خیلی از افراد به محض اینکه سفرشان را در جاده آغاز می‌کنند یا سوار هواپیما می‌شوند، دچار احساس گرسنگی می‌شوند و دلشان می‌خواهد تنقلات بخورند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و به دنبال تعدادی میان وعده سالم و سیر کننده می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله 10 میان وعده سفری سالم را به شما معرفی کرده‌ایم.

10 مورد از بهترین تنقلات و میان وعده هایی که می توان برای رفتن به سفر آماده کرد
10 مورد از بهترین تنقلات و میان وعده هایی که می توان برای رفتن به سفر آماده کرد
  1. میوه تازه و کره بادام زمینی

بعضی انواع میوه میوه تازه حاوی مواد مغذی زیادی است و به راحتی هم قابل حمل نقل و نقل است. هنگامی که قصد سفر دارید به همراه بردن میوه را فراموش نکنید. میوه‌ها هم به بدنتان آب می‌رسانند و هم به دلیل اینکه فیبر بالایی دارند، مانع از ایجاد یبوست در طول سفر خواهند شد.

میوه‌هایی مثل سیب، توت فرنگی سفت و موز را می‌توانید به راحتی با کره بادام زمینی ترکیب کنید و یک میان وعده سیر کننده برای خودتان درست کنید. سعی کنید قبل از خرید کره بادام زمینی به ارگانیک بودن و نداشتن شکر در این محصول دقت کنید.

  1. گرانولا

پروتئین بار و گرانولا دو نمونه دیگر از میان وعده‌هایی هستند که می‌توانید در انواع سفرها همراهتان ببرید. این دو خوراکی به یخچال نیازی ندارند و به همین دلیل هم برای سفرهای جاده‌ای هم گزینه‌های ایده‌آلی به شمار می‌آیند. از آنجایی بسیاری از انواع گرانولا و پروتئین بارها حاوی مقادیر زیادی شکر افزوده می‌شوند، بهتر است سراغ برندهایی بروید که از سالم بودن محصولاتشان اطمینان دارید. در غیر این صورت می‌توانید با یک جستجوی ساده دستور درست کردن گرانولای خانگی را پیدا کنید و خودتان دست به کار شوید.

  1. دانه‌ها و انواع آجیل

زمانی که قرار است مدتی طولانی در راه باشید، باید خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر ماندگاری بالا و عدم نیاز به دمای پایین، مواد مغذی مناسبی هم داشته باشند و انواع دانه‌ها و آجیل‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. این دو گزینه حاوی مقادیر بالای پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر هستند و مصرفشان هم ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و فشار خون را پایین می‌آورد. انواع تخمه‌ها مثل تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، بادام هندی و بادام ساده می‌توانند انتخاب‌هایی عالی برای سفر باشند. اگر دوست دارید کارتان را راحت‌تر کنید می‌توانید سراغ خرید تخمه و آجیل های بسته ای از برندهایی مثل مزمز، مانی و سنجابک بروید.

  1. تخم مرغ آب پز

گاهی سالم‌ترین میان وعده‌ها، ساده‌ترین آن‌ها هستند و تخم مرغ آب پز سفت شده یکی از این میان وعده‌هاست که بیشتر برای سفرهای جاده‌ای مناسب است تا سفرهای هوایی طولانی مدت. تخم مرغ حاوی چربی‌های سالم، پروتئین، کولین، ویتامین ب 12، آنتی اکسیدان‌هایی مثل لوتئین Lutein  می‌شود و به همین دلیل یکی از مقوی‌ترین گزینه‌ها برای کسانی که در طول سفر احساس ضعف و گرسنگی پیدا خواهند کرد.

تخم مرغ آب پز سفت شده یکی از این میان وعده‌هاست
تخم مرغ آب پز سفت شده یکی از این میان وعده‌هاست

اگر بتوانید تخم مرغ را کنار پک‌های یخ نگه دارید، برای مدتی طولانی، کمی کمتر از یک هفته سالم خواهد ماند؛ اما توصیه می‌کنیم هر محصول غذایی را به صورت تازه مصرف کنید و هر غذای مانده‌ای را قبل از مصرف بو کنید.

