پکیج و موتورخانه دو سیستم مجزا و متفاوت از یکدیگر هستند که عملکرد مشابهی دارند و هر دوی آنها برای گرمایش محیط و تامین آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
اما سوال اکثر افراد این است استفاده از پکیج بهتر است یا موتورخانه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کدام از آنها مزیت ها و معایب خاص خود را داشته و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

تعریف پکیج و موتورخانه

امروزه گرمایش بیشتر منازل توسط دستگاه پکیج انجام می شود و شامل دستگاهی است که بر اساس سیستم تبادل گرما باعث گرم شدن محیط و همچنین تامین آب گرم مصرفی می شود.
موتورخانه یکی دیگر از سیستم های گرمایشی است که  قدمت بیشتری از پکیج داشته و شامل یک اتاق یا انبار است که دستگاه ها و سیستم های الکترونیکی و مکانیکی مورد نیاز برای گرمایش محیط را در خود جای داده است . این دستگاه ها و سیستم ها شامل مشعل ، سختی گیر ، بویلر، شیر آب و غیره می باشند.

مزایای پکیج نسبت به موتورخانه شوفاژ
مزایای پکیج نسبت به موتورخانه شوفاژ

مزایای استفاده از موتورخانه شامل چیست؟

1- این نوع سیستم های گرمایشی از عمر طولانی تری نسبت به پکیج برخوردار بوده و پس از نصب و راه اندازی تا سال ها فقط باید به سرویس آن اکتفا کرده و نیازی به تعمیر و تجویز قطعات نخواهند داشت.
2-  استفاده از موتورخانه ها برای مکان های بزرگی مانند کارخانجات، ادارات، کارگاه های تولیدی و … مناسب است ، زیرا علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی دارای هزینه های پایین تری نیز هستند.
3- با توجه به اینکه برای راه اندازی و نصب موتورخانه باید فضایی جداگانه از محل سکونت یا کار افراد جهت قرار دادن تجهیزات در نظر گرفت ، بنابراین می ‌توان آنها را ایمن تر از پکیج در نظر گرفت زیرا در صورت بروز حادثه به افراد صدمه ای وارد نمی شود.

مزایای استفاده از پکیج شامل چیست؟

1- این دستگاه ها به آسانی قابل نصب و تعمیر هستند.
2- دستگاه های پکیج در هنگام کارکرد سر و صدای کمی داشته و مخل آسایش نمی ‌شود.
3- در ساختمان هایی که دارای چند واحد هستند می ‌توان برای هر واحد یک دستگاه پکیج به صورت مستقل و جداگانه نصب نمود.
4- دستگاه های پکیج از نظر مصرف سوخت بهینه بوده و به خاطر داشتن سنسور های مختلفی مانند سنسور احتراق باعث کاهش هزینه های مربوط به سوخت می شوند.
5- پکیج علاوه بر ایمنی بالایی که دارد فضای کمی در فضا را اشغال نموده و می توان دمای محیط را به دلخواه توسط این دستگاه ها تنظیم نمود.

مزایای استفاده از پکیج نسبت به موتورخانه  شامل چیست؟
مزایای استفاده از پکیج نسبت به موتورخانه  شامل چیست؟

مزایای استفاده از پکیج نسبت به موتورخانه  شامل چیست؟

1- دستگاه های پکیج را می توان برای منازل مسکونی یا تجاری به صورت مستقل نصب نمود . در نتیجه واحدهای مصرف کننده نسبت به یکدیگر استقلال دارند که این مسئله باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به آن نیز به صورت مستقل پرداخت شوند.
2- با توجه به آنکه یک موتورخانه برای کل ساختمان وجود دارد دمای آن باید بر روی میزان ثابتی تنظیم شود که ممکن است برای برخی از واحدها زیاد بوده و برای برخی دیگر کم باشد .
اما دستگاه های پکیج این امکان را فراهم می کنند تا هر واحد برای خود بتواند تنظیمات دما را مطابق با سلیقه خود انجام دهد.
3- در ساختمان های چند واحدی در صورتی که از سیستم گرمایش موتورخانه استفاده شود ، در صورت خالی بودن یکی از واحدها از سکنه صاحب آن موظف به پرداخت هزینه های مربوط به سوخت است اما با وجود پکیج این مشکل وجود نداشته و همچنین به دلیل آنکه مصرف سوخت آن کم است از افزایش هزینه های مربوط به سوخت نیز جلوگیری می کند.
4- درون موتورخانه قطعات و دستگاه های مختلف وجود داشته که بزرگ و پیچیده هستند و تعمیرات آنها ممکن است سخت و وقت گیر باشد ، اما تعمیر پکیج بسیار ساده انجام می شود.

تاسیسات لطفی نمایندگی فروش پکیج و قطعات موتورخانه در کرج

فرقی نمی کند که تصمیم به راه اندازی و نصب تاسیسات موتورخانه را داشته باشید و یا بخواهید از پکیج برای گرمایش محیط خود استفاده کنید.
تاسیسات لطفی در کرج هم در زمینه راه اندازی و نصب پکیج و هم در زمینه فروش قطعات موتورخانه و راه اندازی و نصب آن دارای تجربه و مهارت کافی است.
این مرکز به مشتریان خود در خصوص انتخاب بهترین سیستم گرمایشی مشاوره های رایگان لازم را ارائه داده و در تمام مراحل همراه شماست.

اگر ساکن استان البرز هستید :

تاسیسات لطفی ، به عنوان نمایندگی ایران رادیاتور در کرج ، کلیه خدمات نصب سرویس و تعمیر پکیج در کرج را در محل انجام می دهد.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور ، کاری دقیق و تخصصی است که نیاز به تبحر و دانش و تجهیزات روز تعمیرگاهی دارد . در صورتی که تعمیر پکیج خود را به افراد غیرحرفه ای بسپارید ممکن است در کوتاه مدت هزینه ها را کاهش دهد، اما در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای دستگاه می شود. برای دسترسی سریع به تعمیرکار پکیج در کرج ، کافی است با تاسیسات لطفی تماس بگیرید.

علاوه بر تعمیر پکیج ، برای تعمیرات موتورخانه در کرج نیز می توانید با تاسیسات لطفی در تماس باشید.

تاسیسات لطفی  www.tmilofti.ir – 09125641224