انتخاب کفپوش برای اتاق خواب علاوه بر آنکه از نظر زیبایی و به اصطلاح طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد از نظر تعیین میزان آرامشی که ساکنین منزل تجربه خواهند کرد هم قابل بررسی ست. پارکت لمینت به عنوان یکی از کاربردی ترین کفپوش ها همواره در دکوراسیون داخلی مطرح بوده است اما آیا استفاده از انواع مختلف آن در اتاق خواب میسر است؟ یا به طور واضح تر یک لمینت اتاق خواب باید چگونه باشد تا بتوان آن را مناسب تلقی کرد؟ اینها سؤالاتی ست که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد.

نحوه انتخاب لمینت اتاق خواب : چه ویژگی هایی را بررسی کنیم؟
نحوه انتخاب لمینت اتاق خواب : چه ویژگی هایی را بررسی کنیم؟

بهترین کفپوش اتاق خواب؛ پارکت لمینت

می توان گفت پارکت لمینت ها از مهربان ترین انواع کفپوش ها در دکوراسیون داخلی هستند اما چرا گفتیم مهربان؟! پارکت لمینت ها از فرآورده های چوب طبیعی ساخته شده اند و به همین دلیل برخی از خواص چوب را با خود به همراه دارند. مثلاً لمینت ها برخلاف سنگ ها و سرامیک ها سطحی عایق گرما دارند و به همین دلیل براحتی می توان با پای برهنه روی آنها راه رفت؛ این ویژگی پارکت لمینت ها را تبدیل به یک کاندیدای اصلی برای انتخاب کفپوش اتاق خواب می کند. از طرف دیگر پارکت لمینت ها دوستدار محیط زیست هم هستند چون از یک طرف برای ساخت آنها از هیچ ماده اولیه طبیعی به طور مستقیم استفاده نمی شود و از سوی دیگر رها کردن آنها در طبیعت آسیب های به مراتب کمتری نسبت به کفپوش های پی وی سی خواهد داشت. حالا فهمیدید چرا به پارکت لمینت لغب کفپوش مهربان دادیم؟!

لمینت اتاق خواب؛ روشن یا تیره

لمینت اتاق خواب؛ روشن یا تیره
لمینت اتاق خواب؛ روشن یا تیره

پارکت لمینت ها دارای روکش های طرح دار هستند و به همین دلیل محدودیتی از نظر رنگ و طرح در آنها وجود ندارد. اما طرحی که در بازار بیش از همه به چشم می خورد طرح چوب است که می تواند شامل رنگ های تیره و روشن باشد.

لمینت کف اتاق خواب نیز می تواند تیره و یا روشن باشد و این موضوع می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. چه زمانی لمینت روشن بخریم و چه زمان سراغ لمینت های تیره برویم؟

  • اگر اتاق خواب خیلی بزرگ است انواع لمینت رنگ تیره می تواند به فضا گرما و صمیمت لازم را ببخشد.
  • اگر از حیوان خانگی نگهداری می کنید لمینت اتاق خواب روشن برای شما مناسب است. زیرا در صورت ایجاد خط و خش بدلیل تطابق رنگ لایه داخلی و بیرونی دید خراش ها ظاهر بدی پیدا نمی کنند.
  • اگر اتاق از نور طبیعی بالایی برخوردار است استفاده از پارکت لمینت تیره تر می تواند ایده بهتری باشد.

استانداردهای ضروری پارکت لمینت برای اتاق خواب

برای اینکه بتوان ویژگی های خاصی که پارکت لمینت ها دارند را دسته بندی کنند از یک سری استانداردهای جهانی استفاده می شود. این استانداردها شامل موارد متعدد مثل استانداردهای ابعادی و موارد مرتبط با دوام و ماندگاری لمینت است. اما در این میان یک استاندارد برای لمینت اتاق خواب ضروری ست؛ این استاندارد E1 نام دارد. که نشان می دهد میزان انتشار گاز فرمالدئید از این محصول در حد مجاز قرار دارد. مجاز بودن انتشار این گاز سمی نشان می دهد می توان با خیال راحت از پارکت لمینت برای اتاق خواب استفاده کنید.

استانداردهای ضروری پارکت لمینت برای اتاق خواب
استانداردهای ضروری پارکت لمینت برای اتاق خواب

لمینت اتاق خواب؛ مقاومت در برابر رطوبت

اتاق خواب اتاقی ست که نظافت آن بیش از سایر فضاها دارای اهمیت است. به همین دلیل لازم است از عناصری در آن استفاده شود که قابلیت شستشو و نظافت داشته باشد. درست است که پارکت لمینت ها به طور کلی به آب  و رطوبت حساس هستند اما برخی از انواع مرغوب آن را می توان براحتی با دستمال های  مرطوب تمیز کرد. به عنوان مثال پارکت لمینت آلتون یکی از  آن برندهایی ست که با خیال راحت می توانید سطح آن را با آب البته به شکل غیر مستقیم نظافت کنید. پارکت لمینت آلتون را می توانید هم به شکل حضوری از فروشگاههای سطح شهر تهیه کنید و هم به طور مستقم و بدون وابسته از شرکت دکورچوب هم به شکل حضوری و هم به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه دکورچوب تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی این موضوع بپردازیم که لمینت اتاق خواب باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا ایده آل ترین انتخاب برای این فضای مهم باشد. توجه به ویژگی هایی از جمله رنگ، طرح و برخورداری از استانداردهای خاص در این بین از مهم ترین عواملی بود که در این راهنما سعی کردیم به طور کامل پوشش دهیم.