سفر به 3 قلب تاریخی ایران با اجاره آنلاین ویلا

چالوس یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای شمال ایران در استان مازندران است، شهری که پیش از هر چیزی آن را با جاده 59 یا همان جاده چالوس به یاد می‌آوریم. این منطقه شمالی در گذشته مورد توجه پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است، و به دستور آن‌ها کاخ و بناهای زیادی در این منطقه ساخته شده‌اند؛ بر همین اساس دیگر نمی‌توان گفت که چالوس فقط مقصدی برای طبیعت‌گردی است. بلکه می‌توان رد پای تاریخ را در این شهر دنبال کرد و در سفر به این منطقه، به بازدید از بناهای تاریخی دوران‌های گذشته پرداخت.

کاخ چایخوران یکی از عمارت‌های زیبای دوران پهلوی است که در یک زمین 4000 متر مربعی مرتفع ساخته شده است. این بنا به دستور رضا شاه، در دوره پهلوی اول به سبک معماری اروپایی ساخته شد و در ساخت آن از کم‌ترین تشریفات استفاده شده است، اما با این حال کاشی‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های محدود آن بسیار چشم‌نواز و زیبا هستند.

از آنجایی که کاخ چایخوران و دیگر جاذبه‌های تاریخی این منطقه، در بافت شهری قرار دارند، شما می‌توانید با اجاره ویلا، چند روزی را در نزدیکی مراکز دیدنی و تفریحی چالوس اقامت کنید، تا فرصت بیشتری برای شناخت فرهنگ غنی این شهر و گشت و گذار در میان جاذبه‌های متنوع آن داشته باشید. به این منظور می‌توانید به سایت شب مراجعه کنید و اقامتگاه‌ها و ویلاهای چالوس را از نظر هزینه و امکانات با هم مقایسه کنید تا در نهایت با یک انتخاب عالی، سفر به چالوس را به یک تجربه فراموش‌نشدنی و لاکچری تبدیل کنید.

تجربه‌ای منحصر به فرد از آثار تاریخی در اصفهان

 

تجربه‌ای منحصر به فرد از آثار تاریخی در اصفهان

عمده آثار تاریخی اصفهان مربوط به دوره صفویه هستند و مهم‌ترین این جاذبه‌ها در حاشیه زاینده‌رود واقع شده‌اند. شما می‌توانید با اجاره سوئیت اصفهان، به این جاذبه‌ها دسترسی آسان‌تری داشته باشید و با یک تیر چند نشان بزنید و در یک سفر چند روزه بخش قابل توجهی از جاذبه‌های اصفهان را بازدید کنید.

یکی از جاذبه‌های جذاب و تاریخی اصفهان، بازار قیصریه است. بازارها همیشه جزو مکان‌هایی بوده‌اند که می‌توان ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و هنر را در آن‌ها دید. بازار قیصریه اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید با گشت و گذار در این بازار، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را بدست بیاورید.

این بازار تاریخی به بازار شاهی نیز شهرت دارد و یکی از مراکز مشهور صنایع دستی است، که در شمال میدان نقش جهان واقع شده و دسترسی به آن از طریق خودرو شخصی و وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است. بازار قیصریه در دوره صفویه یک مرکز خرید مجلل و بسیار بزرگ به حساب می‌آمده، که در حجره‌های آن پارچه و فرش‌های گرانبها به فروش می‌رسیدند. جالب است بدانید که در تعدادی از حجره‌های آن دوران، شرکت‌های تجاری خارجی نیز فعالیت داشتند.

شهری که در هر خیابانش یک داستان جریان دارد

شهری که در هر خیابانش یک داستان جریان دارد

 

تهران شهری است که روایت‌های تاریخی بی‌شماری همچون خون در رگ‌های آن جاری هستند و در هر گوشه و کنار از آن می‌توان آثار تاریخی ارزشمندی را دید که از پس فراز و نشیب‌ها، سربلند بیرون آمده‌اند و امروزه به محل‌هایی پرطرفدار برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران تبدیل شده‌اند.

خیابان سی تیر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران و از قدیمی‌ترین خیابان‌های این شهر است، که تنوعی از روایت‌های تاریخی را در دل خود جای داده است و در عین حال به عنوان اولین فود استریت تهران شناخته می‌شود و یک مقصد پرطرفدار در میان گردشگران و شهروندان تهرانی است. این خیابان از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران به حساب می‌آید و دلیل آن فعالیت دکه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های آن تا پاسی از شب است. خیابان سی تیر در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز، آذین‌بندی می‌شود و با حضور گروه‌های موسیقی خیابانی، حس و حالی فوق‌العاده به خود می‌گیرد.

به جز دکه‌ها و کافه‌های خیابانی، در خیابان سی تیر می‌توان به دنبال آثار تاریخی برجسته ایران بود. ابتدای این خیابان در محل تقاطع با خیابان امام خمینی است و انتهای آن به خیابان میرزا کوچک خان می‌رسد. خیابان‌های اطراف این منطقه بسیار شلوغ و پرتردد هستند و اگر بخواهید با ماشین شخصی به خیابان سی تیر بروید قطعا برای پیدا کردن پارکینگ به مشکل می‌خورید. یکی از جذابیت‌های خیابان سی تیر سنگ‌فرش بودن کل مسیر آن است، بنابراین می‌توانید از پیاده‌روی در این مسیر لذت ببرید و غذاهای خیابانی مختلفی را امتحان کنید.

آثار تاریخی این خیابان شامل چندین موزه و مکان‌ مذهبی می‌شود. یکی از این موزه‌ها، موزه آبگینه است که اولین موزه شیشه و سفال در ایران است. این موزه در یکی از خانه‌های تاریخی تهران بنا شده است که ساختمان آن در سال‌های 1300 تا 1310 ساخته شده و متعلق به احمد قوام، نخست وزیر ایران بوده است و در آن دوران با نام خانه قوام الدوله شناخته می‌شد.

ساختمان قدیم کتابخانه ملی ایران نیز در این خیابان قرار داشت، که در حال حاضر جای خود را به موزه علوم و فناوری داده است. چندین آتشکده و کلیسا نیز از جاذبه‌های تاریخی این خیابان هستند و قدمت آن‌ها بین 100 تا 200 سال است.