قیمت لمینت دندان و به صرفه بودن آن از لحاظ اقتصادی از جمله سؤالات و تردیدهایی است که در هنگام تصمیم‌گیری برای انجام این کار وجود دارد. در صورتی که  شناخت بیشتر و آشنایی افراد با مزایا و فواید لمینت دندان می‌تواند این تردیدها را کنار زند و قاطعیت بیشتری را هنگام تصمیم‌گیری ایجاد نماید. با این حال بسیاری از افراد تمایل دارند تا از هزینه لمینت دندان 1400  قبل از مراجعه به دندانپزشک مطلع شوند که برای اطلاع بیشتر این عزیزان باید عرض کنیم این امر تقریباً غیرممکن است زیرا قیمت لمینت دندان به عوامل متعددی بستگی داشته و نمی‌توان به طور کاملاً مشخصی آن را عنوان کرد و تنها به صورت حدودی در بعضی از سایت‌‎های دندان پزشکی لیستی از این قیمت‌‎ها گذاشته می‌شود.

قیمت لمینت دندان طرح لبخند (مرداد 1400) - انواع لمینت دندان
قیمت لمینت دندان طرح لبخند (مرداد 1400) – انواع لمینت دندان

داشتن لبخندی زیبا و خیره کننده از عوامل بسیار تأثیرگذار در چهره انسان می‌‎باشد به طوری که گاهی تصویر بعضی از افراد تنها با لبخند دلنشینشان در ذهن‎‌ها حک می‌شوند. اما یک لبخند زیبا زمانی به وقوع می‌‎پیوندد که فرد از دندان‌‎های مرتب و زیبایی برخودار باشد به همین دلیل بسیاری از افراد به علت نامرتب بودن و وجود مشکلات مختلف در دندان‎‌هایشان از لبخند زدن و خندیدن در جمع خودداری می‎‌کنند. این مسئله آن‌قدر تأثیرگذار است که گاه منجر به گوشه‌‎گیری و منزوی شدن افراد می‌شود چرا که این افراد واهمه دارند که در هنگام صحبت کردن و یا خندیدن در جمع، نامرتب بودن و بد رنگ بودن دندان‌‎هایشان جلوه خوبی را ایجاد نکند. اما پیشرفت علم خصوصاً در زمینه‌‎ی دندانپزشکی این موضوع را به راحتی و تنها از طریق لمینت رفع کرده است.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان لایه ای سرامیکی و بسیار نازک است که با درخشندگی و رنگ دلخواه بر روی دندان های اصلی قرارداده می شود. در طی سال‎‌های اخیر به علت مناسب بودن قیمت لمینت دندان و به صرفه بودن آن در حل مشکلات زیبایی دندان‌‎ها، مورد استقبال بسیاری از افراد از جمله بازیگران، خوانندگان و… قرار گرفته است. علت اشتیاق افراد به استفاده از لمینت دندان سرامیکی علاوه بر قیمت مناسب آن کوتاه بودن پروسه درمان نسبت به دیگر درمان‎‌های زیبایی دندان می‌‎باشد.

لمینت دندان یا ونیر دندان بر اساس جنس لمینت دندان و نوع ساخت آن به دو نوع تقسیم میشود: لمینت دندان سرامیکی و لمینت دندان کامپوزیتی

افرادی که به دنبال لبخندی زیبا و رفع عیوب دندان های خود هستند می توانند با مشورت دندانپزشک خود اقدام به انجام لمینت دندان کنند که در این حالت پزشک با قرار دادن لایه‌‎ای بر روی دندان‌‎ها تحت عنوان لمینت سعی بر پوشاندن عیوبی چون شکستگی، لب پریدگی دندان، نامرتب بودن آن و… می‎‌نماید به طوری که بعد از قرارگیری لمینت، شما دندان‌‎هایی یک دست و کاملاً مرتب خواهید داشت.

لمینت دندان چیست ؟
لمینت دندان چیست ؟

 

لمینت دندان چگونه انجام میشود ؟

بعد از تصمیم گیری قاطعانه در این زمینه فرد می‎‌بایست کلینیک دندانپزشکی مناسبی را انتخاب نماید، سپس ویزیت شده و مشورت‎‌های لازم را با دندانپزشک خود انجام دهد و بعد از پرداخت قیمت لمینت دندان پروسه درمان خود را شروع کند که در این پروسه درمان ابتدا میزان بسیار کمی از روی دندان‌‎ها تراشیده می‌شود و قالبی جهت ساخت لمینت مخصوص دندان‎‌ها شما گرفته می‌شود. بعد از این مرحله  دندانپزشک برای شما لمینت دندان موقتی را نصب می‌کند.

این لمینت دندان موقت صرفاً برای محافظت از دندان‌‎های شما تا زمان آماده شدن لمینت اصلی در لابراتوآر داده می‌شود. چرا که دندان‎‌های تراش خورده شما در وضعیت بسیار حساسی قراردارند و در اثر عوامل مختلف خیلی زود آسیب می‎‌بینند؛ پس بهتر است که از آن به بهترین نحو ممکن محافظت به عمل آورده شود.

