آموزش ارز دیجیتال

آموزش سریع ورود به بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال را می توان ارزی در جهت سیر تکاملی پول در جهان دانست، هدف از ایجاد چنین ارزی مدیریت بهتر پول و سیستم مالی در جهان است. از همین رو آموزش ارز دیجیتال یکی از ضروری ترین اقداماتی است که در راستای همسو شدن با پیشرفت جهانی باید سریعا اقدام به آموزش آن نمایید.

ارز دیجیتال چیست؟

در وهله اول برای آموزش ارز دیجیتال باید با چیستی آن آشنا باشید. ارز دیجیتال در واقع پولی رمز نگاری شده و غیر متمرکز است که بر پایه بلاک چین ساخته شده است. این ارز ها تحت نظر هیچ دولت و سازمانی نیستند. بیت کوین که یکی از شناخته شده ترین رمز ارز های بازار ارز دیجیتالی می باشد یک فناوری متن باز است و تحت مالکیت و کنترل هیچ سازمان و یا فردی نمی باشد.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال در واقع یک برنامه نرم افزاری است که کلید های عمومی و خصوصی مربوط به ارز های شما را ذخیره می کند. کیف پول های ارز دیجیتال انواع متفاوتی دارند که برای آموزش ارز دیجیتال لازم است که با انواع آن آشنا شویم.

  1. کیف پول مخصوص دسکتاپ: که در یک سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ نصب می شوند و فقط در آن قابل استفاده می باشند‌.
  2. کیف پول آنلاین بر روی وب: در آموزش ارز دیجیتال خواهیم آموخت که کیف پول آنلاین یکی از راحت ترین انواع کیف پول است ولی امنیت پایینی دارد.
  3. کیف پول روی موبایل: این نوع کیف پول ارز دیجیتال در واقع نوعی از اپلیکیشن ها می باشند که با نصب آن ها بر روی گوشی می توانید به ارز های دسترسی داشته باشید.
  4. کیف پول سخت افزاری: هیچ کیف پولی نمی تواند از نظر امنیتی با این کیف پول رقابت کند. و با ذخیره کلید های عمومی و خصوصی می توان از آن استفاده کرد.

اهرم در ارز دیجیتال

 

اهرم در ارز دیجیتال

در این بخش از آموزش ارز دیجیتال به بررسی اهرم یا لوریج خواهیم پرداخت. امروزه افراد بسیاری که در حوزه کریپتو ها حرفه ای هستند اقدام به خرید ارز با اهرم می کنند. معاملات لوریج دار در واقع به عنوان ابزار مالی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. در این روش شما می توانید با پرداخت یک سپرده اولیه از صرافی وجهی را به عنوان قرض دریافت کنید و مقدار سرمایه خود را افزایش دهید. اهرم در ارز دیجیتال مانند یک نسبت و ضریب عمل می کند.

مزایا و معایب استفاده از اهرم

در این بخش از آموزش ارز دیجیتال به بررسی مزایا و معایب لوریج یا همان اهرم خواهیم پرداخت.

الف. افزایش قدرت خرید: به علت افزایش قدرت خرید کاربر در این نوع خرید ارز دیجیتال، سبد خرید کاربر نیز افزایش می یابد.

ب. گسترش حساب: در این معاملات دارایی های شما به سرعت افزایش پیدا می کند و حساب شما رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

ج. سود بیشتر: افزایش سود معامله گر نیز یکی دیگر از مزیت های این نوع معامله ها می باشد.

د. انعطاف پذیری بیشتر: دارایی مالی کاربر افزایش بیشتری پیدا می کند و کاربر می تواند با قرضی اندک سود مناسبی حاصل کند.

