آراستگی و زیبایی همواره یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که افراد شیک‌پوش به آن اهمیت می‌دهند و به جزئیات آن توجه می‌کنند. همه ما دوست داریم که زیبا و خوش‌پوش جلوه کنیم و این مسئله باعث تمرکز و توجه به نحوه انتخاب پوشش می‌شود. به همین خاطر است که صنعت مد و لباس تا این حد پیشرفت کرده و دائماً هم بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. در گوشه و کنار دنیا طراحان مد و لباس در تلاش‌اند تا با توجه به سلیقه حال حاضر افراد، لباس‌هایی را برای موقعیت‌های مختلف طراحی کنند. با این حال لباس، تمام آن چه که برای استایلی زیبا و خاص به آن نیاز دارید نیست؛ بلکه اهمیت موارد جانبی در دیزاین یک استایل شیک نیز غیرقابل‌انکار است. یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌هایی که به فراوانی توسط بانوان و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرند، جواهرات هستند. در این مقاله قصد پرداختن به جواهرات و همچنین نحوه طراحی جواهر با استفاده از اسم‌ها را داریم. همراه ما باشید.

چطور با اسم خود جواهر طراحی کنیم؟
چطور با اسم خود جواهر طراحی کنیم؟

 

ویژگی‌هایی که جواهرات را به اکسسوری‌هایی خاص تبدیل می‌کنند

همان طور که گفته شد، جواهرات بخش قابل توجهی از اکسسوری‌های خاص و شیک را تشکیل می‌دهند که هر یک از ما بسته به سلیقه، انواع خاصی از آن‌ها را استفاده می‌کنیم. حال برای آن که انتخابی درست و کاربردی در جواهرات خود داشته باشید، بهتر است چند نکته مهم را در نظر بگیرید. هر یک از انواع جواهرات مانند گوشواره، گردنبند، انگشتر و … قوانین خاص خود را برای انتخاب دارند. در ادامه چند مورد از نکات کلی را قید کرده‌ایم:

  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که جواهرات شما باید با فرم کلی استایلتان تناسب داشته باشند. برای مثال با لباس‌های اسپرت نمی‌توانید از جواهرات رسمی و کلاسیک استفاده کنید. تناسب میان جواهرات و استایل شما یکی از مواردی است که به دیده شدن هر دو مورد آن‌ها کمک خواهد کرد.
  • مورد بعدی که نباید از یاد ببرید، منحصربه‌فرد بودن جواهرات است. این مسئله به عنوان یک ضرورت در انتخاب اکسسوری تلقی نمی‌شود؛ اما توجه به آن می‌تواند یکی از مواردی باشد که استایل شما را یونیک و خاص می‌کند.
  • اگر می‌خواهید شیک‌پوش و خوش استایل به نظر برسید، بهتر است در انتخاب رنگ مناسب در جواهرات دقت کنید. رنگ جواهرات شما علاوه بر تناسب با رنگ لباس‌ها، باید با رنگ پوستتان هم همخوانی داشته باشند. اصولاً افرادی با رنگ پوست روشن، انتخاب‌های بیشتری برای جواهرات خواهند داشت.
  • طراحی جواهرات باید به نحوی انجام شود که ضمن داشتن مفهوم، نماد و جلوه بصری مطلوبی نیز داشته باشد. اگر قصد خرید جواهرات را دارید، حتماً به طراحی آن اهمیت ویژه‌ای بدهید.
مروری بر حرفه طراحی جواهرات
مروری بر حرفه طراحی جواهرات

 

مروری بر حرفه طراحی جواهرات

همان طور که گفته شد، انتخاب جواهرات مناسب می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر بر شکل‌گیری استایل باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، طبیعی است که بخش مهمی از صنعت مد، با طراحی جواهرات اختصاص داده شود. امروزه عده زیادی از طراحان در حوزه طراحی جواهرات فعالیت می‌کنند تا بتوانند همگام با پیشرفت مد لباس و پوشاک، طراحی جواهرات را نیز پیش ببرند. این هنرمندان ضمن بهره‌گیری از فلزاتی چون طلا و نقره، از انواع سنگ‌های قیمتی برای ساخت جواهرات در طرح‌هایشان بهره می‌گیرند.

