رستوران هر چی باشه باید با بقیه متفاوت باشه تا دوباره و چند باره بهش سر بزنی . درسته غذای خوب مهمه ولی وقتی غذای خوب در فضایی متفاوت میل بشه لذتشو بیشتر احساس میکنی. امروز باز به رستوران گیلانی آریامن ممیریم . ظاهرا اتفاقاتی افتاده !

رستوران آریامن ، غذای اصیل ایرانی

مدت زیادی از دفعه اولی که به رستوران گیلانی آریامن اومدم نگذشته ( گزارششو اینجا بخونید ) که خوشبختانه فرصتی پیش اومد  باز با تجربه خوب رستورانگردی در کرج تکرار بشه . در این مدت که به فست فودها و رستورانهای جدیدی میرفتم و با مردم صحبت میشد ، خوشبختانه اکثریت افراد ، رضایت داشتند و معلوم شد دفعه قبل تصادفا پذیرایی خوب نبوده بلکه مساله ای عادیه .
رستوران آریامن بهترین حسنش منوی متفاوتیه که اجازه میده از طعم ها و غذاهای تکراری خلاص بشی و روح و روانتو با عطر و طعم غذای گیلانی نوازش بدی . منوی متنوع و متفاوت ، پرسنل خوش برخورد و مدیریت خوش خلق این رستوران دلایل خوبی برای اومدن به رستوران گیلانی آریامن محسوب میشن . اما این بار اتفاق تازه ای افتاده که دوست داشتم باز به این رستوران بیام .

رستوران آریامن ، پذیرایی متفاوت

در تمام مدتی که در رستوران هستید موسیقی محلی گیلانی پخش میشه . چون گیلک نیستم معنیشو متوجه نمیشم ولی شادی نوا ، کاملا مشخصه و در شرایطی که این نوع موسیقی کمتر از رسانه ها پخش میشه ، شنیدنش تازگی داره . وقتی مدیر رستوران گیلانی باشه ، مواد اولیه از گیلان بیاد ، منوی غذا ، گیلانی باشه ، چی کم داره بجز مهماندار گیلانی ؟!

لباس محلی گیلان در رستوران آریامن

لباس محلی گیلان در رستوران آریامن
لباس محلی گیلان در رستوران آریامن

لباس های محلی گیلان که به تازگی در رستوران آریامن پوشیده میشه  ، برگرفته از طبیعت شاداب و سرسبز گیلانه . رنگهای زنده و شاد ، برای ساکنان شهری که با دود و ترافیک و سیاهی ، صبح را شب می کنند حس شادی نمیده ؟!

مرغ شکم پر ، طعم خوش شمال

مرغ شکم پر ، طعم خوش شمال
مرغ شکم پر ، طعم خوش شمال

اگه مثل من دوست دارید غذاهای جدید ، تجربه کنید بهتره اصلا سراغ منو نرید ، از مهماندار بپرسید چه خوبه ؟ . منم همین کارو کردم و چون دفعه قبل سینی دونفره را تست کردم که بسیار لذید بود این بار نوبت مرغ شکم پر شد. بنابراین شمارش معکوس برای اومدن رو میز شروع شد . این شمارش معکوس ، عین زنگ ریاضی ، هر لحظه ش سالی طولی میکشه ! تو این فاصله حدس بزنید مرغ شکم پر چیه ؟!

سفارش غذا در رستوران آریامن

این میز پربرکت شامل مرغ شکم پر ، باقلاقاتق و ترشی تره است . با برنج و مخلفات . درباره مرغ شکم پر اگه مثل من فکر می کردید مرغی که شکمش با پیاز و گوجه و فلفل سبز پر شده و رفته تو فر اشتباه فکر کردید . این مرغ هم پخته شده و هم سرخ شده . شکمش هم بطور عمده با سبزیجات مطعر محلی پر شده . مزه خاص و ترش و شیرینی داره که بعیده قبلا تجربه کرده باشید . تقریبا شبیه هیچ مزه ای نیست فقط خوشمزه است و جای شما خالی با برنج زدم به بدن .

حس خوب غذای اصیل ایرانی - رستوران آریامن

باقلاقاتق اگه نخورده باشید حتما اسمشو زیاد شنیدید با ماهی شور دودی و ترشی تره هم یکی یکی رفتن به مسلخ . درباره طعم اینا براتون بگم که هیچکدومشون طعمشون شبیه هم نیست . فقط باید بخوری و لذتشو ببری.

باقلاقاتق در رستوران گیلانی آریامن
باقلاقاتق در رستوران گیلانی آریامن