بیمه موتور سیکلت، حامی مالی شما در تصادفات
بیمه موتور سیکلت، حامی مالی شما در تصادفات

 

همان‌طور که می‌دانید بیمه شخص ثالث یک بیمه نامه اجباری برای وسایل نقلیه زمینی است. همچنین مالک خودرو و موتور سیکلت موظف است که به موقع بیمه شخص ثالث را خریداری و تمدید کند. بیمه شخص ثالث موتور و خودرو خسارت‌های وارد شده به شخص زیان دیده در حادثه تصادف را جبران می‌کند؛ در صورت عدم تمدید این بیمه نامه، علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، جریمه دیرکرد هم به آن تعلق می‌گیرد. بیمه موتور سیکلت از جمله بیمه نامه‌های ضروری و اجباری راهنمایی و رانندگی است، همچنین این بیمه نامه در صورت وقوع حادثه بار جبران هزینه خسارت‌ها را از روی دوش راننده مقصر برمی‌دارد. بیمه مرکزی با توجه به شرایط مختلف و برنامه‌های تخفیفاتی خود، به مناسبت‌های مختلف طرح بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را اجرایی می‌کند.  شما می‌توانید بدون پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در پایان سال 1400،  بیمه نامه یکساله خود را تمدید کنید. در این مطلب درباره بیمه شخص ثالث، بیمه موتور و بخشودگی جریمه دیرکرد توضیحاتی خواهیم داد با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

بیمه موتور سیکلت هم مانند بیمه شخص ثالث خودرو یک بیمه نامه اجباری است و هنگام حادثه رانندگی به عنوان یک پشتوانه برای بیمه‌گزار عمل می‌کند.پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت شامل موارد زیر است:

  •  خسارت مالی به اشخاص ثالث: بیمه‌گر خسارت مالی وارده به شخص ثالث( شخص غیر از راننده مقصر) را مطابق پوشش های بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت می پردازد.
  • خسارت‌های جانی اشخاص ثالث : بیمه گر خسارت جانی شامل فوت و نقص عضو وارده به شخص ثالث را مطابق توافق های بیمه‌شخص ثالث می پردازد.
  • خسارت جانی راننده مقصر: اگر راننده موتورسیکلت طی حادثه خسارت جانی ببیند، بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت غرامت او را پرداخت می کند.

ارزان ترین بیمه موتور سیکلت را چگونه بخریم؟

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتور سیکلت را کاهش داد.

محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

در بیمه موتور اگر موتور سواری برای تمدید بیمه نامه خود اقدام نکند و از تاریخ انقضای بیمه نامه گذشته باشد، علاوه بر اینکه باید حق بیمه پرداخت کند، جریمه دیرکرد به صورت روز شمار هم به بیمه نامه تعلق می‌گیرد. توجه کنید که اگر جریمه دیرکرد بیمه موتور بیش از یک سال باشد، بیمه‌گزار باید جریمه 365 روز را پرداخت کند.

عواملی چون: تعداد سیلندر و ساختار موتور بر قیمت بیمه آن تاثیرگذار هستند.
عواملی چون: تعداد سیلندر و ساختار موتور بر قیمت بیمه آن تاثیرگذار هستند.

 

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه موتور در بهمن و اسفند 1400

بنابر اطلاعیه روابط عمومی بیمه مرکزی، طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه زمینی هر ساله اجرا می‌شود. طرح بخشودگی ۱۰۰% شخص ثالث در راستای اجرای بند ۱-۷ ماده ۷ صورتجلسه ۶۱۴ مورخه دهم اردیبهشت ۱۳۹۶ به مناسبت دهه فجر عملی می‌شود. فقط رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌هایی مشمول این طرح می‌شوند که بیمه شخص ثالث یک ساله بخرند یا تمدید کنند.

