هنگام خرابی یخچال چه کاری باید انجام داد؟ تعمیر دستگاه به صرفه تر است یا تعویض آن؟ این ها سوالاتی است که وقتی وسیله گرانب هایی همچون یخچال خراب می شود برای افراد مطرح است.

تعمیرکاران مجاز، به خوبی می‌ دانند که در صورت تعویض دستگاه چه هزینه های غیر منتظره ای برای مشتری به وجود می آید بنابراین، تعمیر این دستگاه ها را اولویت دانسته و سعی در برطرف کردن تمام ایرادات این دستگاه برای جلوگیری از متحمل شدن هزینه‌های زیاد به مشتری را دارند.

4  نشانه هشدار دهنده خرابی یخچال که باید بدانید
4  نشانه هشدار دهنده خرابی یخچال که باید بدانید

ماندگاری و طول عمر یخچال چقدر است؟

در صورتی که همه چیز خوب پیش برود و تعمیر، سرویس و نگهداری منظم از دستگاه انجام شود یخچال می تواند بین 10 تا  20 سال عمر داشته باشد . با این حال این دستگاه ها به عنوان یک لوازم خانگی برقی از آسیب های ناشی از استفاده نادرست روزانه معاف نیستند.

مشکلات ایجاد شده در این دستگاه ها می تواند از چیزی به سادگی شکستن فیلتر آب تا مشکلات جدی تر مانند گرمای بیش از حد دستگاه متغیر باشد.

از آنجایی که شدت مشکلات متفاوت است این که تعمیر یا تعویض دستگاه به صرفه تر است به عوامل زیادی از جمله سن و نوع یخچال و همچنین میزان آسیب وارد شده به دستگاه بستگی دارد.

زیرا به عنوان مثال تعمیر یک دستگاه قدیمی که تولید آن متوقف شده است ممکن است حرکت مناسبی نباشد و شما خواه ناخواه پس از چند ماه مجبور به خرید یک دستگاه جدید هستید، بنابراین تعمیر آن کار درستی نیست.

علائم رایج خرابی یخچال شامل چیست؟

1- گرم شدن بیش از حد یخچال

 تصور اینکه یخچال، دستگاهی که برای سرد نگه داشتن مواد غذایی و نوشیدنی ها طراحی شده است بیش از حد گرم شود کمی غیر منطقی است . اما از آنجایی که یخچال ها توسط موتور کار می‌کنند ممکن است موتور دستگاه بیش از حد گرم شود.

در حالی که احساس گرما هنگام لمس کردن کویل های پشت یخچال کاملاً طبیعی است، اما آنها نباید آنقدر داغ باشند که مجبور شوید برای جلوگیری از سوختن، دستتان را به سرعت پس بکشید.

ایجاد گرمای بیش از حد در یخچال نشانه واضحی از خرابی این دستگاه ها است.

طبق توصیه تکنسین های ماهان سرویس در صورتی که متوجه شدید کویل های پشت یخچال بیش از حد داغ هستند باید یک تعمیر کار ماهر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا دستگاه را کاملاً بررسی کند.
تکنسین،  پس از بررسی ممکن است به شما بگوید که مشکل خیلی جدی نیست و می توانید به راحتی با تعویض کویل ها آن را برطرف کنید. همچنین ممکن است به شما بگوید که یخچال در مرز عمر خود قرار داشته و تعمیرآن ممکن است سرمایه گذاری خوبی نباشد و بهتر است آن را تعویض کنید.

2- ایجاد برفک و یخ زدگی بیش از حد یخچال

از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که یخچال شما خیلی سرد بوده و یخ بزند. درست است که هدف از قسمت فریزر در یخچال ها منجمد نگه داشتن مواد غذایی است اما هرگز این انجماد نباید طوری باشد که قبل از پختن مواد غذایی تکه های یخ را از آنها جدا کنید.

3- نشت آب از یخچال

نشتی یافتن آب از یخچال فریزر شما می‌ تواند بر اثر عوامل مختلفی مانند عدم بسته شدن کامل درب دستگاه به دلیل آسیب یا پارگی مهر و موم لاستیک های دور درب، شل شدن شیلنگ های متصل به دستگاه و یا آسیب و پارگی آنها و موارد دیگر ایجاد شده باشد که نیاز به بررسی تخصصی دارد.

4- به گوش رسیدن سر و صدای زیاد از یخچال

درست است که یخچال به عنوان یک وسیله کم صدا شناخته نمی شود و تمام این دستگاه ها صدای خفیفی از خود ساطع می کنند که طبیعی است با این حال، اگر دستگاه شما در حین عمل کرد سر و صدای زیادی تولید می کند باید برای برطرف کردن مشکل با یک تکنسین ماهر و متخصص تماس بگیرید. اما قبل از تماس ابتدا یخچال را از برق کشیده و مجدداً آن را به پریز برق متصل کنید تا شاید خودتان بتوانید مشکل را برطرف کنید.
اگر پس از انجام این کار مشکل همچنان ادامه داشت حتماً از یک تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ماهان سرویس مرکز تعمیرتخصصی یخچال در کرج

هنگامی که نوبت به تصمیم ‌گیری در مورد تعویض یا تعمیر یخچال می رسد مشاوره گرفتن از یک تعمیرکار ماهر و متخصص می تواند کمک بزرگی باشد . تعمیر کاران ماهان سرویس بر اساس مشکل خاص ایجاد شده در دستگاه، مدت استفاده از یخچال ،نوع یخچال و میزان  آسیب  دستگاه ایده های روشنی از آنچه که باید انجام دهید، دارند.

در صورتی که ساکن کرج هستید و یخچال شما در هر گونه برند و مدلی با مشکلاتی روبه ‌رو شده است تنها یک تماس با ماهان سرویس کافیست تا نیروهای این مرکز بلافاصله به محل مورد نظر شما اعزام شوند.

تعمیر انواع یخچال در تمام محله های کرج نظیر تعمیر یخچال در ماهدشت ،  تعمیر یخچال در گرمدره و تعمیر یخچال در گوهردشت به اعزام فوری تعمیرکار در منزل انجام می شود.
تلفن : 09353001695
www.arvandoxin.com