مسیر تهران استانبول با اتوبوس
مسیر تهران استانبول با اتوبوس

 

کاخ باشکوه توپکاپی، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا و ده‌ها نقطه دیدنی دیگر در استانبول آنقدر جذابیت دارند که عاشقان سفر را به سوی خود بکشانند. احتمالا شما نیز یکی از همان افرادی هستید که برای دیدن جاذبه‌های گردشگری استانبول و خرید از پاساژها و مراکز تجاری معروفش، اشتیاق فراوانی دارید.

هرچند برای سفر به استانبول، انتخاب راه هوایی بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد اما یک گزینه مقرون به‌صرفه‌تر نیز برایتان وجود دارد. استفاده از تور زمینی استانبول و سفر به آن شهر با اتوبوس لذت خاص خود را دارد. چرا که مسافت راه زمینی از شهری مثل تهران به استانبول حدود دو هزار کیلومتر است و در این فاصله، طبیعت بکر و بسیار زیبای اطراف جاده در انتظار شما است.

اگر برای مسافرت به استانبول حاضر هستید حدود یک روز و نیم را با اتوبوس در جاده بگذارانید اما هنوز چیز زیادی از جزئیات این سفر زمینی نمی‌دانید؛ تا انتها همراه علی بابا باشید.

چگونه از تهران با اتوبوس به استانبول برویم؟

برای مسافرت به استانبول آن‌هم از راه زمینی، دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. اول، سفر با خودروی شخصی. دوم، سفر با اتوبوس. اگر برای بازدید از این شهر توریستی ترجیح می‌دهید هزینه کمتری بپردازید، اتوبوس، انتخابی کاملا مناسب است.

برای شروع سفر، ابتدا باید به پایانه مسافربری غرب (ترمینال آزادی) یا پایانه مسافربری بیهقی (ترمینال آرژانتین) در تهران مراجعه کرده و بلیط خود را تهیه کنید. خوشبختانه می‌توانید بدون حضور یافتن در هر یک از پایانه‌های بالا و صرفا از طریق اینترنت نیز بلیط خود را بخرید. پس همین الان برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس اینجا کلیک کنید و از روزها، ساعات و تعداد ظرفیت باقی مانده اتوبوس‌های استانبول مطلع شوید.

پس از سوار شدن در اتوبوس و برای رسیدن به مقصد از شهر تبریز عبور کرده و وارد مرز بازرگان می‌شوید. انتخاب اکثر رانندگان برای مقصد استانبول، مرز بازرگان است. چراکه مسیر این جاده علاوه‌بر کوتاه‌تر بودن نسبت به جاده‌های دیگر همچون مرز سرو، کیفیت بهتری دارد. از سوی دیگر، بازرگان تنها پایانه مرزی ایران و ترکیه است که به صورت 24 ساعته فعالیت دارد.

فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس چند کیلومتر است؟
فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس چند کیلومتر است؟

بابت طولانی بودن راه و خستگی در اتوبوس نگران نباشید. اتوبوس های این مسیر VIP و کاملا مجهز هستند. صندلی های راحت و تخت خواب شو به اندازه ۱۴۰ درجه این امکان را به شما می‌دهند که در طول سفر استراحت کرده و از مناظر زیبای جاده نیز لذت ببرید.

فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس چند کیلومتر است؟

فاصله میان تهران_استانبول چیزی حدود 2 هزار و 457 کیلومتر است که طی کردن این مسافت برای اتوبوس به 30 تا 40 ساعت می‌رسد.  در صورتی که بلیط تهران استانبول هوایی را خریداری کرده  این مسیر 3 الی 3 ساعت و 15 دقیقه می باشد(این مسیر برای خودروهای شخصی به علت عدم توقف زیاد در جاده به حدود 30 ساعت کاهش می‌یابد.)

در این سی و چند ساعت شما به ترتیب از شهرهای زیر عبور می‌کنید:

  1. تهران
  2. قزوین
  3. زنجان
  4. میانه
  5. تبریز
  6. مرند
  7. ماکو
  8. مرز بازرگان

در مرز بازرگان به دلیل بازرسی‌های بدنی و کنترل بار مسافران، کاهی تا حدود 20 کیلومتر صف تشکیل شده و باید ساعت‌ها در این نقطه توقف کنید. پس از عبور از مرز بازرگان، مسیر پیش‌رو تا استانبول نیز به ترتیب زیر است:

  1. گوربولاغ
  2. دغوبایزید
  3. آغری
  4. ارزروم
  5. ارزنجان
  6. آماسیا
  7. بولو
  8. ایزمیت
  9. و در نهایت استانبول زیبا

قیمت خرید بلیط اتوبوس تهران_ استانبول چقد است؟

درمورد قیمت بلیط این مسیر باید بدانید که هیچ مبلغ ثابتی وجود ندارد. چرا که در پی افزایش تقاضا برای سفر به استانبول در روزهای شلوغ همچون تعطیلات عید نوروز و تابستان، بهای بلیط نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

توجه داشته باشید که میزان بار مجاز برای هر فرد 20 کیلوگرم است. چنانچه بار و وسایل شما بیش از حد مجاز باشد، تقریبا دو و نیم درصد از کل مبلغ بلیط را به عنوان جریمه باید بپردازید. از آنجایی که قیمت بلیط تهران_استانبول در ایام مختلف سال، متفاوت است، می‌توانید لیست قیمت‌ها را در علی بابا جستجو کنید

چگونه بلیط اتوبوس استانبول به تهران را بخریم؟
چگونه بلیط اتوبوس استانبول به تهران را بخریم؟

چگونه بلیط اتوبوس استانبول به تهران را بخریم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای سفر به استانبول باید درنظر داشته باشید، تهیه بلیط برگشت به تهران است. هرچند تهیه بلیط اتوبوس تهران به استانبول به صورت آنلاین امکان‌پذیر است اما بلیط برگشت به این راحتی‌ها در استانبول پیدا نمی‌شود.

بنابراین، اگر تاریخ برگشت شما به تهران مشخص باشد، بهترین راه این است که همزمان بلیط رفت و برگشت را از علی بابا تهیه کنید. در غیر این‌صورت، باید در استانبول تعاونی‌های مرتبط با فروش بلیط‌های برون مرزی را پیدا کرده و از آن‌جا بلیط برگشت را بخرید. البته یک راه حل دیگر هم وجود دارد. می‌توانید با پرداخت هزینه به یکی از کارگزاران تورهای ترکیه در تهران، بلیط خود را در استانبول تحویل بگیرید.

برای بازگشت به تهران نیز درست مانند مسیر رفت، از مرز بازرگان عبور می‌کنید. ازاین‌رو، تمامی مراحل بازرسی‌ و امور گمرکی مانند قبل انجام خواهد شد. تأکید می‌کنیم که با تصور پیدا کردن بلیط ارزان در ترکیه، از خرید آن در تهران خودداری نکنید.

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس اینجا کلیک کنید تا از مشخصات حرکت اتوبوس‌های تهران به سمت استانبول مطلع شوید.