آیا شما هم از مراجعات حضوری برای دریافت مشاوره و ویزیت پزشکی خسته شده اید؟ آیا به دلایل مختلف مانند ترافیک و یا هزینه بر بودن ویزیت پزشکان به فکر راه جایگزینی هستید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با خدمات مشاوره پزشکی آنلاین و تفاوت های آن با مراجعه حضوری بیشتر آشنا شوید.

تکنولوژی در خدمت بهبود شرایط مشاوره و پرسش و پاسخ پزشکی

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و در اختیار قرار گرفتن انواع مدل های تلفن همراه که می توانند به مجموعه ی بسیار وسیعی از سایت ها در جای جای کره خاکی متصل شوند، روزانه شاهد تحولات بسیار زیادی در هر بخش از زندگی روزمره انسان ها هستیم و تاثیرات این پیشرفت های چشمگیر را روی روتین و سبک زندگی افراد مشاهده می کنیم.

یکی از خدماتی که از این قافله عقب نمانده و توانسته خود را در جهت رفاه حال کاربران به سطح جدیدی از تکامل برساند، استفاده از خدمات آنلاین پزشکی و مشاوره است.  از آنجایی که هیچ کس نمیتواند بفهمد که چه زمانی به چه نوع بیماری مبتلا خواهد شد، استفاده از خدمات مشاوره ای پزشکی می تواند بسیار سودمند باشد.

تکنولوژی در خدمت بهبود شرایط مشاوره و پرسش و پاسخ پزشکی
تکنولوژی در خدمت بهبود شرایط مشاوره و پرسش و پاسخ پزشکی

بسیاری از افراد به محض متوجه شدن علائمی از بیماری خاصی در بدن خود می خواهند با مشورت با یک پزشک یا مشاور پزشکی به نوع بیماری خود پی ببرند و یا قبل از ابتلا به آن و یا قبل از پیشرفت آن به پیشگیری بپردازند. همچنین برخی دیگر از افراد می خواهند با در میان گذاشتن سبک زندگی خود و یا آگاهی از سبک زندگی مناسب بدن خود، از بروز بسیاری از بیماری هایی که ممکن است با ادامه روند سبک زندگی کنونی خود داشته باشند جلوگیری کنند و قبل از ابتلا به آن به فکر تغییر روتین زندگی روزمره خود باشند.

حوزه بهداشت و درمان یکی از بهترین و موثرترین حوزه ها برای ورود تکنولوژی و روش های نوین فناوری است که به کمک آن می توان شاهد مزایای قابل توجه ای در مطب های پزشکی بود. به عنوان مثال از محبوب ترین این موارد می توان به افزایش و بهبود کیفیت، افزایش امنیت و سلامت بیمار و مراقب، کاهش خطاهای علم پزشکی، مدیریت نمودن بیمارها، جذب بیمار بیشتر، افزایش رضایت مندی بیمار، افزایش شهرت و میزان شناخت در جامعه پزشکی اشاره نمود.

چرا باید از مشاوره و پرسش و پاسخ آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟

اشاره کردیم که تکنولوژی و استفاده از آن در زندگی، به منظور رفاه حال کاربران خواهد بود و اصولا تکنولوژی برای خدمت به انسان ها و ساده تر کردن مسائل مختلف به کار گرفته می شود. در دورانی به سر می بریم که تمامی افراد یک خانواده می توانند با گوشی تلفن همراه خود خدمات مختلفی را دریافت کنند. یکی از این خدمات می تواند مرتبط با مسائل خدمات پزشکی باشد.

تصور کنید برای ویزیت با پزشک مورد نظر خود نیاز به مراجعه به صورت حضوری و صرف وقت و هزینه نداشته باشید و تنها با استفاده از تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر شخصی خود بتوانید با پزشک یا کارشناس مورد نظر صحبت کنید و برای مسائل و مشکلات پیش آمده در رابطه با علائم و بیماری خاصی مشورت لازم را بگیرید.

