انجام آرایش نیمه دائمی مانند تاتو خط چشم و بن چشم میکروپیگمنتیشن ابرو و غیره در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است . این روش ها از آنجایی که ممکن است تا پنج سال دوام بیاورند با هدف جایگزینی استفاده روزانه از مواد آرایشی برای علاقه مندان به زیبایی ابداع شده اند.

تاتو خط چشم و بن چشم چیست؟
تاتو خط چشم و بن چشم چیست؟

بطور کلی تاتو خط چشم و بن چشم یک روش زیبایی نیمه دائمی است که رنگدانه را در امتداد خط مژه بالا و پایین ایجاد می کند این خط ها مانند خط مژه طبیعی ممکن است نازک یا ضخیم کشیده شود تا مانند خط چشم کامل به نظر برسد.
هدف از تاتو خط چشم و بن چشم این است که بدون تکیه بر لوازم آرایشی مژه ها متراکم و تیره تر به نظر برسند.
بنابراین می توان گفت تاتو خط چشم و بن چشم یک جایگزین نیمه دائمی برای کشیدن خط چشم توسط مواد آرایشی است.

چگونه باید برای جلسه تاتو خط چشم و بن چشم خود را آماده کنیم؟

برای بهترین تجربه پیروی از تمام دستورالعمل های قبل از انجام این روش برای آماده شدن جهت جلسه تاتو خط چشم و بن چشم مهم است. بدین منظور باید ۲۴ ساعت قبل از انجام تاتو از شرکت در فعالیت های خسته کننده که باعث تعریق بدن می‌شوند مانند ورزش کردن خودداری کنید ، زیرا بالا رفتن دمای بدن و گرما ممکن است منافذ پوست را باز کند. همچنین باید از مصرف هر چیزی که حاوی محرک هایی مانند کافئین یا الکل است نیز خودداری کنید و حداقل ۳ روز قبل از تاتو چشم و بن چشم از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید تا پوست در وضعیت مطلوب خود قرار گیرد. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا از رقیق کننده های خون استفاده می کنید قبل از انجام تاتو با پزشک خود مشورت کنید تا رقیق کننده های خون را قطع کنید.

تاتو کردن خط چشم چقدر طول می‌کشد؟

این کار طی دو جلسه انجام شده که در جلسه اول تاتو خط چشم و بن چشم حدود دو ساعت طول می کشد. جلسه دوم ۵ تا ۸ هفته بعد از جلسه اول برای ترمیم تاتو خط چشم و بن چشم انجام می شود و طی  یک ساعت تاتو کار ترمیم را انجام می ‌دهد.

تتو کردن خط چشم و بن چشم چگونه انجام می‌ شود؟

مرحله اول
ابتدا تاتو کار در در مورد مدل خط چشمی که می خواهید با شما صحبت می کند . همچنین می توانید نمونه هایی از آنچه که می خواهید را به تاتو کار خود نشان دهید یا با آرایشی که معمولا انجام می دهید ظاهر شوید تا تاتو کار بتواند ایده کاری را که باید انجام دهد را به دست آورد.
سپس رنگ مورد نظر انتخاب خواهد شد . توصیه می شود از انتخاب رنگ مشکی برای تاتو خط چشم و بن چشم خودداری کنید و رنگ هایی با پایه قهوه ای تیره انتخاب کنید، زیرا جذاب تر محو می شوند.
مرحله دوم
این مرحله با تمیز کردن چشم با یک محصول پاک کننده آرایش شروع می شود، زیرا این ناحیه باید از هرگونه باقی مانده آرایش و مواد مراقبت از پوست و سبوم پاک شود.
سپس کرم بی حس کننده بر روی پلک چشم اعمال می شود تا این عمل را بدون درد کند.
مرحله سوم
هنگامی که داروی بی حسی عمل نمود و ناحیه بی حس شد تاتو کار رنگدانه ها را با دستگاه های مخصوص زیر پوست تزریق می کند. این تکنیک شامل شکستن سطح پوست بارها و بارها و اشباع کردن زیر پوست با رنگدانه هایی است که در یک خط ادغام می شوند.
مرحله چهارم
در این مرحله تاتو کار احتمالاً ۲ تا ۳ بار دیگر رنگدانه ها را زیر پوست اعمال می کند تا مطمئن شود که به اندازه کافی رسوب می کنند ، بنابراین برای حدود یک ساعت سوزن زدن ادامه می یابد و هنگامی که مطمئن شد اشباع رنگدانه ها به اندازه کافی است ناحیه را تمیز نموده و جلسه اول به پایان می رسد.
۵ تا ۸ هفته بعد که در طی بهبودی پوست ، مقداری از رنگدانه ها از بین می‌رود باید جلسه ترمیم که لکه های روشن تر را ضخیم یا تیره تر می‌کند، انجام شود.

