نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی به چه صورت است؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که ماشین لباسشویی‌تان هنگام کار کردن و شست و شو متوقف شود یا بر روی صفحه ال ای دی آن ارورهایی با شماره‌های مختلف نشان دهد. در چنین مواردی ممکن است مشکلی جزئی در ماشین لباسشویی پیش آمده باشد که با یک ریست کردن برطرف خواهد شد. در برخی موارد هم با ریست کردن مشکل حل نشده و نیازمند تعمیر و تعویض قطعات خواهد بود؛ در این حالت به هیچ عنوان اهمیت یافتن تعمیرکار حرفه ای را دست کم نگیرید. مثلا اگر لباسشویی شما تولید برند سامسونگ است، حتما به نمایندگی لباسشویی سامسونگ در مشهد، تهران و … مراجعه کنید تا عیب یابی و تعمیر مشکل به وجود آمده به صورت اصولی و تخصصی صورت گیرد.

گاهی نوسانات برق یا به هم خوردن تایمر لباسشویی فرآیند شست و شو را متوقف می‌کند. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم، چرا که ممکن است شما هم روزی مجبور به این کار شوید؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

مراحل ریست کردن ماشین لباسشویی چیست؟

قبل از هر چیز برای ریست کردن ماشین لباسشویی باید مراحل آن را بدانید و صبور باشید؛ چرا که در این زمینه نباید عجله کرد و هر لحظه که دست به اقدامی می‌زنید باید منتظر نتایج حاصل از آن بمانید. برای انجام این مراحل نیز تمرکز و دقت کافی لازم است.

بیشتر بخوانید» از آنجایی که لباسشویی های تولیدی برند دوو مجهز به قطعات و فناوری های پیشرفته روز دنیا هستند، بنابراین پیشنهاد می کنیم به محض مواجهه با هر گونه مشکل و کد خطایی در آن به نمایندگی لباسشویی دوو در مشهد و یا هر شهر دیگری که در آن حضور دارید، مراجعه کنید تا مشکل به وجود آمده را در حداقل زمان ممکن و به صورت اصولی و تخصصی، برطرف نمایند.

جزئیات مراحل ریست کردن دستگاه به شرح زیر است:

  • در مرحله اول باید دستتان را بر روی دکمه خاموش ماشین لباسشویی قرار دهید و بیش از ۵ ثانیه صبر کنید تا دستگاه به طور کامل خاموش شود.
  • در این مدت زمان پمپ تخلیه دستگاه به طور کامل تخلیه و مجدداً راه‌اندازی خواهد شد.
  • در این حین باید صبور باشید و منتظر بمانید تا روال عادی خود را طی کرده و همه این عملیات با موفقیت انجام شود.
  • پس از گذشت مدت زمانی حدود ۲ الی ۳ دقیقه ماشین لباسشویی مجدداً روشن شده و هیچگونه برنامه‌ای در حال اجرا نخواهد بود.
  • در چنین شرایطی باید تایمر شستشوی مورد نظر خود را تنظیم کرده و دکمه شروع عملیات را بفشارید.
  • خواهید دید که ماشین شما بدون هیچ مشکلی روند طبیعی و نرمال خود را آغاز می‌کند.

ریست کردن دستگاه لباسشویی در مواقعی ضروری و لازم است و باعث رفع شدن به موقع مشکل دستگاه می‌شود؛ اما در مواقعی هم با ریست کردن هیچ گونه تغییری در ارور و اختلال بوجود آمده در ماشین لباسشویی ایجاد نخواهد شد که در چنین شرایطی باید از تعمیرکار متخصص و زبده کمک بخواهید.

آیا همه ماشین لباسشویی‌ ها قابلیت ریست کردن دارند؟

 

آیا همه ماشین لباسشویی‌ ها قابلیت ریست کردن دارند؟

حال ممکن است با ایجاد هرگونه مشکل کوچکی در لباسشویی به فکر ریست کردن آن بیفتید؛ اما قطعاً به این موضوع هم فکر خواهید کرد که لباسشویی شما قابلیت ریست کردن دارد یا خیر. برای پاسخ به چنین سوال مهمی باید دستگاه خود را بررسی کنید. برخی ماشین‌ها قابلیت ریست کردن دارند، مثلا اغلب لباسشویی های بوش، قابلیت ریست شدن دارند. در صورت تمایل به آموزش ریست لباسشویی بوش، روی لینک داده شده کلیک کنید. معمولاً این نوع دستگاه‌ها دارای دکمه بوده که با فشردن دکمه خاموش آن و گذشت چند ثانیه می‌توانید شاهد ریست کردن آن باشید.