طراحان جواهرات ممکن است طرح‌هایی را برای تولید اختصاصی طراحی کنند و یا آن‌ها را به منظور تولید انبوه ارائه دهند. گاهی ممکن است از طبیعت در طراحی جواهرات بهره گرفته شود. برای مثال از میان حیوانات، پروانه و مار دو موردی هستند که به کرات به عنوان منبع الهام شناخته شده‌اند. برخی از طرح‌ها نیز ممکن است انتزاعی بوده و از ذهن و خیالات طراح منشأ گرفته باشند. از جمله جواهرات محبوبی که در میان مردم محبوبیت خوبی دارند، جواهراتی منحصربه‌فرد با طرح اسامی هستند. حتماً شما هم گردنبندهایی با طرح اسمی خاص را به فراوانی دیده‌اید. طراحی جواهر اسم می‌تواند با استفاده از قیمتی‌ترین متریال‌ها نیز انجام شود. در ادامه اطلاعاتی درباره نحوه طراحی جواهر با استفاده از اسم را در اختیارتان گذاشته‌ایم.

قدم به قدم طراحی جواهرات با اسم
قدم به قدم طراحی جواهرات با اسم

قدم به قدم طراحی جواهرات با اسم

اگر می‌خواهید جواهراتی منحصربه‌فرد و خاص با اسم خودتان طراحی کنید، باید مراحلی را پشت سر بگذارید. اگر خودتان در زمینه طراحی جواهرات فعال هستید که قطعاً به مراحل کار آشنایی کامل دارید؛ اما اگر به عنوان یک فرد خوش سلیقه که به استایل خود اهمیت می‌دهد به فکر داشتن جواهراتی خاص هستید، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید.

پیش از هر چیز باید با یک طراح جواهرات مشورت کنید. او می‌تواند بهتر از هر شخص دیگری شما را راهنمایی کند. طراح جواهرات به کمک ترسیم دستی، ماکت و یا نرم‌افزارهای طراحی، طرحی را مطابق سلیقه شما طراحی می‌کند. برای طراحی جواهرات اسم ممکن است نظر شما درباره انتخاب یک فونت مشخص پرسیده شود و یا طراح تصمیم به ابداع طرح و فونتی جدید بگیرد.

پس از طراحی یک جواهر، می‌توانید نمونه‌ای از آن را به صورت ماکت با متریال ارزان‌قیمت داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید مدل مجسم شده آن را در اختیار داشته و مطمئن شوید که از طرح جواهر خود راضی هستید. پس از تأیید طرح، جواهرات ساخته می‌شوند. بنا به طرح انتخابی و سلیقه شخصی می‌توانید متریال مناسب برای جواهر مورد نظرتان را انتخاب کنید. استفاده از انواع سنگ‌ها و فلزات قیمتی باید به درستی صورت گیرد تا هزینه‌ها در جهتی درست و کاربردی مصرف شوند. پس از طی کردن این مراحل، جواهراتی زیبا باب سلیقه خودتان، تقدیم شما خواهد شد.

در طراحی جواهرات باید به چه نکاتی توجه شود؟
در طراحی جواهرات باید به چه نکاتی توجه شود؟

 

در طراحی جواهرات باید به چه نکاتی توجه شود؟

باید بدانید که طراحی جواهرات یکی از مهم‌ترین مراحل در ساخت جواهرات است. زمانی که از طرح یک جواهر راضی نباشید، استفاده از گران‌قیمت‌ترین سنگ‌ها نیز نمی‌تواند آن را در نظر شما زیبا جلوه دهد. در مقابل، انتخاب یک طرح درست و مناسب که از تمام جهات مورد بررسی قرار گرفته است، از متریال ساده و معمولی نیز بهترین جواهرات را خواهد ساخت.

بهتر است در طراحی جواهرات از طرح‌هایی استفاده کنید که مفهوم خاصی را برایتان زنده می‌کنند.‌ این مسئله یکی از روش‌هایی است که جواهرات را تا همیشه به چشم شما جدید و شیک نگه می‌دارد. از جانب دیگر، باید طرحی را انتخاب کنید که در اثر گذر زمان، همچنان جذاب و چشم‌نواز باشد. تلاش برای انتخاب طرحی انعطاف‌پذیر كه یا انواع استایل‌ها همخوانی داشته باشد یکی دیگر از کارهایی است که بهتر است انجام دهید. از آن جا که هزینه زیادی برای تولید جواهرات می‌شود، بهتر است مواردی که به ماندگاری طرح آن‌ها کمک می‌کنند را در نظر داشته باشید.

معرفی رشته طراحی جواهرات
معرفی رشته طراحی جواهرات

کلام آخر

در این مقاله به معرفی رشته طراحی جواهرات پرداخته و شما را با قدم به قدم طراحی جواهرات با نام خودتان آشنا کردیم. برای آن که از نتیجه کار راضی باشید، همواره سعی کنید ارتباطی فعال با طراح جواهرات داشته و همچنین به توصیه‌های آن‌ها گوش دهید. طبیعی است كه افراد متخصص در یک زمینه، اطلاعات و تجربه بیشتری درباره وجوه مختلف کار دارند. امیدواریم از متن فوق، استفاده لازم را برده باشید.