مزایای تاتو کردن خط چشم و بن چشم چیست؟

صرفه جویی در زمان و هزینه ها

تاتو کردن خط چشم و بن چشم باعث صرفه جویی در وقت شما برای کشیدن روزانه خط چشم با مواد آرایشی می‌ شود. همچنین در صورتی که یکبار تاتوی خط چشم را انجام دهید تا دو سال از خریدن خط چشم آرایشی معاف هستید که باعث صرفه جویی در پول شما می شود.

بهترین گزینه برای کسانی است که لرزش دست دارند.
اگر دستان شما می لرزد تاتو کردن خط چشم ، شما را از درد سر کشیدن خط چشم با مواد آرایشی نجات می دهد.
 آرایش شما ۷ روز هفته و شبانه روز عالی به نظر می رسد.
فرقی نمی کند کجا هستید یا چه کاری انجام می دهید، تاتو کردن خط چشم و بن چشم باعث عالی به نظر رسیدن چشم های شما می شود. این روش هرگز پاک نخواهد شد و شما می توانید هنگام ورزش ، شنا، سونا و … آرایش خود را داشته و خوب به نظر برسید.
تاتو کردن خط چشم و بن چشم باعث می شود  جوان تر به نظر برسید.
همه افراد دوست دارند کمی جوان تر به نظر برسند. هنگامی که تاتوی خط چشم و بن چشم که یک روش نیمه دائمی است را انتخاب می کنید از آنجایی که مژه ها پرپشت تر به نظر می رسند چشمان شما ظاهری بازتر و بیدار تر به خود گرفته و در نتیجه باعث جوان تر به نظر رسیدن چهره می شود.

مراقبت های بعد از انجام تاتو خط چشم و بن چشم چیست؟

– مهم است که پس از انجام این روش تا سه روز به صورت خود آب نزنید ، بنابراین باید از دوش گرفتن، شنا کردن در استخر ، رفتن به سونا و فعالیت هایی که باعث تعریق بیش از حد می‌شوند، خودداری کنید.
– تا زمانی که زخم های روی پوست کاملا التیام یابند نباید از مواد آرایشی بر روی ناحیه یا نزدیک آن استفاده کنید .همچنین باید از پاک کننده های خشن  که می توانند بر حفظ رنگدانه روی پوست تاثیر منفی بگذارند ، اجتناب کنید.
– از کندن پوست های خشک که ممکن است روی پلک ایجاد شوند اجتناب کنید.
– از خوابیدن روی صورت پرهیز کنید.
– حداقل به مدت ۴ هفته هیچ گونه لایه‌برداری، بوتاکس یا فیلر انجام ندهید.
مهارت های آرایشگری در کرج را در آموزشگاه ماهدیس کسب کنید

مهارت های آرایش و پیرایش ، تنها برای خودآرایی نیست بلکه امروزه افراد زیادی با یادگیری این مهارت ها ، کسب درامد و امرار معاش می کنند.

آموزشگاه ماهدیس در کرج ، تمامی دوره های آموزش آرایشگری را از مبتدی تا پیشرفته برگزار کرده و علاقمندان پس از موفقیت ، موفق به دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای و استخدام در بازار کار می شوند.

آموزش میکروپیگمنتیشن (تاتو) ، آموزش ماساژ در کرج با مدرک بین المللی ، آموزش شینیون در کرج ، آموزش اپیلاسیون در کرج  ، دوره های تخصصی گریم و آرایش عروس و…. از دوره های پرطرفدار این آموزشگاه هستند .
برای کسب اطلاعات بیشتر ، با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید .
۰۹۱۲۸۶۳۲۳۲۵
www.mahdisbeauty.ir