امروزه بخش بزرگی از سفرهایی که انجام می‌شوند را سفرهای کاری تشکیل داده‌اند. تفاوتی ندارد که این سفر، داخلی یا خارجی باشد؛ درهرصورت، برای اینکه بتوانید تمرکز کافی روی فعالیت‌های خود داشته و آن‌ها را به‌دقت انجام دهید، نیاز است تا از قبل، نسبت به رزرو هتل اقدام کرده باشید تا دیگر ذهنتان درگیر چنین مسائلی نباشد. در ادامه راهنمایی جامع در رابطه با رزرو کردن هتل برای سفرهای کاری را ارائه خواهیم داد.
راهنمای انتخاب هتل برای سفرهای کاری

ویژگی‌های یک هتل مناسب برای سفر کاری

با توجه به اینکه سفرهای کاری اهداف متفاوتی نسبت به سفرهای تفریحی دارند، طبیعتاً هتلی که برای این نوع از سفرها رزرو می‌شود نیز باید دارای امکانات و خدمات متفاوتی باشد. مهم‌ترین خصوصیات یک هتل خوب برای سفر کاری عبارت‌اند از:

محیط آرامش‌بخش

در سفرهای کاری ممکن است که فشار زیادی را ازلحاظ روانی تجربه کنید؛ به همین خاطر، نیاز است تا هتل از محیطی آرامش‌بخش برخوردار باشد.

ارائه اینترنت پرسرعت

امروزه در عصر ارتباطات هستیم و امکاناتی مانند اینترنت، برای تمامی ابعاد زندگی، ازجمله کسب‌وکار ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم هتلی را رزرو کنید که اینترنتی نامحدود و پرسرعت را به شما ارائه دهد.

داشتن گاوصندوق

اگر مدارک مهمی را به همراه دارید، هتلی را انتخاب کنید که دارای گاوصندوق باشد تا بتوانید از مدارکتان مراقبت کنید. بعضی از هتل‌ها، در داخل هر اتاقشان یک گاوصندوق اختصاصی دارند که طبیعتاً نسبت به استفاده از گاوصندوق مشترک، بسیار بهتر است.

داشتن فضای کار

اگر لازم دارید تا در طول مدت اقامتتان در هتل، فعالیت‌های دفتری انجام دهید، بهتر است تا هتلی را رزرو کنید که فضای کار داشته باشد. فضای کار اغلب هتل‌ها از میز و صندلی، پرینتر، چند عدد سیستم و… تشکیل‌شده‌اند.

داشتن میز تحریر

یکی دیگر از نکاتی که هنگام رزرو هتل برای سفر کاری باید به آن دقت کنید، داشتن یا نداشتن میزتحریر در داخل اتاق است. راهنمای انتخاب هتل برای سفرهای کاری که بسیار کاربردی خواهد بود.

راهنمای انتخاب هتل برای سفرهای کاری

سرو صبحانه

برای اینکه بتوانید روزی پرانرژی را شروع کنید، نیاز است تا صبحانه‌ای مقوی میل کرده باشید. سرو صبحانه در اغلب هتل‌ها انجام می‌شود اما بااین‌حال، بهتر است که قبل از انجام رزرو، از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

داشتن فضای ملاقات

اگر نیاز دارید که ملاقات‌هایی را برای کسب‌وکارتان ترتیب دهید، هتلی را در اولویت قرار دهید که دارای فضای ملاقات باشد.

ارائه خدمات لاندری

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، ارائه خدمات لاندری است. برای تأثیرگذارتر بودن ملاقات کاری، نیاز است که همواره ظاهری آراسته داشته باشید و به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که هتلی را انتخاب کنید که خدمات لاندری نیز ارائه دهد.

نحوه رزرو کردن هتل از فلای تودی

طبیعتاً، تمامی افراد ترجیح می‌دهند تا هتل مدنظرشان را با کم‌ترین هزینه ممکن رزرو کنند. یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی که این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کرده و بهترین امکانات را با نازل‌ترین قیمت ممکن برای مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد، فلای تودی است. در ادامه، نحوه رزرو هتل در فلای تودی را بررسی خواهیم کرد.

