مواد لازم

2/3 فنجان شیر کم چرب

یک عدد تخم مرغ که سفیده و زرده آن از هم جدا شده باشند

یک قاشق غذا خوری روغن

یک قاشق چایخوری شکر سرخ یا شکر خام

2/3 فنجان آرد سبوس دار

1/2 قاشق غذا خوری بکینگ پودر

1/8 قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه

این یکی از بهترین دستور های طرز تهیه پنکیک با آرد سبوس دار است. که در زمان کم و به سادگی آماده می شود و همچنین سالم و مقوی است.

شیر کم چرب را با زرده تخم مرغ، روغن و شکر خام مخلوط نمایید و به آرامی هم بزنید. بقیه مواد خشک را اضافه نمایید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شود. نگران نباشید مجبور نیستید همه تکه های کوچک آرد که حل نشده را از بین ببرید.

سفیده تخم مرغ را با میکسر یا با دست خوب هم بزنید. سپس خمیری که قبلا تهیه کرده اید را به آن اضافه کرده به آرامی هم بزنید. روغن را در تابه گرم کنید سپس مخلوط کرده و مایع حاصل را درون تابه بیندازید اندازه پنکیک به خودتان بستگی دارد با توجه به اندازه مورد نظر همان مقدار از این مایع در روغن بریزید. آنقدر پنکیک ها را سرخ کنید تا حباب ها ظاهر شوند سپس آنرا برگردانید تا سمت دیگر هم کمی قهوه ای رنگ شود.

با این مواد شش پنکیک کوچک می توانید درست کنید که سالم و مقوی است و در زمان کمی آماده می شود. این خوراک مورد توجه کودکان است و برای بچه هایی که صبحانه نمی خورند می تواند یک صبحانه سالم و با انرژی باشد.
نکته ها:

جدا کردن زرده و سفیده و تخم را نادیده نگیرید و حتما سفیده را خوب هم بزنید اگر میکسر داشته باشید که بهتر است ولی ضروری نیست.

این مواد را می توانید به راحتی دو برابر کنید تا برای چهار نفر مورد استفاده قرار گیرد.

می توانید وقتی مایع پنکیک را در روغن می ریزید و یک سمت آن پخت هنگامی که پنکیک را بر می گردانید یک ذغال اخته را روی آن قرار دهید تا کمی همراه با پنکیک پخته شود. و هنگامی که می خواهید آنرا سرو نمایید بقیه ذغال اخته های تازه را به آن اضافه نمایید. و با مربا پودر قند یا توت فرنگی روی آنرا تزیین نمایید.

اگر نصف قاشق چایخوری به مایع پنکیک خود دارچین اضافه نمایید هم طعم بهتری خواهد داشت و هم اینکه برای افراد دیابتی مفید است چون دارچین میزان قند خون را کاهش می دهد.

می توانید در این روش شیر را با شیر سویا یا شیر بادام جابجا کنید. من خودم شیر بادام را ترجیح می دهم.

 

 

منبع:انجمن عروسانه