قیمت لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی عوامل مختلفی در تعیین قیمت لمینت دندان 1400 مؤثر است و می‌تواند آن را تحت تأثیر خود قرار دهد از جمله‌ی این عوامل می‌توان به جنس لمینت، اندازه دندان، میزان طبیعی بودن آن، دستمزد پزشک، منطقه‎‌ای که کلینیک در آن قرار دارد، تعداد واحدهای لمینت و مارک روکش لمینت دندان و…  اشاره نمود. خوب است بدانید که گاهی دندان‎‌های فرد شرایط مساعدی را برای پذیرش و انجام لمینت ندارد که در این صورت دندانپزشک با انجام جراحی‎ و سایر درمان‌‎های لازم سعی می‌کند تا مشکلات را برطرف نماید و دندان‎‌ و لثه‌‎ها را آماده پذیرش بهترین لمینت دندان می‌نماید که در این حالت قیمت لمینت دندان از دیگر مواقع بالاتر بوده و فرد می‌‎بایست هزینه‎‌ی درمان‎‌های مخصوصی که برای او تعیین می‌شود را نیز پرداخت کند.

انواع لمینت دندان

همان طور که اشاره کریدم لمینت‌‎ها می‌توانند برند‌‎ها و اجناس متفاوتی داشته باشند که این مسئله در قیمت لمینت دندان مؤثر خواهد بود. در حقیقت لمینت‌‎ها می‌توانند به دو صورت سرامیکی و یا کامپوزیتی انجام شوند که هر کدام از این لمینت‎‌ها خواص و مزایای خود را دارند و از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت می‎‌باشند.

  • روکش‎‌های سرامیکی؛ این نوع روکش‌‎ها از مقاومت بالایی در برابر شکستگی و خوردگی برخوردار بوده و به دلیل عدم وجود فلزات در آن دارای رنگ روشن و شفافی می‌‎باشد؛ به همین سبب می‌توان آن را از پرطرفدارترین لمینت‌‎های موجود به شمار آورد. این لمینت‎‌ها به صورت تکی بر روی دندان‎‌ها قرار می‌گیرند و در مجموع دندان‎‌هایی بی‌نقص و بسیار یک دست و زیبا را به شما هدیه خواهند داد.
  • روکش‎‌های کامپوزیتی؛ قیمت لمینت دندان با روکش کامپوزیتی یا پلیمری معمولاً نسبت به نوع سرامیکی مناسب‌‎تر می‎‌باشد که دلیل این امر مقامت پایین‌‎تر این روکش در برابر ضربه و شکستگی و نیز عمرکوتاه‌‎تری که نسبت به روکش‎‌های سرامیکی دارد می‎‌باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود در صورتی که به دنبال یک لمینت با کیفیت و با دوام هستید از این لمینت‎‌ها صرف نظر کنید.

لمینت دندان سرامیکی

روکش‎‌های سرامیکی نیز خود می‌توانند از کشورهای مختلف و توسط برندهای متفاوتی تولید شوند که قطعاً به دلیل تنوع جنس این روکش‌‎ها قیمت لمینت دندان آن‎‌ها نیز متفاوت خواهد بود. از جمله این روکش‎‌ها می‌توان به زیر کونیا، فلدسپاتیک، پرسلن اشاره کنیم که در این بین روکش‌‎های زیر کونیا به علت عدم استفاده از هیچ گونه عنصر شیشه در آن، مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایر عوامل خواهند داشت. در ساخت روکش‎‌های فلدسپاتیک بر خلاف نوع زیرکونیا عناصر شیشه چون کوارتز، فلدسپات کائولین به کار می‌رود. به همین دلیل این روکش‌‎ها از مقاومت کمتری و نیز قیمت پایین‌تری نسبت به زیر کونیا برخوردار خواهند بود. لمینت‎‌های پرسلن نیز با در اختیار داشتن مقاومت بالا و درخشندگی مناسب و البته امکان طراحی سه بعدی می‌توانند به عنوان گزینه‎‌ی مناسبی هنگام انتخاب روکش سرامیکی لمینت محسوب شوند.

آیا همه‎‌ی افراد قادر به انجام لمینت هستند؟

پاسخ به این سؤال به وضعیت دندان‎‌های شما بر می‌گردد؛ در واقع دندانپزشک بعد از بررسی‌‎های لازم و اطلاع از مقاومت دندان و دیگر عوامل تأثیرگذار در روند لمینت دندان می‌توانند به این سؤال پاسخ دهد چرا که ممکن است حتی افرادی در سنین پایین در وهله‎‌ی اول قادر به انجام لمینت نباشند و نیاز به انجام درمان‌‎های مخصوص داشته باشند؛ در حالی که افرادی با سنین بالاتر به دلیل مساعد بودن وضعیت دندان‌‎ها این کار را به راحتی انجام دهند. به طور کلی افرادی که از بیماری لثه و عفونت لثه رنج می‌برند و یا دچار سایش مینای دندان هستند می‌بایست قبل از لمینت دندان به درمان مشکلات دهان و دندان خود بپردازند تا بعد از تأیید دندانپزشک و آماده بودن وضعیت دندان‎‌ها به لمینت دندان اقدام نمایند.

