یکی از دوره های آموزشی قابل ارائه در آموزشگاه مریم رحیمی فرد دوره تکنسین داروخانه می باشد. طی این دوره هنرجویان بطور کامل برای مشغول شدن به کار در داروخانه ها آماده شده و مهارت های لازم را کسب می کنند. هر بار که نسخه‌ای را به مسئولین داروخانه تحویل می دهید ، پزشک داروساز باید مراحلی را طی کند تا مطمئن شود که داروی تجویز شده طبق دوز تجویزی و به صورت صحیح به شما تحویل داده می شود .
اما آیا می دانستید که شخص دیگری نیز در پشت صحنه  داروخانه کار می ‌کند تا کارهای داروخانه به خوبی انجام شده و داروهای تجویز شده در نسخه را از قفسه ها برداشته و به بیماران می دهد؟ این افراد که با عنوان تکنسین داروخانه شناخته می‌شوند کنار داروسازان برای تهیه نسخه های بیماران فعالیت می کنند و تمام وظایف روزانه داروخانه از قفسه بندی تا رسیدگی به داروها و نگهداری از آنها را انجام می دهند.

تفاوت بین داروساز و تکنسین داروخانه چیست؟

برای یک مشتری معمولی داروخانه تفاوت بین یک تکنسین و داروساز ممکن است واضح نباشد . آنها افرادی هستند که پشت پیشخوان داروخانه برای کمک به نسخه پیچی کار می کنند، اما وظایف آن ها متفاوت است. یک پزشک داروساز فردی است که آموزش های دقیقی را برای یادگیری دانش دارویی در دانشگاه پزشکی گذرانده و علاوه بر ساختن داروها و ترکیب فرمول های مختلف ، داروهای سفارش شده در نسخه را با دقت بررسی می کند و به بیماران در مورد استفاده از آن داروها توصیه هایی را ارائه می دهد. اما تکنسین های داروخانه تنها با گذراندن دوره‌های خاصی در آموزشگاه های آزاد طریقه نسخه خوانی و قفسه بندی داروها را یاد گرفته و در مورد فرمولاسیون داروها شناخت عمیقی ندارد. این افراد همچنین وظیفه ورود سفارشات نسخه به سیستم کامپیوتری را بر عهده داشته و پس از تایید بیمه ، مبلغ  داروها را از بیماران دریافت می کنند آنها همچنین پاسخگویی به تلفن در داروخانه و ارجاع مشتری به داروساز برای پاسخگویی به سوالات دارویی را نیز بر عهده دارند.

دوره آموزش تکنسین داروخانه ، ورود آسان به بازارکار
دوره آموزش تکنسین داروخانه ، ورود آسان به بازارکار

مزایای شرکت در دوره های تکنسین داروخانه چیست؟

شرکت در دوره های تکنسین داروخانه مزیت های مختلف هم برای بیماران ،هم برای پزشک داروسازی که مسئول داروخانه است و هم برای سیستم مدیریت سلامت را در پی دارد. به عنوان مثال ، در صورتی که افراد دوره های تکنسین داروخانه را بگذرانند صلاحیت فعالیت در داروخانه را داشته و در نتیجه افراد در مراجعه به داروخانه با مسئولینی که از نظر علمی دارای صلاحیت هستند روبرو شده که این مسئله باعث افزایش رضایتمندی آنها  هنگام خدمات دریافتی می شود.
شرکت در دوره تکنسین های داروخانه همچنین باعث می شود تا خطای افرادی که در داروخانه‌ها فعالیت می‌کنند در خصوص ارائه دارو به بیماران ، کاهش یابد که این موضوع برای مسئولین داروخانه نیز مفید بوده و باعث کاهش شکایات به آنها و افزایش رضایت مشتریان می گردد. در نتیجه رضایتمندی در جامعه افزایش یافته و با کاهش احتمال تخلفات میزان سلامت جامعه ارتقاء می یابد.

فرصت های شغلی تکنسین داروخانه چیست؟

تکنسین های داروخانه می توانند در محیط های کاری مختلف مشغول به کار شوند که شامل موارد زیر می باشند:

– کار در داروخانه های محلی و داروخانه های موجود در بیمارستان ها
– کار در مراکز و کارخانه های تولید یا فروش دارو در صنعت داروسازی
– کار کردن در داروخانه های زندان ها، سازمان های مراقبت های اولیه ، داروخانه های ارتش، دامپزشکی و سازمان های داروسازی

سرفصل های دوره تکنسین داروخانه در آموزشگاه مریم رحیمی فرد شامل چیست؟

– آشنا شدن با دسته بندی داروها
– شناخت فرآورده های آرایشی و بهداشتی و استفاده از آنها بر حسب نوع پوست
– آشنایی کامل با داروهای گیاهی و اصول استفاده از آنها در درمان
– آموزش آشنایی با تجهیزات پزشکی
– فراگیری اصول مهارت نسخه خوانی
– یادگیری مهارت های ارتباطی و تعامل با مشتری
– طریقه قیمت گذاری بر داروها
– آشنا شدن با نرم‌افزارهای مربوط به کارخانه
– مهارت دارو شناسی و آشنایی با داروهای ایرانی و خارجی
– نحوه راهنمایی بیماران و ارجاع دادن آنها به پزشک
– چگونگی ساخت فراورده های ترکیبی
– آشنایی با تجهیزات پزشکی برای راهنمایی بیماران ارتوپدی
– شناخت مکمل های رژیم های غذایی و محصولات مرتبط با این امور
– گذراندن دوره های عملی مهارت تکنسین داروخانه در داروخانه مجازی
– نحوه برچسب گذاری و لیبل زدن به داروها طبق نسخه
– یادگیری تداخلات دارویی، نحوه مصرف داروها ، عوارض احتمالی آنها و دادن اطلاعات به بیماران

پس از گذراندن دوره تکنسین داروخانه در آموزشگاه مریم رحیمی فرد هنرجو موفق به کسب چه مهارت هایی می شود؟

هنرجویان پس از گذراندن دوره آموزش تکنسین داروخانه در تهران می توانند انواع نسخه های تجویز شده توسط پزشکان را به سادگی خوانده و داروها را بر طبق نسخه به بیماران ارائه دهند . هنرجویان پس از گذراندن این دوره و کسب مدرک آماده ورود به بازار کار شده و می ‌توانند با کار در داروخانه های مختلف کسب درآمد کنند.   دوره آموزش تکنسین داروخانه  در آموزشگاه مریم رحیمی فرد ، تحت نظر اساتید برجسته این رشته ارائه می شود و هنرجو پس از گذراندن این دوره می‌توانند با کسب مدرک معتبر جذب بازار کار شوند

علاوه بر این ، دوره آموزش کمک های اولیه و دوره آموزش دستیار متخصص پوست در تهران نیز در این آموزشگاه در بالاترین کیفیت برگزار شده و به هنرجویان پس از پایان دوره مدرک معتبر اعطا می شود . برای شرکت در دوره های آموزشی آرایش و زیبایی در تهران ، با آموزشگاه مریم رحیمی فرد تماس بگیرید.

تلفن : ۸۸۴۸۷۴۶۴ – ۰۲۱

www.maryamrahimifard.com