امروزه بر خلاف گذشته ها، خرید و فروش کاندوم در داروخانه ها و هایپر مارکت ها بسیار رواج پیدا کرده و مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد. اما همیشه سوالی که برای اکثر خریداران کاندوم وجود دارد، این است که کدام کاندوم بهتر است؟ و از کجا بفهمیم کاندوم سالم است؟

از کجا بفهمیم کاندوم سالم است؟

در این مقاله سعی کرده ایم جواب سوالات موجود در خصوص انواع کاندوم را برای شما بر طرف نماییم.

استفاده از کاندوم ها یکی از در دسترس ترین، شایع ترین و بی عوارض ترین نوع جلوگیری از بارداری و همچنین جلوگیری از انتقال انواع بیماری های جنسی می باشد که فقط مورد استفاده آقایان محسوب می شود. به همین دلیل نحوه آشنایی با تشخیص کاندوم سالم برای همگان بسیار مهم و ضروری می باشد.

نحوه تشخیص بهترین و سالم ترین کاندوم

نحوه تشخیص بهترین و سالم ترین کاندوم
نحوه تشخیص بهترین و سالم ترین کاندوم

با توجه به این که کاندوم روش مناسب و در دسترسی برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی می باشد، باید بعد از خرید کاندوم و قبل از استفاده از کاندوم از سالم بودن آن مطمئن شوید. در زیر چند روش برای تشخیص کاندوم سالم برای شما ارائه می گردد:

  1. بررسی تاریخ انقضا

در ابتدا باید تاریخ انقضای روی پاکت کاندوم را بررسی نمایید و مطمئن شوید که تاریخ چاپ شده قابلیت پاک شدن با انگشت را ندارد. تاریخ انقضا معمولا در پشت جعبه یا در قسمتی که جعبه باز می شود درج شده است.

اگر کاندومی از گذشته دارید و جعبه آن را دور انداخته اید و د=به تاریخ انقضای آن دسترسی ندارید به موارد زیر توجه نمایید:

  1. تغییر رنگ نداشته باشد.
  2. بوی بدی نداشته باشد.
  3. ماده ای که در داخل کاندوم است بسیار شل نشده باشد و از درون بسته نشت نکرده باشد.
  4. کاندوم سفت و خشک نباشد.
  5. در بسیاری از برند های تولید کننده کاندوم تاریخ انقاضا بر روی بسته بندی تکی کاندوم نیز درج شده است.
  6. بررسی بسته بندی تکی کاندوم

بعد از تهیه کاندوم تک تک بسته بندی های تکی داخل جعبه را به دقت مشاهده نمایید و با فشار کمی از سوراخ یا پاره نبودن جلد آن مطمئن شوید. اگر هر یک از بسته بندی ها دچار آسیبی باشد به سالم بودن و با کیفیت بودن کاندوم شک کنید و از استفاده آن امتناع نمایید. در صورت ممکن بسته را به جایی که از ان خرید نموده اید، پس بدهید.

  1. بررسی گواهینامه و تاییدیه های برند

برند هایی که دارای استاندارد ها و گواهینامه ها و تاییدیه های سازمان جهانی بهداشت مانند CE و یا دارای نشان تجاری BSI هستند، قطعا از کیفیت و سلامت بهتر و بالاتری برخوردار می باشند. اگر برندی که کاندوم را تولید نموده دارای این نشان ها بود، با خیال راحت تری تهیه و استفاده نمایید.

  1. دقت در باز نمودن بسته بندی

بعد از بررسی های خارجی، در هنگام باز نمودن کاندوم دقت زیادی نمایید. زیرا در برخی موارد تیزی کنار ناخن ها، دستبند، انگشتر یا بند ساعت ممکن است آسیبی به کاندوم وارد نماید. در صورت کوچکترین آسیبی از استفاده کاندوم بپرهیزید.

  1. دقت در مصرف

در هنگام مصرف نیز باید بسیار دقت نمایید. ممکن است ناخن ها، دستبند، انگشتر و … سطح کاندوم را پاره نماید. زیرا بعد از گذاشتن کاندوم سطح آن کشیدگی زیادی دارد و با کوچکترین تیزی ممکن است سوراخ یا پاره شود.