مراقبت‌های بعد از لمینت دندان
مراقبت‌های بعد از لمینت دندان

مراقبت‎‌های بعد از لمینت دندان

جدی گرفتن مراقبت‌‎های پس از لمینت می‌تواند در ماندگاری آن تأثیرگذار باشد و از ضررهای مالی ناشی از تعویض آن و پرداخت دوباره هزینه لمینت دندان جلوگیری به عمل آورد. در واقع می‌‎بایست همانند دندان‎‌های طبیعی از این روکش‎‌ها محافظت به عمل آورده و در استفاده از مسواک و نخ دندان کوشا باشید و سعی کنید حتی‌الامکان آن‎‌ها را از برخورد ضربه حفظ نمایید. لمینت دندان ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و در صورتی که از لمینت دندان جنس خوب استفاده کنید در مقابل رنگپذیری نیز مقاوم هستند.

اما بعد از لمینت دندان بهتر است که بصورت کامل توصیه های متخصص پروتز خود را رعایت کنید و تا زمانی که پیشنهاد میشود از خوردن مواد غذایی سفت مانند ته‌دیگ و مواد غذایی رنگ دار مانند نوشابه و یا قهوه خودداری کنید.

تفاوت ایمپلنت با لمینت دندان

اگر چه لمینت دندان و ایمپلنت دندان هر دو به گونه‎‌ای سبب ایجاد زیبایی و تغییر در دندان‌‎های ما می‌شوند اما با یکدیگر تفاوت‌‎های اساسی دارند چرا که ایمپلنت دندان به عمل کاشت دندان اتلاق می‌‎شود که هدف از انجام آن پر کردن جای خالی دندان‎‌های از دست داده می‎‌باشد. در این جا دیگر همانند لمینت شاهد قرارگیری یک روکش روی دندان نخواهیم بود بلکه دندان مناسب ساخته شده (تاج دندان) بعد از قرارگیری پیچ درون استخوان فک روی آن قرار می‌گیرد و یک دندانی طبیعی مشابه دندان‎‌های خود فرد برای او ایجاد می‌کند. به همین دلیل قیمت ایمپلنت دندان  بسیار بالاتر از روکش‎‌های سرامیکی بوده و معمولاً افراد بیشتر به ایمپلنت دندان‎‌ جلوی خود که نقش مؤثری در ایجاد لبخند زیبا ایفا می‌کنند، اقدام می‎‌نمایند.

تفاوت ایمپلنت با لمینت دندان
تفاوت ایمپلنت با لمینت دندان

بهترین لمینت دندان در تهران

گاهی افراد با پرداخت مبالغ کلان به جهت هزینه لمینت دندان باز هم دچار مشکل شده و مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر هستند که این موضوع به عدم انتخاب شایسته‎‌ی دندانپزشک بر می‌گردد. تجربه، تخصص و مهارت دندانپزشک از جمله عواملی است که هنگام انتخاب دندانپزشک می‎‌بایست آن را در نظر داشته باشید و این اطلاعات را می‌توانید از طریق پرس و جو با آشنایان و یا مراجعین آن دندانپزشکی کسب کنید و در صورتی که بخواهید کلینیک دندانپزشکی را از طریق سایت انتخاب نمایید می‎‌توانید با دنبال کردن مقالات آن و خدماتی که ارائه می‌دهد متوجه نحوه عملکرد آن کلینیک و یا دندانپزشک بشوید.

دکتر صادق آقاجری متخصص لثه و ایمپلنت دندانی با تأسیس سایت کلینیک دندانپزشکی آیریک اقدام به معرفی خدمات و ارائه‎‌ی مطالب مفید در قالب مقاله نموده وسعی دارد تا کلیه‎‌ی خدمات خود را به معرفی متقاضیان برساند.

در صورتی که متقاضی انجام کاشت دندان و یا درمان‌‎های زیبایی چون کامپوزیت، بلیچینگ و لمینت دندان هستید می‌توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی آیریک در تهران مراجعه نموده و بعد از آشنایی با بخش‎‌های مختلف این سایت و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت لمینت دندان و ایمپلنت و…  به انجام آن اقدام نمایید.

کارکنان این کلینیک از بهترین فارغ التحصیلان کشور هستند و سعی می‌کنند تا بهترین مشاوره را در جهت تصمیم‌گیری برای موفقیت بیشتر مراحل درمان انجام دهند. در صورت تمایل به برقراری ارتباط با سایت این کلینیک به آدرس https://iricclinic.com/ مراجعه نمایید.