تفکری اشتباه است. یکی از دلایل عمده محبوبیت اینستاگرام برای به‌کارگیری آن در تبلیغات، همین قابلیت ویژه و بسیار مفید است. برای راه‌اندازی اقدامات مرتبط با بازاریابی و تبلیغات نیازمند صرف هزینه زیادی هستید و باید کار تحلیل را به کارشناسان خبره واگذار کنید اما اینستاگرام تمام این خدمات را به زبانی ساده، به‌طور رایگان و در نهایت سهولت در اختیار عموم قرار می‌دهد. پس قدر آن را بدانید.

محتوای تبلیغاتی ویدئویی را در اینستاگرام منتشر کنید

در گذشته‌ها دسترسی به ابزارهای تبلیغاتی در اختیار همه قرار نداشت. ضمن اینکه بسترهای نشر محتوای تبلیغاتی محدود به رسانه‌های صوتی و تصویری مانند رادیو و تلویزیون بود. اما این روزها، موبایل‌ها یا همان تلفن‌های همراه حکم آچارفرانسه‌ای را بازی می‌کنند که یکی از خدمات متنوعی که ارائه می‌دهند، نمایش ویدئوها و فیلم‌های مختلف است. با وجود چنین ظرفیت نابی به‌راحتی می‌توانید ویدئوهای تبلیغاتی خود را که از محبوب‌ترین فرمت‌های محتوا برای مخاطبان این روزهای دنیای مجازی هم هستند در اینستاگرام به نمایش بگذارید. بازخوردی که یک ویدئوی موفق در اینستاگرام دریافت می‌کند در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از نتایجی است که از طریق تبلیغات تلویزیونی به دست می‌آید. پس بهتر است که برای توسعه کسب‌وکارتان و شروع اقدامات تبلیغاتی درباره آن، به سراغ تولید ویدئوهایی مناسب در بستر اینستاگرام باشید.

بیشتر بدانید: نحوه گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام

از کمک اینفلوئنسرها استفاده کنید

از کمک اینفلوئنسرها استفاده کنید
از کمک اینفلوئنسرها استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های مناسب تبلیغات در اینستاگرام ، استفاده از کمک اینفلوئنسرهاست. این دسته از کاربران فضای اینستاگرام همان کسانی هستند که به دلایل مختلف توانسته‌اند تعداد زیادی مخاطب یا همان فالوور را به صفحه خود جلب و جذب کنند. اینفلوئنسرها مهارتی شاخص در تولید محتوا دارند و بُعدی از زندگی و کارشان هست که می‌تواند نظر عموم را به خود جلب نماید. با شناسایی این دسته از افراد می‌توانید تبلیغ کسب‌وکارتان را به آنها بسپارید. اگر هویت برندتان با حال و هوای صفحه یکی از این اینفلوئنسرها همخوانی دارد و با بررسی و مطالعه به این نتیجه رسیده‌اید که تبلیغ محصولات‌تان می‌تواند مخاطبان صفحه آن فرد را با شما همراه کند، حتما به فکر همکاری با اینفلوئنسر مربوطه باشید. چون انطباق هویت برندتان با ماهیت صفحه چنین فردی، به‌طور آنی و فوری سیل عظیمی از دنبال‌کنندگان مناسب و هم‌جنس با شما را روانه صفحه‌تان خواهد کرد.

اگر هم نمی‌دانید چطور اینفلوئنسر مناسب کسب‌وکارتان را پیدا کنید یا چطور از این نوع تبلیغات بهترین نتیجه را بگیرید، نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه برای شماست. تیم نشانت در کنار شما خواهد بود تا یک کمپین تبلیغاتی موثر اجرا کنید و در جذب فالوور مرتبط موفق باشید.

در آخر

شاید ترفندها و روش‌هایی که برای تبلیغات در اینستاگرام در این مقاله مطرح شد از نظرتان تکراری به نظر برسد. اما باید بدانید و آگاه باشید که این روش‌های به ظاهر تکراری بسیار عمیق هستند و اگر به درستی از سوی شما درک شوند، نتایج شگفت‌انگیزی در فروشتان ایجاد خواهند کرد. دست‌کم گرفتن ابزارهای اینستاگرامی و غافل‌شدن از تمرکز بر همین روش‌های عمومی و معمول، شانس موفقیتی عظیم را از کسب‌وکارتان می‌گیرد. پس هوشیار باشید.