این کار تا حد بسیار زیادی مانع از اتلاف وقت و هزینه بیمار می شود. بسیار هستند بیمارانی که به دلایل مختلف مانند علائم حاصل شده از بیماری که دارند و یا مشکلاتی مانند کهولت سن، رفت و آمد به مطب پزشک و صبر کردن در مطب تا زمان ویزیت پزشک برایشان بسیار سخت و مشکل آفرین خواهد بود. همچنین این نوع مشاوره و پرسش و پاسخ های آنلاین می تواند در دوران کنونی که محدودیت های زیادی در رابطه با عبور و مرور و در رابطه با بیماری کرونا اتخاذ شده است و خارج شدن از منزل می تواند به قیمت جان ما و یا شخص دیگری تمام شود، بسیار نجات بخش باشد.

تفاوت های موجود در مشاوره و پرسش و پاسخ آنلاین پزشکی و مراجعه به مطب
تفاوت های موجود در مشاوره و پرسش و پاسخ آنلاین پزشکی و مراجعه به مطب

تفاوت های موجود در مشاوره و پرسش و پاسخ آنلاین پزشکی و مراجعه به مطب

در ادامه به معرفی تفاوت های روش مشاوره و پرسش و پاسخ آنلاین پزشکی با روش سنتی که همان مراجعه به مطب پزشک بود خواهیم پرداخت:

  • اصلی ترین تفاوت روش آنلاین با روش سنتی مراجعه حضوری، سهولت کار مشاوره گرفتن و ویزیت توسط متخصصان در روش آنلاین است که برای افراد دارای بیماری های خاص و افراد مسن می تواند بسیار مهم باشد.
  • تفاوت دیگر صرفه جویی در زمان و هزینه ها است و افراد در هر موقعیت مکانی که باشند با استفاده از تجهیزاتی که به اینترنت متصل می شوند می توانند تنها با یک کلیک می توانند مشاوره با برترین پزشکان و مشاوران مختلف در حوزه های مختلف را تجربه کنند.
  • تفاوت مهم دیگری که وجود دارد این است که دیگر نیازی به تحمل سفرهای دور و دراز برای ویزیت و یا دریافت مشاوره پزشکی برای افراد دور از مراکز استان ها و افراد ساکن در مناطق محروم نیست. حتی دیگر نیازی برای سفر برخی از بیماران که مجبور به مراجعه به پایتخت جهت ویزیت توسط پزشک خاصی می شدند وجود ندارد و بوسیله ی روش آنلاین می توانند تنها با داشتن اینترنت و یک دستگاه متصل به اینترنت مشاوره خود را انجام داده و ویزیت شوند.

در صورتیکه در روش سنتی قبلی و پیش از به وجود آمدن امکان مشاوره آنلاین، بیماران حتی برای ویزیت اولیه نیز سختی مسافرت های طولانی را به جان می خریدند.

  • به جای صرف هزینه ی اضافی و مراجعه حضوری به مطب دکتر با نشستن در منزل و دریافت مشاوره رایگان به بهتر بودن شرایط استفاده از این نوع مشاوره های آنلاین پی می بریم.
  • برای در میان گذاشتن و مشاوره بابت برخی از بیماری ها و یا مسائل مختلف ذهنی و جسمی، ممکن است برای برخی از افراد مراجعه حضوری و توضیح این مسائل به صورت چهره به چهره سخت و خجالت آور باشد. مشاوره آنلاین می تواند بهترین راه برای حل این مشکل باشد.
  • خدمات ارائه شده توسط سایت پذیرش 24
    خدمات ارائه شده توسط سایت پذیرش 24

خدمات ارائه شده توسط سایت پذیرش 24

خدماتی که به صورت هفت روز هفته و در طول شبانه روز توسط سایت paziresh24.com در اختیار کاربران قرار می گیرد به شرح زیر هستند:

  1. نوبت دهی بیمارستان و پزشکان: کافی است با تلفن همراه خود پزشک مورد نظر را انتخاب و تعیین وقت ویزیت نمایید.
  2. مشاوره پزشکی
  3. مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی
  4. سلامت روان (خدمات مرتبط با بیماری ها و مشاوره های روانشناسی)
  5. مشاوره خارجی (امکان ویزیت پزشک مورد نظر از کشورهای خارج دیگر)
  6. رژیم سلامت (ارائه بهترین رژیم ها با استفاده از متدهای روز دنیا)
  7. مجله سلامتی و دارویی
  8. پرسش و پاسخ رایگان پزشکی