در این مقاله سعی خواهیم کرد تا در مورد پوشش مناسب برای افراد چاق و کوتاه قد بررسی و تحقیق کنیم لذا پیشنهاد می شود تا آخر مطالب با ما همراه باشید.

همانطور که می دانیم انتخاب پوشش مناسب برای افراد با وزن بالا بسیلر دشوار و سخت است اما میتوانیم به گونه ای لباس انتخاب کنیم تا در بهترین حالت تناسب قرار گیریم و اگر چنین نباشد متاسفانه نتیجه ای بسیار بد حاصل خواهد شد. یکی از اولین و اساسی ترین مشکلات در افراد چاق مشکل وجود شکم در این افراد است که در زنان به شکل دایره ای و در مردان به شکل گلابی است قبل از انتخاب لباس باید به وسیله گن لاغری مردانه و یا گن لاغری زنانه شکم را به حداقل برسانیم همچنین رنگ انتخابی هم باید در رنج رنگ های تیره باشد تا حس چاقی را زیاد انعکاس ندهد همچنین از پوشیدن لباس های زیاد تنگ نیز خودداری شود و به اصطلاح از لباس های فیت استفاده نکنیم و همانطور که می دانید در لباس های ساخت کشور ترکیه استانداردی به نام لباس های کلاسیک وجود دارد که مناسب ترین گزنه برای افراد چاق است و اصل طراحی این لباس ها نیز همین مورد بوده است.

همچنین برخی افراد چاق به اشتباه فکر میکنند که اگر لباس گشاد بپوشند خیلی شیک به نظر می رسند در حالی که اصل موضوع اصلا چنین نیست و مناسب آن است تا لباس اندازه خودمان را بپوشیم و نه گشاد و نه فیت باشد.

اگر می خواهید لباس راه راه بپوشید حتما از لباس هایی با راه راه عمودی استفاده کنید زیرا راه راه های افقی باعث می شود تا چاقی بدن شما در نگاه اول به چشم بیاید.

لباس های با هر گونه طرح معمولا چاقی را برجسته می کنند لذا توصیه می شود لباس های تیره و ساده انتخاب کنید حتما نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد. معمولا لباس های زنانه اکثراً طرح دارند لذا در مورد انتخاب لباس های زنانه اجتناب از طرح ضروری به نظر می آید.

لباس های با کمر باریک انتخاب کنید زیرا باعث می شود چاقی نیم تنه بالا زیاد به چشم نیاید و بالاتنه و پایین تنه متناسب به نظر رسیده و متوازن باشد.

اگر قرار بر پوشیدن کت و شلوار مخصوصا در مورد زنان است حتما این لباس ها را بدون بستن دکمه های جلوی لباس استفاده کنید چرا که بسته بودن دکمه چاقی شکم را به صورت وحشتناکی بروز می دهد پس هم در مورد زنان و هم مردان لباس های با امکان دکمه به صورت جلوباز اسستاده شود.

چگونه لباس شیک بپوشیم - پوشش مناسبِ افراد چاق و کوتاه قد
چگونه لباس شیک بپوشیم – پوشش مناسبِ افراد چاق و کوتاه قد
  • افراد با قد کوتاه چگونه کمبین کنند.

حال سوال اینجاست که اگر قدمان کوتاه است چگونه این کوتاهی را پوشش به حداقل برسانیم این مورد در خانم ها معمولا با پوشیدن کفش های پاشنه بلند برطرف می شود اما در مورد مردان این مورد به نظر می رسد بسیار سخت باشد اما اخیراً برای جبران کوتاهی قد وسایل متعددی ساخته شده است یکی از این وسایل ژل افزایش قد است که داخل کفش گذاشته می شود و از بیرون اصلاً قابل مشاهده نیست همچنین قابلیت تنظیم نیز دارد به این صورت که این ژل برای هر پا از 5 قسمت مختلف تشکیل شده است که هر قسمت باعث افزایش 1 سانتی متری قد می شد و اگر خواستید  در بیشترین حالت با استفاده از تمام قطعات که در هم چفت می شوند می توانید تا 5 سانتی متر افزایش قد نامحسوس داشته باشبید هم چنین اگر خواستید برای مثال 3 سانتی متر افزایش قد داشته باشید می توانید برای هرپا از 3 قطعه استفاده کنید در مجموع بسته کامل شامل 10 قطعه است که از بزرگترین در پایینترین قسمت تا کوچکترین در بالاترین قسمت را شامل می شود. البته استفاده از این ژل طبی افزایش قد به معنی عدم استفاده از کفش پاشنه بلند نیست بلکه بسیار مناسب خواهد بود تا علاوه بر این ژل در کنار آن از کفش پاشنه بلند نیز استفاده نمایید و به این طریق از 5 تا 20 سانتی متر افزایش قد داشته باشید همچنین به دلیل کیفیت بالای این ژل های افزایش قد هیچ گونه مشکلی در حرکت برای شما ایجاد نمی کند و از بیرون هم هیچ گونه حالت غیر عادی مشاهده نخواهد شد.

در مورد خانم های با قد کوتاه پیشنهاد ما استفاده از کیف های کوچک است چرا که کیف های بزرگ کوتاهی قد را بیشتر برجسته می کند در مورد مردان هم همین قضیه صادق است اگر از کیف استفاده می کنند.

همچنین استفاده از شلوار های تنگ هم در مورد زنان و مردان اصلاً برای افراد کوتاه قد پیشنهاد می شود چون پاها را نازک و قد را کوتاه جلوه می دهد و به جای آنها از شلوارهای گشاد و به اصطلاح دمپا استفاده کنید .

همچنین می توانید از یک شال بلند استفاده کنید و آنرا تا بالای زانو انتخاب کنید تا به بلندتر جلوه نمودن قدتان کمک کند در مورد مردان استفاده از موهای بلند و گاها ریش و در مورد خانم ها استفاده از موی بلند نیز در محو نمودن آثار کوتاهی قد موثر است. مسئله مهم این است که گاها افراد خود از کوتاهی قد خود در میان آشنایان گلایه می کنند که این عمل آنها را در این مورد حساس تر می کند و در برخورد همیشه به دنبال همچنین چیزی در شما می گردند.

هرگز از کفش های با پاشنه خیلی بلند استفاده نکنید چون این عمل قسمتی از بدن شما را نامتناسب بلندتر از سایر اعضا نشان می دهد و این نتیجه کاملاً عکس خواهد داشت.

در پایان خاطر نشان می شود اگر برای شرکت در مراسمی در فاصله بسیار دور آماده شده اید اگر در این مسافرت لباس هایتان آسیب دید برای چنین شرایطی آماده باشید برای این منظور می توانید در خودروی خود یک عدد چرخ خیاطی مسافرتی داشته باشید که در موارد حساس می تواند به کمک شما برسد

همچنین اگر قد کوتاهی دارید و هم چاقید اصلی ترین پیشنهاد ما این است که از لباس های با رنگ تیره و کت جلو باز استفاده نمایید لباس زیاد تنگ و یا زیاد گشاد نپوشید و همیشه لباس با اندازه خودتان را انتخاب کنید