طب سوزنی یکی از بهترین روش های درمانی بوده و بیماری هایی از جمله قاعدگی دردناک، احتمال سکته و پیچ خوردگی را درمان می کند. در این روش عوارض بسیاری کمی دیده می شود که کبودی ناحیه ورود سوزن و خونریزی بسیار کم از جمله معایب طب سوزنی می باشد.

فواید درمان با طب سوزنی
فواید درمان با طب سوزنی

طب سوزنی

آیا می دانید طب سوزنی یکی از محبوب ترین روش های درمانی در طب پزشکی می باشد؟ آیا از فواید و مزایای این روش درمانی آگاهی دارید؟

طب سوزنی یکی از روش های درمانی با قدمت طولانی بوده و در حال حاضر به عنوان محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های درمانی مورد انتخاب مخاطبان واقع می باشد. این طب سنتی چینی به عنوان مکمل طب پزشکی بوده و بیش از 2500 سال پیش در میان عموم مردم کشور چین استفاده می شد. پایه درمان این روش، تحریک نقاط خاصی از بدن با نام گذرگاه انرژی بوده است و با توجه به علوم چینی می توان گفت در این گذرگاه، انرژی حیات جریان دارد. معروف ترین و بزرگترین متخصصان در این خصوص گفته است که این روش درمان یکی از روش های کم تهاجمی برای تحریک مناطق بوده و تاثیر بسیاری بر اندام ها، غده، بافت ها و دیگر عملکردهای بدن دارد. در طب سوزنی، با استفاده از سوزن های نازک آنها را بر روی سطح پوست وارد می کنند که این امر سبب تحریک عصب های آن بخش از بدن شده و به دنبال آن گردش خون در آن ناحیه افزایش می یابد. با وارد کردن سوزن های طبی بر پوست می توان عملکردهای مختلفی را مشاهده کرد که تحریک سیستم ایمنی بدن، کاهش درد و بهبود زخم ها از جمله این عملکردها به شمار می رود. این روش برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مناسب بوده و به عنوان راهی منحصر بفرد برای سلامتی و توانایی شناخته می شود.

طب سوزنی

فواید طب سوزنی

با توجه به اهمیت این روش درمانی در طب پزشکی می توان گفت در برخی مواقع اندازه گیری فواید طب سوزنی امری بسیار سخت و دشوار می باشد. در برخی از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که انواع طب سوزنی شبیه سازی شده و برخی نیز بر این باورند که هرچه میزان افراد به کارکرد این روش درمانی اعتقاد داشته باشند تاثیر مثبت تری در عملکرد طب سوزنی خواهد داشت. افراد می توانند در صورتی که کنترل درد برایشان مشکل می باشد تنها با یک بار امتحان این روش درمانی به صحت و واقعیت عملکرد آن پی ببرد در ادامه به برخی از فواید طب سوزنی اشاره خواهیم کرد:

  • در صورتی که به درستی اجرا شود، ایمن است.
  • طب سوزنی عوارض بسیار کمی دارد.
  • به صورت کارآمدی با دیگر درمان‌ها ترکیب می شود.
  • برخی از انواع درد را می تواند کنترل کند.
  • برای افرادی که داروهای ضد درد نمی توانند مصرف کنند، مفید می باشد.
  • برای درمان بیماری‌های مختلف کاربردی است.
  • بدون نیاز به عمل جراحی به درمان بیماری می‌پردازد.
  • نیاز به تحمل جراحی و بیهوشی نمی باشد.
  • جلسات طب سوزنی چندان زمان‌بر نمی باشد.
  • کاملا طبیعی بوده و بدون نیاز به کارگیری مواد شیمیایی انجام می شود.
فواید طب سوزنی
فواید طب سوزنی

کاربرد طب سوزنی

قابلیت درمان و پیشگیری از بیماری های بسیار از مهمترین مزایای این روش بوده و در زمینه های مختلفی کاربرد خود را نشان داده است که در ادامه به برخی از کاربردهای درمانی طب سوزنی اشاره کرده ایم:

  • افزایش قد: در این روش با تحریک هورمون های مربوط به افزایش اشتها می توان به وضوح شاهد افزایش قد در کودکان و نوجوانان باشیم. دوره درمانی با توجه به سن فرد متفاوت بوده و اغلب در طی 3 ماه می توان به نتیجه مطلوب رسید.
  • درمان سلولیت: این روش درمان به دلیل عدم نیاز به بیهوشی و برش مورد استقبال مخاطبان در سراسر نقاط جهان قرار گرفته است. با بررسی بدن توسط پزشک ناحیه ای که دچار سلولیت می باشد با وارد کردن سوزن به این نقاط می توان به درمان سلولیت پرداخت.
  • درمان فلج بلز: برای درمان فلج بلز با روش طب سوزنی حتما در 6 ماه اول وقوع بیماری بایستی مراجعه کرده و 10 الی 12 جلسه درمانی را پشت سر بگذارید. این روش در مقایسه با عمل جراحی و فیزیوتراپی بسیار کم خطر بوده و به تحریک عصبی آن ناحیه نیز تاثیر می گذارد.
  • درمان عوارض سرطان: تاثیر طب سوزنی در کنار درمان عوارض سرطان از کاربرد قابل توجهی در طب پزشکی برخوردار می باشد در این روش عوارض شیمی درمانی کاهش یافته و از ریزش مو جلوگیری می کند.

عوارض طب سوزنی

با وجود اینکه عوارض طب سوزنی بسیار کم می باشد و از سوزن های استریل شده و تحت نظر متخصصین با تجربه کاری بهره مند می شویم اما یک سری عوارض شامل خونریزی بسیار کم، کبودی در محل ورود سوزن و درد می باشد. کلینیک های بسیاری با ارائه امکانات و خدمات در این خصوص روش درمانی به فعالیت مشغول می باشند که شما می توانید با انتخاب کلینیک ما، زیر نظر بهترین و مجرب ترین متخصص طب سوزنی به درمان بیماری خود پرداخته و با کمترین ریسک عفونت، به صورت استاندارد و با استفاده از سوزن های یکبار مصرف به درمان بیماری ناحیه مربوطه در بدن بپردازید. از جمله عوارض طب سوزنی به موارد زیر می توان اشاره نمود:

–         در زمان بارداری به دلیل تحریک انقباضات رحمی می توان با زایمان زودرس مواجه شد

–         افرادی که بیماری قلبی دارد و از باطری قلب استفاده می کنند با این روش درمان ممکن است به اختلال در عملکرد باتری برسند.

–         افرادی که به بیماری خونریزی و عدم انعقاد خون دچار هستند احتمال کبود شدن و خونریزی ناشی از وارد شدن سوزن به بدن در این روش درمانی بسیار زیاد می باشد.

عوارض طب سوزنی
عوارض طب سوزنی

آموزش طب سوزنی

سازمان بهداشت جهانی در سال 2003 لیستی از بیماریهایی که با روش طب سوزنی قابل درمان بوده و تاثیر این روش در بیماری ها ثابت شده، تهیه و منتشر نمو که از جمله این بیماریها می توان به قاعدگی دردناک، پیچ خوردگی ها، اسهال خونی، فشار خون بالا و پایین، کاهش احتمال سکته، سیاتیک، ناخوشی صبحگاهی، آرتریت روماتوئید اشاره نمود. کلینیک ما به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین کلینیک های درمانی بوده و امکانات درجه یک و باکیفیتی را در اختیار بیماران و مخاطبان قرار می دهد هم چنین جهت آموزش طب سوزنی می توانید تحت نظر متخصصین با سابقه کاری از کلینیک ما اقدام نمایید.