یکی از روش های جراحی زیبایی شکم روش ابدومینوپلاستی است. این روش یکی از روش‌ های جراحی و درمانی به شمار می رود. به همین دلیل برای انتخاب این روش زیبایی باید به برخی نکات توجه داشته باشید. برای از بین بردن پوست اضافی و چربی های عضلات شکم با استفاده از روش‌ های متنوع پزشک اقدامات لازم را انجام می دهد. این روش جراحی زیبایی شکم با روش لیپوساکشن فرق می کند. هدف از لیپوساکشن تنها از بین بردن چربی می باشد و به همین دلیل پوست شل ترمیم نمی گردد. اما در جراحی ابدومینوپلاستی پوست شل شکم ترمیم می شود و عضله شکم را سفت تر خواهد کرد. این جراحی بر اساس شرایط بیمار و طبق فاکتورهای مهمی که پزشک در نظر می ‌گیرد باید انجام شود.

بهترین کاندید عمل ابدومینوپلاستی
بهترین کاندید عمل ابدومینوپلاستی

بهترین کاندید عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی از جمله روش های رایج از بین بردن چربی شکم به شمار می رود که در آقایان و خانم ها انجام می گردد. آن دسته از افرادی که وزن بدنشان را به صورت ناخودآگاه از دست داده‌ اند تغییرات چشمگیری برای اندامشان شکل گرفته است. بعد از کاهش وزن پوست شکم آنها شل می گردد و چربی اضافی در قسمت شکم شان ایجاد خواهد شد. این پوست آویزان شکم امکان دارد که در برابر ورزش و رژیم مقاومت زیادی از خود نشان دهد و به راحتی با استفاده از این روش ها از بین نرود.

اما با استفاده از روش جراحی شکم که معرفی می کنیم به بهترین نحو ممکن پوست اضافی شکم از بین می ‌رود. افراد مسنی که دارای ضعف در قسمت عضلات شکم خود هستند می توانند از این روش جراحی زیبایی شکم استفاده کنند. خانم هایی که پس از بارداری فرم بدن و ناحیه شکم شان دچار تغییر شکل می شود این روش برایشان مناسب است. با انتخاب یک جراح ابدومینوپلاستی خوب میتوانید بهترین نتیجه را از این عمل دریافت کنید.

مزیت های ابدومینوپلاستی چیست ؟

برای انجام دادن روش جراحی ابدومینوپلاستی باید به خوبی در مورد مزیت های این روش جراحی اطلاعات دقیق داشته باشید. در صورتی که مزیت های این روش جراحی را بشناسید می توانید با اطمینان خاطر بیشتری این روش را برای زیبایی شکم خود به کار بگیرید. از جمله مزیت های مربوط به این روش جراحی شکم عبارت است از :

1. کاهش بی اختیاری ادرار

کاهش بی اختیاری ادرار یکی از مهم‌ ترین مزیت هایی است که با استفاده از این روش دریافت خواهید کرد. بعد از زایمان طبیعی امکان دارد که بسیاری از خانم ها دچار بی اختیاری ادرار زمان خندیدن، عطسه و ورزش شوند.  در بسیاری از موارد این مشکل امکان دارد که بدون جراحی درمان گردد. اما در مورد برخی از افرادی که به مراقبت ‌های بیشتر نیاز دارند نشان داده شده است که این روش جراحی به آنها می تواند کمک کند. در طی این عمل با استفاده کردن از یک بافت نرم انسداد جزئی در قسمت مثانه ایجاد می شود. از این طریق باید بدانید که بی اختیاری ادرار کاهش پیدا می کند.

