خاموش شدن ماشین لباسشویی  یکی از مشکلات رایج این دستگاه است. ماشین لباسشویی امروزه یکی از وسایل پر استفاده در خانه ها می باشد. این دستگاه شستشوی لباس ها را بسیار راحت تر کرده است و علاوه بر آن در وقت افراد نیز صرفه جویی می کند. اما این دستگاه همانند سایر لوازم خانگی گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود. یکی از این مشکلات خاموش شدن ناگهانی آن در حین کار می باشد. از این رو ما در این مطلب قصد داریم برخی از دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی را بیان کنیم.

7 علت خاموش شدن ماشین لباسشویی
7 علت خاموش شدن ماشین لباسشویی

دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی

 قطع شدن جریان برق

در صورتی که ماشین لباسشویی شما حین کار خاموش شود اولین موردی که باید بررسی کنید، جریان برق خانه و کابل برق ماشین لباسشویی می باشد.ممکن است به دلیل نوسان برق فیوز بپرد و یا به هر دلیلی برق خانه قطع شود که در این صورت کار خاصی نمی توانید انجام دهید. اما گاهی اوقات ممکن است کابل برق ماشین لباسشویی دچار مشکل شود؛ به عنوان مثال هنگامی که کابل دچار اتصالی و یا پارگی شود، جریان برق به خوبی انتقال پیدا نمی کند.
در صورتی که مطمئن شدید مشکل از کابل برق دستگاه می باشد به راحتی می توانید با تهیه کردن یک کابل جدید این مشکل را برطرف کنید.
توجه داشته باشید که ممکن است پریز برق نیز دچار اتصالی شود. در چنین مواقعی بهتر است از یک برق کار کمک بگیرید.

خراب شدن پارازیت گیر دستگاه

 خراب شدن پارازیت گیر ماشین لباسشویی می تواند از دلایلی باشد که ماشین لباسشویی در حین کار خاموش شود.پارازیت گیر در ماشین لباسشویی وظیفه دارد مانع از ورود پارازیت و نوسانات جریان برق به دستگاه شود. از این رو هنگامی که این بخش با مشکلی مواجه شود، نمی تواند از ورود این نوسانات جلوگیری کند و به راحتی وارد دستگاه می شوند.در نتیجه نوسانات برق منجر به خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار می شود. بهتر است جهت برسی،تعمیر و تعویض این قطعه به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

خراب شدن برد الکتریکی دستگاه

از مهم ترین و اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی، برد الکتریکی آن می باشد. این قطعه فرمان ها و دستورات لازم را به سایر بخش های دستگاه ارسال می کند و در برنامه ریزی عملکرد آن ها نقش دارد.
در صورتی که این قطعه با مشکل شود، در عملکرد کل دستگاه اختلال می شود. به این صورت که فرمان ها به درستی ارسال نمی شوند و سایر قطعات متوجه نمی شوند که در چه زمانی چه کاری را باید انجام دهند. در نتیجه این موضوع باعث می شود ماشین لباسشویی در حین کار به صورت ناگهانی خاموش شود. از آنجایی که این قطعه بسیار مهم و حساس می باشد توصیه می شود در صورت خرابی حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید .

وجود بار اضافه در ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی دارای ظرفیتی می باشند که با توجه به آن ظرفیت باید در آن ها لباس قرار داده شود.در صورتی که بیش از حد تعیین شده در آن لباس قرار دهید، درام و موتور دستگاه مجبور به تحمل فشاری بیشتری خواهند بود.
این امر باعث می شود موتور دستگاه انرژی و برق بیشتری مصرف کند و در نتیجه آمپر موتور بالا رود. شدت جریان به همراه آمپر بالا باعث می شوند موتور داغ شود و سنسور های ماشین لباسشویی جهت جلوگیری از ایجاد آسیب های جدی و سوختن موتور، دستگاه را خاموش کنند.

خراب شدن المنت دستگاه

از دیگر دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی خراب شدن المنت گرمایشی دستگاه می باشد. این مشکل هنگامی رخ می دهد که المنت گرمایشی دچار خرابی و یا اتصال کوتاه شده باشد. بخشی به نام RCD در دستگاه وجود دارد که در هنگام خراب شدن المنت گرمایشی، این بخش نیز به همراه آن دچار مشکل می شود. در صورتی که المنت دستگاه خراب باشد، دستگاه تقریبا پس از گذشت 15 دقیقه از فرآیند شستشو به طور خودکار خاموش می شود. برای رفع این مشگل باید به تعمیرگاه مراجعه کنید و المنت دستگاه خود را تعویض کنید.

خراب شدن هیدروستات دستگاه

 هیدروستات در ماشین لباسشویی میزان آبی که وارد دستگاه می شود را اندازه گیری می کند و پس از این که ظرفیت دیگ به طور کامل شود از وارد شدن آب به آن جلوگیری می کند. در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود، نمی تواند فرمان توقف را به شیر برقی، که وظیفه منتقل کردن آب را بر عهده دارد به درستی ارسال کند و در نتیجه منجر به خاموش شدن دستگاه می شود. توصیه می شود جهت عیب یابی و برسی این قطعه از یم تعمیرکار کمک بگیرید.

مسدود شدن مسیر پمپ تخلیه

مسدود شدن پمپ تخلیه یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی می باشد. هنگامی که مسیر پمپ تخلیه به دلیل وجود رسوبات و کثیفی ها مسدود شود، این قطعه دچار خرابی و مشکل می شود. از این رو بهتر است هر چند وقت یکبار مسیر این پمپ را بررسی و آن را به طور کامل تمیز کنید.

عیب یتبی و تشخیص علت دقیق مشکل خاموش شدن ماشین لباسشویی ، نیاز به تجربه تعمیرکار مجاز دارد که در هر شهر و منطقه ای با تحقیق ، به آنها دسترسی خواهید داشت.
برای استفاده از خدمات
تعمیرکار لباسشویی در فردیس کرج ، با پارما سرویس تماس بگیرید تا با اعزام تکنسین به منزل ، تعمیر لباسشویی  را در منزل انجام دهند.
۰۹۱۲۷۹۹۲۳۶۸
https://parmaservice.ir