تعیین پارامترهای جست‌وجو

در اولین لحظه‌ای که وارد وب‌سایت فلای تودی می‌شوید، می‌توانید از بین گزینه‌های «هتل داخلی» و «هتل خارجی»، یکی را انتخاب کنید. بعدازاینکه داخلی یا خارجی بودن هتل را تعیین کردید، نیاز است تا چهار فیلد «نام شهر، هتل یا منطقه»، «تاریخ ورود»، «تاریخ خروج» و «مسافران و اتاق‌ها» را پرکرده و روی دکمه «جستجو» کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر از قبل هتل خاصی را مدنظر قرار داده‌اید، نام هتل را وارد کنید؛ اما اگر هتل به‌خصوصی را در نظر ندارید، با انتخاب شهر مقصدتان، تمامی هتل‌های دارای ظرفیت، نشان داده خواهند شد.

راهنمای انتخاب هتل برای سفرهای کاری
راهنمای انتخاب هتل برای سفرهای کاری

بررسی نتایج جست‌وجو

بعدازاینکه نتایج پردازش شدند، باید هر یک از آن‌ها را بررسی کرده و درنهایت، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در هر یک از گزینه‌ها، نام هتل، تعداد ستاره، آدرس، خدمات، تصاویر، امتیاز مهمانان و هزینه اقامت به ازای تعداد شب‌هایی که انتخاب کرده‌اید، نمایش داده می‌شوند. در ستون سمت راست، تعدادی ابزار را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با استفاده از آن‌‌ها، نتایج جست‌وجو را محدودتر کرده و انتخاب راحت‌تری را انجام دهید. برای مثال، با محدود کردن قیمت، می‌توانید در بین هتل‌های ارزان‌تر جست‌وجو کنید. بعدازاینکه هتل موردنظرتان را انتخاب کردید، روی گزینه «نمایش اتاق‌ها» کلیک کرده تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

انتخاب اتاق

در این صفحه، اطلاعات کامل‌تری ازجمله قوانین هتل، تعداد کافه و رستوران، امکانات و… نمایش داده‌شده‌اند و کمی پایین‌تر نیز اتاق‌هایی که با شرایط شما سازگاری دارند، به‌علاوه هزینه نهایی آن‌‌ها مشخص‌شده‌اند. بعدازاینکه اتاق‌ها را بررسی کردید و بهترین گزینه را تشخیص دادید، روی دکمه «انتخاب اتاق» کلیک کنید. در این هنگام، قوانین کنسلی نمایش داده می‌شوند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را مطالعه کنید. سپس، روی دکمه «رزرو اتاق» کلیک کرده تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

وارد کردن مشخصات و پرداخت نهایی

در این مرحله، باید مشخصاتی همچون نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و… را وارد کنید. همچنین، دستورالعمل‌ها را نیز مطالعه کرده تا بدانید هنگام مراجعه به هتل، چه مدارکی را باید همراهتان بیاورید. بعدازاینکه هر دو کار را انجام دادید، روی گزینه «ادامه فرآیند خرید» کلیک کرده تا به درگاه پرداخت هدایت شوید و رزرو خود را نهایی کنید.

وارد کردن مشخصات و پرداخت نهایی

باقی خدمات فلای تودی

امکانات و خدماتی که فلای تودی به کاربران خود ارائه می‌دهد، به رزرو هتل محدود نمی‌شود و گستره آن‌ها به‌قدری است که می‌توانید برای برنامه‌ریزی و به انجام رساندن یک سفر مطمئن، تنها از این مجموعه استفاده کنید. امکاناتی ازجمله خرید بلیط قطار و هواپیما، تهیه بیمه مسافرتی، دریافت ویزا (توریستی، تجاری، کاری)، شرکت در تورهای مختلف و…، توسط فلای تودی فراهم‌شده‌اند و می‌توانید نهایت استفاده را از آن‌ها داشته باشید. علاوه بر این، همواره تخفیفات مختلفی نیز روی خدمات فلای تودی اعمال می‌شوند و این قابلیت وجود دارد که خدمات گران‌قیمت را حتی با ۷۰ درصد تخفیف نیز دریافت کنید.