آخرین بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتورسیکلت مربوط به بهمن ماه ۱۴۰۰ است. همه دارندگان موتورسیکلت‌ها، از تاریخ ۲۰ بهمن الی ۱۰ اسفند با مراجعه به شرکت‌های بیمه یا به صورت آنلاین از بخشش جریمه بیمه برخوردار بودند. البته این به شرط خرید بیمه نامه یک ساله است. بازه زمانی این بخشودگی جرایم بیمه شخص ­ثالث برای راکبان موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه موتوری زمینی تنها ۲۰ روز است. برای دانستن جزییات و راهنمای کامل بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه موتور به اینجا مراجعه نمایید.

آیا طرح بخشودگی فقط برای موتور سیکلت‌ها اجرا می‌شود؟

خیر. در طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث اگر وسایل نقلیه‌ای مانند: خودروهای سواری، تاکسی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت که شامل جریمه دیرکرد بیمه شده‌اند و جرائم دیرکرد بیمه نامه ثالث خود را پرداخت نکرده باشند می‌توانند بیمه نامه ثالث خود را تمدید کنند.دقت کنید که بخشودگی جرائم بیمه موتور تا در فرصت بیست روزه از تاریخ 20 بهمن الی 10 اسفند سال 1400 معتبر بوده و فقط در بازه زمانی مشخص شده قابل اجرا است. همچنین تنها برای بیمه نامه ثالث یک ساله اعتبار دارد و شامل بیمه‌های کوتاه مدت سه ماهه و شش ماهه نمی‌شود.

تاثیر جریمه دیرکرد بیمه موتور بر تخفیف بیمه نامه

می‌دانید که اگر وسیله نقلیه‌ای از بیمه نامه خود برای جبران خسارت در حادثه رانندگی استفاده نکند، در سال و برای هر تمدیدی که انجام می‌شود، شامل تخفیف بیمه نامه قرار می‌گیرد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که اگر انقضای بیمه شخص ثالث موتور تمام شود و بعد از مدتی جریمه دیرکرد به آن تعلق گیرد، بر تخفیفات بیمه نامه تاثیر دارد؟فرض کنید که موتور سیکلت شما 4 سال متوالی بیمه نامه ثالث را خریداری کرده است و پس از چند ماه وقفه در  سال 1400 این بیمه نامه را خریداری نکرده و جریمه دیرکرد به او تعلق گرفته است. در این صورت اگر موتور سوار قصد تمدید بیمه موتور را داشته باشد، باید جریمه معادل دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت کند و تخفیف عدم خسارت آن همچنان پابرجا است.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و بیمه موتور از بیمه دات کام
خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و بیمه موتور از بیمه دات کام

 

خرید ارزان‌ترین بیمه موتور سیکلت و بیمه خودرو

همیشه انتخاب بهترین و ارزان‌ترین بیمه نامه‌های شخص ثالث و موتور سیکلت جزو دغدغه‌های راننده‌ها و موتورسوار‌ها بوده و برای خرید بهترین بیمه باید شرایط مختلف را بررسی کرد. دقت کنید که اگر تاریخ انقضای بیمه نامه شما تمام شده و مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و بیمه موتور هستید بهتر است که در فرصت طلایی طرح بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه ثالث در پایان سال 1400، خرید بیمه نامه شخص ثالث  را انجام دهید و برای سهولت در خریداری بیمه، می‌توانید از سامانه بیمه دات کام استفاده کنید.  کارگزاری بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه نامه است که می‌توانید با ورود به وب سایت bimeh.com و مراجعه به صفحه اصلی، تنها با چند کلیک محصول بیمه‌ای مورد نظر خود را خریداری کنید. خرید بیمه نامه به صورت آنلاین از bimeh.com  می‌تواند در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند. همچنین در این مجموعه شرایط مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای فراهم شده است تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین بیمه را خریداری کنید.

سامانه و پلتفرم آنلاین خرید آنلاین بیمه دات کام(  https://bimeh.com/ ) صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آمادگی پشتیبانی محصولات بیمه‌ای خود را دارد و کافی است که برای دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه نامه با این مجموعه در ارتباط باشید.