امروزه سفر با تورهای مسافرتی به یکی از روش های نوین و محبوب برای افراد علاقه مند به گردشگری تبدیل شده است، حال ممکن است بپرسید چرا؟ در مسافرت هایی که شما بصورت تنها سفر می کنید، تمامی امور و وظایف از جمله، انتخاب محل اقامت و اسکان در آن یا  تهیه مایهتاج غذایی چه در طول سفر و چه در مقصد، بصورت کل بر عده خودتان است. هم چنین هزینه ی تمام حوادثی که در طول سفر یا در کشور مقصد ممکن است برای شما اتفاق بیافتد، بر روش شما می باشد. دلایل فوق باعث بی میلی روز افزون به سفر های انفرادی و رغبت بیشتر به سفر با تور ها شده است. سفر با تور های مسافرتی علاوه بر کاور کردن مشکلات فوق، مزایای دیگری هم دارد که می توان به همراهی شما توسط راهنمای سفر اشاره کرد، این راهنما با دانستن زبان کشور مورد نظر، توانایی ارتباط بین شما و مردم آن کشور را داراست و از تمامی امور مربوط به کشور مقصد اطلاع دارد که این امتیازی خوب برای شما در اینگونه سفر هاست. مشکل دیگر سفر بصورت انفرادی، نا مطلع بودن شخص از اختلاف زمان کشورمان با برخی کشور هاست. این اختلاف زمان در دو منطقه از کانادا مثل ونکوور یا وایت هورس به 11 ساعت می رسد که این امر شما را مجاب به اطلاع دقیق از این اختلافات می کند، ولی سفر با تور های مسافرتی با آگاهی کامل از این موضوع صورت می گیرد.

در انتخاب تورهای مسافرتی این نکات را حتما در نظر بگیرید
در انتخاب تورهای مسافرتی این نکات را حتما در نظر بگیرید

از یک آژانس معتبر بلیط خرید کنید

معتبر بودن!! اکثر اپراتور های آژانس ها، در اولین ملاقات با شما سخن از اعتبار مطلبوب و شهرت زیاد خود می زنند ولی این امر ممکن است برا تمامی آن ها صدق نکند و نیاز به تحقیق از سوی شما دارد. این را در نظر بگیرید که همیشه قیمت گزاف یک تور یا مساحت زیربنای آن آژانس، ملاکی برای اعتبار و خدمات آن ارگان نمی باشد پس بهتر است با جستجو در اینترنت یا مشورت با افراد خبره در این کار، بهترین انتخاب را انجام بدهید.

از آژانس برنامه سفر خود را بخواهید

قدم دوم شما، اطلاع  کامل از جزعیات سفر یا تور مورد نظرتان است. با مطلاعه کامل برنامه سفر خود متوجه موضوعاتی همچون: به صرفه بودن سفر نسبت به وقت و هزینه، جاذبه هایی که قرار است از آنها دیدن کنید، زمان بازید از این جاذبه ها و … خواهید شد، بنابراین بعد از سنجش اعتبار تور باید از برنامه سفر خود مطللع شوید و در صورت ارائه نشدن این برنامه از سوی اپراتور، مطمئن باشید در مرحله اول مرتکب اشتباه شده اید. مطالعه این برنامه ممکن است اطلاعاتی در مورد اختلاف ساعات بین کشور های مختلف به شما بدهد که این مزیت بسیار خوبی برای سفرهای مثل ایران کانادا با 11 ساعت اختلاف خواهد بود!!!!

شرایط انصراف را پیش از خرید مطالعه کنید

همانطور که تا اینجا متوجه شده اید، تورهای معتبر از هفته ها قبل برای مسافران خود خدمات زیادی را رزرو کرده و به منظور راحتی آن ها مبالغی نیز برای رزور به طرف حساب های داخلی یا خارجی خود پرداخت کرده اند. پس اگر شخصی تحت هر شرایطی قصد کنسل کردن تور یا سفر خود را داشته باشد باید به صورت صریح و واضح این موضوع را به آژانس طرف  قرارداد اطلاع دهد تا آژانس شخص دیگری را جای فرد غایب، فیکس کند.

_در بعضی مواقع که فرد 48 یا 24 ساعت قبل از سفر،قصد کنسل کردن سفر خود را دارد ممکن است مشمول جریمه ی 90 درصدی شود که جریمه بسیار سنگینی می باشد. پس تمامی موضوعات برنامه تور خود را اعم از: مقاصد تفریحی ، به صرفه بودن تور ، اختلاف ساعت ایران یا سایر کشورها و …. را بصورت کامل مطالعه فرمایید. برای مثال اگر قصد دارید به کانادا سفر کنید ابتدا اختلاف ساعت ایران با کانادا را حتما بررسی کنید.

 

خدمات ارائه شده در تور و هزینه های آن ها:

نسبت به قیمت و میزان اقامت شما در سفر های مختلف با تورها، قیمت بلیط شما نیز متغیر می باشد البته این دو مورد از خدمات بصورت ثابت در اکثر تورها وجود دارد ولی بعضی از خدمات جانبی وجود دارند که ممکن است در کیفیت سفر شما تاثیر بسازیی داشته باشند. مثلا ارائه سیمکارت در سفر های خارجی، اتومبیل های شخصی در سفر های مختلف، نوع غذا های رزور شده ، بیمه مسافرتی، گشت شهری  و …. این فاکتور ها می تواند در قیمت تور شما و همچنین کیفیت سفر شما موثر باشند پس پیشنهاد شخصی ما به شما، مطالعه کامل خدمات ( جانبی یا غیره) تور و مقایسه کردن آن ها با هزینه تور است

خدمات ارائه شده در تور و هزینه های آن ها:
خدمات ارائه شده در تور و هزینه های آن ها:

بیمه مسافرتی ( خدمات جانبی ):

اکثر افرادی که قصد سفر به مسافتی بسیار دور از کشور خود را دارند، بیشتر به خوش گذرانی و اوغات خوش خود در آنجا فکر می کنند و کمتر کسی دغدغه حادثه و یا بیماری در مقصد را دارد. این در حالی است که با کمی تفکر متوجه هزینه های گزاف پزشکی در اکثر نقاط جهان می شوید. چیز های کوچکی مثل گرفتگی گردن یا احساس ناخوشی و یا حوادث خطرناکی همچون سانحه های رانندگی ممکن است کام شما را در سفر تلخ کند و حتی در برخی مواقع، هزینه سنگینی برای افراد به جای بگذارد.

از نکات فوق می توان فهمید که هر گردشگری نیاز به بیمه مسافرتی در تور دارد. اکثر آژانس های معتبر، بصورت رایگان یا در قبال مبلغی مسافران را بیمه کرده و سفری ایمن را برای شما به ارمغان می آورند. البته هر مسافری قبل از سفر باید شرایط تور در مورد بیمه را مطالعه کند و از فعال بودن آن اطمینان حاصل کند.