2. بهبود فرم شکم

بهبود و اصلاح فرم شکم یکی دیگر از مزیت های مربوط به روش ابدومینوپلاستی است. بعد از کاهش وزن شدید عضلات معده متورم می گردد و تحریک خواهد شد. به همین دلیل رژیم و ورزش کمکی به بهبود این وضعیت نمی‌کنند. روش جراحی شکم موجب می‌ شود که ماهیچه های ضعیف محکمتر گردند و چربی و پوست اضافی از بین برود. شکم صاف تر می شود و تورم به طور کلی از بین خواهد رفت. هر یک از عضلات شکم با انحنای ستون فقرات همراه هستند. پس از عمل جراحی شکم وقتی عضلات سفت شوند ستون فقرات به حالت اولیه اش باز می گردد. این مورد برای تسکین انواع کمر درد و بهبود وضعیت بدن مزیت زیادی خواهد داشت.

 بهبود فتق شکم از دیگر مزیت های مربوط به جراحی شکم می باشد
 بهبود فتق شکم از دیگر مزیت های مربوط به جراحی شکم می باشد

3. بهبود فتق شکم

بهبود فتق شکم از دیگر مزیت های مربوط به جراحی شکم می باشد. فتق شکم زمانی شکل می‌ گیرد که بافت شکم و روده از قسمت دیواره شکم جلوتر بزند. عوامل زیادی روی این موضوع دخیل هستند. ضعف شکم ناشی از برخی جراحی ها و کاهش وزن بسیار شدید است. جراح، شکم را با تکنیک های متفاوت ترمیم می کند. دیواره شکم را جهت جلوگیری از نفخ تقویت خواهد کرد. ترکیب کردن روش های متفاوت برای جراحی روش بی خطر است. به همین دلیل کاربردی ترین روش جهت بهبود فتق شکم این روش به شمار می رود.

تفاوت های لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

برخی از افراد بر این باور هستند که ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک با یکدیگر تفاوتی ندارند. اما باید بدانید که جراحی شکم یک جراحی زیبایی به شمار می رود. برای درمان کردن چاقی، پزشک این روش را به کار نمی گیرد. این عمل در بسیاری از موارد روی خانم هایی انجام خواهد شد که پس از سزارین فرم طبیعی شکم شان را از دست می دهند. به همین دلیل اگر شما می خواهید در آینده باردار شوید و تصمیم دارید وزن زیادی از دست بدهید بهتر است که با پزشک مشورت کنید.

روش لیپوماتیک رسوبات اضافه چربی بدن را از بین می برد. بهبود فرم بدن و همچنین تغییر شکل فرم بدن با استفاده از این روش انجام خواهد شد. این روش جهت از بین بردن چربی مناسب می باشد. لیپوماتیک جایگزین ورزش و رژیم غذایی نیست. این روش برای درمان موثر سلولیت و همچنین سستی پوست روش درمانی مناسب به شمار نمی رود.

تفاوت های لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی
تفاوت های لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

آمادگی های لازم پیش از جراحی  ابدومینوپلاستی

اگر قصد جراحی زیبایی شکم را دارید باید آمادگی های پیش از این جراحی را بشناسید. اگر به لحاظ جسمی شما فردی فعال هستید و ورزش می کنید باید ۴ الی ۶ هفته ورزش کردن را کنار بگذارید. امکان دارد جهت بهبودی کامل، پزشک به شما یک ماه استراحت دهد. پیش از جراحی شکم، پزشک دستورالعمل ها را به شما ارائه خواهد داد. شما باید این دستورالعمل ها را به خوبی رعایت کنید تا نتیجه مناسبی از جراحی به دست بیاورید.

زمانی که به وزن ایده‌ آل خود رسیدید به می توانید این جراحی زیبایی شکم را انجام دهید. فردی که برای جراحی زیبایی شکم مراجعه می ‌کند به صورت کلی باید سلامت جسمی لازم را داشته باشد. خانم هایی که متقاضی این روش هستند جهت جلوگیری کردن از کشیدگی ماهیچه های شکم خود باید زمانی که دیگر نمی خواهند بچه دار شوند این درمان را به کار بگیرند.

امیدورام این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر کامبیز ایزدپناه به آدرس   www.drkambizizadpanah.com  مطرح کنید.