  1. پنیر و کراکر

اگر از علاقمندان به خوراکی‌های ترد و شور هستید، در سفرهای زمینی می‌توانید یک بسته پفک پنیری مینو یا چی توز را باز کنید و نوش جان کنید اما قاعدتا نمی‌توانید در سفرهای هوایی داخلی و خارجی با خوردن این خوراکی صدای خرچ خرچ راه بیندازید، به همین دلیل بهتر است سراغ یک اسنک خوشمزه پنیری بروید که هم سالم‌تر است، هم با قیمت مناسبی برایتان تمام می‌شود و هم سر و صدای کمتری دارد. برای درست کردن این اسنک کافی است سه عدد کراکر از انواع تمام غله را با یک لایه پنیر کم چرب همراه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

  1. آووکادو

اگر رژیمتان شامل مقادیر پایین کربوهیدرات می‌شود و راهی سفر هستید، لازم نیست خودتان را نگران مواقع گرسنگی و به هم خوردن رژیم‌تان کنید. کافی است یک عدد آووکادو تهیه کنید و از پتاسیم، فولات، ویتامین سی و ویتامین ای موجود در آن بهره ببرید. می‌توانید کمی نمک به این میوه بزنید و آن را با قاشق نوش جان کنید یا آن را له کنید و به همراه کراکر یا سایر سبزیجات بخورید. اگر مدت زمان سفر طولانی است، می‌توانید آووکادوهای نه چندان رسیده را برای روزهای آخر سفر نگه دارید تا برسند.

  1. سبزیجات خاص

اگر در طول سفر کولر دارید یا از پک یخ استفاده می‌کنید، می‌توانید تنها موارد خاصی از سبزیجات از جمله کرفس، بروکلی، هویج، خیار و فلفل را به همراه ببرید و به عنوان میان وعده در هنگام سفر بخورید. از آنجایی که ممکن است این سبزیجات به تنهایی ولع شما برای خوردن خوراکی را برطرف نکنند، می‌توانید از یک ظرف ماست یونانی ساده به عنوان همراه این سبزیجات استفاده کنید. ماست یونانی بافت خامه مانند و سفتی دارد و حاوی پروتئین زیادی است.

  1. میوه‌های خشک
از برگه هلو، زردآلو، انبه، کیوی و موز به عنوان یک میان وعده خوشمزه و سالم استفاده کنید
از برگه هلو، زردآلو، انبه، کیوی و موز به عنوان یک میان وعده خوشمزه و سالم استفاده کنید

انواع میوه خشک شده از دیگر گزینه‌های عالی برای به همراه بردن در سفرهای مختلف است. می‌توانید از برگه هلو، زردآلو، انبه، کیوی و موز به عنوان یک میان وعده خوشمزه و سالم استفاده کنید. میوه‌های خشک معمولا شیرینی بیشتری دارند و کالری‌شان هم بیشتر است؛ بنابراین اگر رژیم دارید مراقب میزان مصرف این میوه‌ها باشید.

  1. شکلات تلخ و بادام

وقتی در طول سفر هوس یک خوراکی شیرین می‌کنید، سراغ آبنبات، بیسکویت و انواع نوشیدنی‌های شیرین شده نروید؛ در عوض یک بسته شکلات تلخ به همراه داشته باشید. شکلات تلخ اگر حاوی مقدار زیاد کاکائو باشد، آنتی اکسیدان زیادی دارد که می‌تواند به صورت ضد التهاب و محافظ قلب عمل کند، همچنین در این مطلب به سایر خواص اثبات شده شکلات تلخ نیز اشاره شده است. می‌توانید برای اضافه کرد تردی به این میان وعده، یک مشت بادام هم میل کنید تا فیبر و پروتئین مورد نیاز برای سیر شدن را برایتان فراهم کند.

  1. نخود بو داده

نخود از حبوبات بسیار مغذی است که مقادیر بالایی پروتئین، فیبر، منیزیم، فولات و روی دارد و با اضافه کردن کمی پنیر موزارلا یا نمک می‌تواند طعمی ترد و نمکی پیدا کند. کافی است دستور درست کردن نخود بو داده را جستجو کنید تا دهمین میان وعده سفری شما آماده پخته شدن شود.