رمز ارز

 

آموزش سریع ورود به بازار ارز دیجیتال

برای آموزش ارز دیجیتال به صورت اصولی در ابتدا باید به آموزش سریع ورود به بازار ارز دیجیتال بپردازیم. برای آموزش ارز دیجیتال به صورت اصولی و ورود به بازار ارز های دیجیتال در ابتدا باید با مفهوم موارد زیر آشنا شوید:

  1. آشنایی با ارز های دیجیتال: در ابتدا باید به صورت دقیق از چیستی ارز های دیجیتال و ارز های دیجیتال موجود در بازار رمز ارز ها آشنا شوید. جالب است بدانید که اولین ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ با نام بیت کوین ساخته شده است. امروزه در حدود ۲۰ هزار ارز دیجیتال در بازار رمز ارز ها مورد معامله قرار می گیرند.
  2. انتخاب صرافی معتبر: در آموزش ارز دیجیتال همچنین می آموزیم که صرافی معتبری را انتخاب کنیم. صرافی های ارز دیجیتال پلتفرم هایی می باشند که برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید به صورت آنلاین از آن ها استفاده کنید.
  3. انتقال دارایی ها به کیف پول: کیف پول های کریپتو برنامه های نرم افزاری یا دستگاه های سخت افزاری می باشند که برای ذخیره ارز هایتان می توانید از آن ها استفاده کنید.
  4. یافتن استراتژی های مناسب: در هر کاری که انجام می دهیم وجود استراتژی الزامی است و وجود آن در ارز های دیجیتال موجب می شود که بتوانید حداکثر سود را برای خودتان کسب کنید. انواع استراتژی ها در بازار رمز ارز ها می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • مدیریت سرمایه
  • تنوع سبد سرمایه گذاری
  • مدیریت نوسانات بازار و قیمت ها

کاربرد های ارز دیجیتال

  1. خرید های اینترنتی: یکی از مهم ترین مواردی که برای آموزش ارز دیجیتال و کاربرد های آن باید بدانید، استفاده از ارز دیجیتال برای خرید های اینترنتی است. بسیاری از سایت ها و فروشگاه های آنلاین معتبر جهانی امکان پرداخت از طریق ارز دیجیتال را فراهم کرده اند.
  2. انجام معاملات بین‌المللی: ارز دیجیتال در واقع پولی در سطح بین‌المللی می باشد. به همین دلیل سازگاری پولی در امور بین‌المللی را حل کرده است.
  3. تسهیل معاملات سنگین: یکی از بهترین موارد برای پرداخت هزینه معاملات سنگین ارز های دیجیتال هستند. به علت آن که جابجایی پول در حجم بالا سخت است، ارز های دیجیتال بهترین گزینه می باشند.
  4. سرمایه گذاری: سرمایه گذاری به جهت کسب سود زیاد در مدت زمان کوتاه از طریق خرید رمز ارز ها موجب شده است که افراد بسیاری به خرید این ارز ها و سرمایه گذاری در این بازار روی آورند.

آشنایی با ارز های دیجیتال محبوب

  1. ارز های دیجیتال ثابت: این نوع ارز ها دارای پشتوانه می باشند و این پشتوانه می تواند هر نوع دارایی، نظیر طلا، ارز فیزیکی و … را شامل شود. تتر که یکی از شناخته شده ترین ارز دیجیتال ثابت است از نوسانات قیمتی در امان می باشد.
  2. ارز دیجیتال امن: این نوع ارز ها مشمول مالیات نمی شوند و هویت طرفین معامله برای همدیگر افشا نمی شود‌. به همین جهت برای معاملات سنگین بسیار مناسب هستند‌. زی کش، نو کوین، فور و زن کش از انواع ارز دیجیتال های امن می باشند.
  3. ارز دیجیتال پلتفرمی: این نوع ارز ها در واقع همانند یک قرارداد هوشمند می باشند که بر پایه بلاچین فعالیت می کنند. از مزیت این ارز ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حذف واسطه های معاملات
  • کاهش هزینه انجام معاملات
  • امکان ایجاد اپلیکیشن های غیر متمرکز با استفاده از این پلتفرم ها