صمنا در هنگام مصرف مطمئن شوید که از سمت درست آن را بر روی آلت گذاشته اید. اگر در حین رابطه متوجه شدید که از سطح نا درست آن استفاده نموده اید، هرگز همان کاندوم را برعکس نکرده و استفاده ننمایید. قطعا اسپرم هایی که پیش از انزال درون کاندوم هستند نیز دارای قدرت باروری می باشند. بنابراین کاندوم را با کاندومی دیگر تعویض کنید.

  1. استفاده دوباره از کاندوم

کاندوم یک وسیله کاملا یکبار مصرف می باشد و هرگز نباید از یک کاندوم دوبار استفاده نمود. حتی اگر بسته بندی کاندوم را باز نمودید و استفاده نشد، بعد از چند ساعت دیگر قابل مصرف نیست و مصرف آن از لحاظ بهداشتی بسیار نامناسب می باشد. همچنین گرما و رطوبت می تواند کیفیت کاندوم باز را خیلی زودتر به حداقل برساند.

استفاده از کاندوم تاریخ گذشته چه تاثیری دارد؟

استفاده از کاندوم تاریخ گذشته چه تاثیری دارد؟
استفاده از کاندوم تاریخ گذشته چه تاثیری دارد؟

اگر به هر دلیلی از کاندومی که تاریخ انقضای آن گذشته یا زیاد باز مانده باشد، استفاده نمایید ممکن است دچار مشکلات زیر شوید:

  1. در صورت استفاده از کاندومی تاریخ مصرف آن گذشته باشد، احتمال باردار شدن بسیار بالا می رود.
  2. در صورت استفاده از کاندوم تاریخ گذشته خطر عفونت های دستگاه تناسلی را برای هر دو طرف بسیار زیاد می کند.
  3. کاندوم های تاریخ مصرف گذشته احتمال پاره یا سوراخ شدن بیشتری در حین رابطه دارند.
  4. انتقال بیماری های مقاربتی با کاندوم های تاریخ مصرف گذشته محتمل تر می باشد.
  5. برخی از افراد بعد از استفاده از کاندوم های تاریخ گذشته دچار خارش های شدید و سوزش های شدیدی شده و حساسیت های زیادی را در منطقه تناسلی ایجاد می کند.

انواع کاندوم

در زیر به مهم ترین و شایع ترین انواع کاندوم ها اشاره خواهد شد:

  1. کاندوم ساده یا کاندوم کلاسیک: ساده ترین نوع کاندوم می باشد.
  2. کاندوم خاردار: کاندومی که بر روی سطح خارجی آن برجستگی های مختلفی وجود دارد و برای تحریک بیشتر خانم ها استفاده می شود.
  3. کاندوم تاخیری: کاندومی که موجب تاخیر در انزال آقایان شده و برای افرادی که دچار زود انزالی می باشند، راه کار مناسبی است.
  4. کاندوم طعم دار: کاندوم هایی که به طعم های مختلف میوه ها، شکلات و … آغشته شده و بوی خوشایندی را در هنگام نزدیکی منتشر می نماید.
  5. کاندوم های فضایی: کاندوم هایی که انواع مختلف خار را بر روی سطح خارجی خود دارد و بانوان را به بیشترین حد میل جنسی خود می رساند.
  6. کاندوم ترکیبی: کاندوم هایی که دارای چند ویژگی به صورت همزمان هستند. مانند: کاندوم های تاخیری و طعم دار یا کاندوم های خاردار و تاخیری و … .
  7. کاندوم برقی: کاندوم هایی که در انتهای آن ها حلقه هایی به صورت ویبراتور دارد و لذت جنسی هر دو طرف را به بیشترین حد ممکن می رساند.

چگونه بفهمیم کاندوم سالم است؟

در این مقاله در مورد اینکه از کجا بفهمیم کاندوم سالم است، به تفصیل صحبت کردیم. علاوه بر موارد گفته شده باید به این نکته توجه داشته باشید که کاندوم را از کجا می خرید. شما می توانید از داروخانه آنلاین معتبر به صورت غیرحضوری خرید خود را انجام دهید.