گوگل مای بیزینس، یک ابزار رایگان حرفه‌ای معرفی شده از سمت گوگل است که به کاربران اجازه می‌دهد کسب‌وکار خودشان را به صورت رایگان، در گوگل قرار داده و در برابر چشمان تعداد مشتریان بیشتری قرار بگیرند.

برای اینکه یک پروفایل حرفه‌ای در گوگل بیزینس داشته باشید باید با اصول پرکردن فهرست کسب و کار گوگل آشنا باشید در این مطلب، مهم‌ترین نکات برای نوشتن فهرست کسب و کار گوگل، آورده شده است با ما همراه باشید.

چگونه در ۳۰ دقیقه فهرست کسب و کار در گوگل را بهینه کنیم؟
چگونه در ۳۰ دقیقه فهرست کسب و کار در گوگل را بهینه کنیم؟

آموزش 15 مرحله‌ای پروفایل کسب‌وکار گوگل

اگر قصد دارید به موفقیت‌های حرفه‌ای در مسیر کاری‌تان دست پیدا کنید در قدم اول باید 15 مرحله بهینه سازی فهرست کسب و کار گوگل‌ که در ادامه معرفی می‌شود را تکمیل کنید:

  1. ایجاد نمایه کسب‌وکار

در قدم اول به سراغ آدرس اکانت کسب و کارتان بروید و اطلاعات اولیه جهت ثبت نام در این سیستم را وارد کنید تا اکانت شما ساخته شود.

  1. انتخاب دسته بندی کسب‌وکار

بر اساس نوع کسب‌وکارتان دسته بندی مدنظر را انتخاب کنید، انتخاب درست دسته بندی کسب و کار، به شما کمک می‌کند که راحت‌تر توسط مشتریان دیده شوید.

  1. افزودن ساعت کاری

یکی از مهم‌ترین موارد مورد توجه برای کاربران، ساعت کاری یک بیزینس است، تلاش کنید تا به صورت دقیق، ساعت کاری کسب‌وکارتان را در گوگل بیزینس ثبت کنید تا اعتماد افراد را جلب کنید!

  1. انتخاب ساعت تعطیلی

علاوه بر ساعت حضور کسب‌وکار، ساعت تعطیلی را نیز باید قید کنید تا از تلف شدن وقت مشتریان برای مراجعه به شما در زمان‌هایی که فعالیت ندارید جلوگیری شود.

  1. ذکر اطلاعات تماس

اطلاعات تماس، برای درخشش شما در گوگل بیزینس اجباری است، هر نوع پل ارتباطی که به وصل شدن شما و مشتریان‌تان منجر می‌شود را در قالب اطلاعات تماس ذکر کنید، مهم‌ترین بخش‌های اطلاعات تماس که باید به کار ببرید به شرح زیر است:

  • تلفن شرکت
  • آدرس
  • ایمیل
  • تلفن همراه و …

‌6. افزودن عکس

یک اکانت کسب‌وکار گوگل، بدون داشتن عکس خوب و باکیفیت، بی‌معنا است! تلاش کنید تصاویر خوب و حرفه‌ای مربوط به کارتان را در گوگل بیزینس قرار دهید تا اکانت شما به یک حساب تجاری حرفه‌ای تبدیل شوید.

7.اضافه کردن محصول و خدمات

اما در پایان، برای تکمیل کردن فهرست کسب و کارتان در گوگل، به سراغ محصولات و خدمات‌تان بروید و آن‌ها به اکانت گوگل بیزینس خودتان اضافه کنید.

  1. سئو وب سایت

پس از تکمیل کردن مراحل پیشین که به صورت کامل توضیح دادیم باید به فکر بهینه سازی وب سایت‌تان باشید یک اکانت کسب‌وکار گوگل، بدون داشتن وب سایت سئو شده خوب و کاربر پسند، هیچ ارزشی نخواهد داشت !

 

سئو سایت و گوگل بیزینس، (2 مکمل اصلی رشد کسب‌وکار شما!)

برای اینکه بتوانید در مدت زمان کوتاه‌تری به نتایج خیلی خوب در فهرست کسب‌وکار گوگل دست پیدا کنید باید به بهینه سازی وب سایت‌تان اهمیت بدهید و اصول سئو را را رعایت کنید اگر برای سئو سایت‌تان گیج شده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید چک لیست سئو کوتاه زیر به شما برای داشتن فرایند سئو حرفه‌ای کمک می‌کند:

چک لیست سئو سایت برای آغاز مسیر کسب‌وکار :
چک لیست سئو سایت برای آغاز مسیر کسب‌وکار :

چک لیست سئو سایت برای آغاز مسیر کسب‌وکار :

پیشنهاد می‌کنیم دست به قلم شوید و برای اجرای حرفه‌ای فرایند سئو وب سایت، نکات زیر را پیاده سازی کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

  1. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یعنی یافتن بهترین کلمات مرتبط کسب‌وکار شما، فرقی ندارد در چه حوزه‌ای مشغول به کار هستید شما می‌توانید “ابزار حرفه ای تحقیق کلمات کلیدی، یک کیورد ریسرچ حرفه‌ای را برای وب سایتتان ایجاد کنید.

  1. سئو داخلی

بعد از تحقیق کلمات کلیدی به سراغ برطرف کردن ایرادات سئو داخلی و بهتر کردن کیفیت محتوا روید کارهایی مثل : (افزایش کیفیت محتوا، به روزرسانی محتواهای قبلی، وضعیت ساختار لینک سازی داخلی و … در این بخش حائز اهمیت است.)

  1. سئو خارجی

در بخش سئو خارجی، فرایند لینک سازی خارجی، خرید رپورتاژ آگهی، ایجاد سوشال سیگنال و …. بررسی می‌شود، اگر دوست دارید که یک اکانت گوگل بیزینس موفق داشته باشید از یک کارشناس سئو خارجی کمک بگیرید.

  1. سئو تکنیکال

سئو تکنیکال، قلب تپنده موفقیت و رشد کسب و کار شما است، بهبود وضعیت کدهای استراکچر دیتا، کدهای HTML و ..  اهمیت بالایی در بهبود روند رشد کسب‌وکار اینترنتی شما دارند.

چطور بهترین سئو سایت را داشته باشیم؟
چطور بهترین سئو سایت را داشته باشیم؟

چطور بهترین سئو سایت را داشته باشیم؟

سئو پیشرفته وحرفه ای سایت شما کار یک کارشناس سئو حرفه‌ای است و اگر خودتان بخواهید بدون تجربه وارد مسیر سئو و بهینه سازی سایت شوید احتمالا آزمون و خطا خواهید کرد.

تیم سئو حرفه‌ای سئو لب، برای ارائه خدمات سئو تخصصی کسب و کار شما آماده همکاری است، اگر فکر می‌کنید به یک تیم سئو کاربلد و باتجربه نیاز دارید، خدمات سایت سئو لب رافراموش نکنید.

سخن پایانی

در این مطلب، تلاش کردیم اطلاعات کاملی پیرامون مراحل بهینه سازی فهرست کسب و کار در گوگل را خدمت شما ارائه کنیم، اگر به فکر داشتن یک کسب‌وکار پررونق و دیده شدن در گوگل توسط مشتریان‌تان هستید، همین حالا دست به کار شده و آموزش ارائه شده را پیاده سازی کنید.