برخی دستگاه‌های دیگر فاقد دکمه و در واقع به صورت لمسی هستند که بخش خاموش و روشن کردن آن را با نگه داشتن انگشت بر روی آن در حدود چند ثانیه می‌توان به حالت ریست درآورد؛ اما برخی از ماشین لباسشویی‌ها قدیمی و فاقد این قابلیت هستند. سوالی که در این رابطه پیش می‌آید این است که اگر دستگاه قابلیت ریست کردن نداشته باشد چگونه می‌توان آن را ریست کرد؟ برای پاسخ به چنین سوالی معمولاً پیشنهاد می‌شود که فورا دوشاخه دستگاه را از پریز برق بکشید و چند دقیقه منتظر بمانید؛ سپس دوباره آن را به پریز برق متصل کرده و روشن کنید که احتمالاً ریست می‌شود.

در چه شرایطی می‌ توان لباسشویی را ریست کرد؟

ایرادات و عیوب مختلفی وجود دارند که شما از طریق آنها متوجه خواهید شد لباسشویی نیاز به ریست کردن دارد. این شرایط می‌تواند در مواقعی مربوط به خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی یا از کار افتادن عملکرد آن باشد. یعنی لباسشویی در حال شست و شوی لباس‌هاست اما ناگهان از کار می‌افتد و در همان حال باقی می‌ماند. گاهی ممکن است نمایشگر ال ای دی دستگاه به حالت چشمک زن در آید و نشان از یک ارور و خطایی جدید دهد.

در مواقعی نوسانات جریان برق می‌تواند تاثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه لباسشویی بگذارد و آن را از کار بیندازد که با یک ریست کردن به حالت اولیه خود باز می‌گردد و این مشکل برطرف خواهد شد. گاهی بسته نشدن درب ماشین لباسشویی یا ضربه به بدنه و درب آن اختلالاتی در شست و شو و عملکرد آن ایجاد می‌کند، در مواردی هم مواد شوینده نامرغوب، همچنین بازیگوشی کودکان و بازی با دکمه‌های دستگاه ممکن است باعث بوجود آمدن شرایطی شود که نیازمند ریست باشد.

نکات مهم در رابطه با ریست کردن ماشین لباسشویی

 

در چه شرایطی می‌ توان لباسشویی را ریست کرد؟

قبل از اینکه بخواهید برای ریست کردن ماشین لباسشویی اقدام کنید، بهتر است نکات ایمنی را رعایت کرده و مواظب سلامتی و جان خود و عزیزانتان باشید. به همین منظور اگر دستانتان خیس شده آنها را خشک کنید و هرگز با دست خیس بدنه و دکمه‌های دستگاه را لمس نکنید. همچنین اختلالات و نوسانات برق ساختمان را مورد توجه قرار دهید تا موجب اتفاقات بدتر نشوید.

برای ریست کردن دستگاه مورد نظر به دفترچه راهنمای آن مراجعه و به بخش ریست کردن توجه کنید. گاهی ممکن است نحوه ریست کردن ماشین شما با دیگر لباسشویی‌ها فرق کند. پس از ریست کردن صبر داشته باشید تا دوباره عملکرد ماشین به حالت اول بازگردد و در صورت تغییر نکردن شرایط فوراً با تعمیرکاران کارکشته تماس بگیرید.

کلام آخر

ماشین لباسشویی مانند سایر دستگاه‌های مختلف ممکن است دچار اختلال در عملکرد شود که با یک ریست کردن ساده می‌توان آن را به حالت اولیه بازگرداند و راندمان آن را بهبود بخشید. ریست کردن مراحلی دارد که باید به ترتیب طی شود که در برخی دستگاه‌ها با هم متفاوت است؛ اما در دستگاه، شما باید انگشت خود را بر روی دکمه خاموش قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا عملکرد دستگاه به طور کامل متوقف شده و خاموش شود. پس از اینکه پمپ تخلیه راه اندازی مجدد شد، دوباره شاهد عملکرد صحیح دستگاه خواهید بود. ریست کردن در شرایط و موقعیت‌های مختلفی مفید واقع می‌شود؛ در غیر این صورت باید از تعمیرکاران برای تعمیر و تعویض قطعات کمک خواست.