تفریحات آبی کیش؛ بنانا سواری
تفریحات آبی کیش؛ بنانا سواری

 

جزیره آرام و زیبا کیش، گزینه‌های جذابی برای خوش‌گذرانی دارد و می‌تواند لحظاتی پر از آدرنالین را برایتان رقم بزند. در واقع این جذابیت‌ها و تفریحات آبی جزیره کیش است که مسافران گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

البته که جزیره کیش به گردشگران خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و اقامتگاه‌های لوکس و زیبایی را برای آن‌ها بنا نموده است. هتل های کیش نمونه‌ای از برترین هتل ‌های کشورمان است و حتی برخی از آن‌ها در سطح خاورمیانه هستند. با ما باشید تا تفریحات مهیج کیش را به شما معرفی کنیم.

ماهیگیری در کیش

ماهیگیری در کیش
ماهیگیری در کیش

 

بیایید کم‌کم سوار قطار مهیج تفریحات کیش شویم. از کم‌هیجان‌ترین آن‌ها یعنی ماهیگیری شروع می‌کنیم. البته ماهیگیری لذت‌ به‌خصوصی دارد؛ فقط کسانی که عاشق این کار هستند درکش می‌کنند. ماهیگیری یکی از پرطرفدارترین تفریحات جزیره کیش است که گردشگران بسیاری به آن می‌پردازند. در واقع این افراد از بین آن همه هیاهوی جزیره، در گوشه‌ای به ماهیگیری مشغول شده و به آرامش می‌رسند. برای ماهیگیری می‌توانید به کلوپ‌های دریایی جزیره کیش مراجعه نموده و تجهیزات کامل را دریافت نمایید. در این جزیره می‌توانید ماهیگیری ترولینگ با شناور را نیز تجربه نمایید که بسیار جذاب است.

فلای بورد کیش

فلای بورد کیش
فلای بورد کیش

 

فلای بورد از جدیدترین ورزش‌های روی آب است که در هر مکانی قادر به انجام آن نخواهید بود. خوشبختانه امکان انجام این ورزش در جزیره کیش مهیا شده است. فلای بورد در واقع یک تخته اسکی روی آب است که موتورهای بسیار پر قدرتی دارد. این موتورها آب دریا را به وسیله یک لوله به پایین می‌فرستند تا تخته به پرواز در بیاید. حتی فکر کردن به این ورزش آبی هم نفس‌ها را حبس می‌کند. در هنگام ورزش فلای بورد می‌توانید در آب شیرجه بزنید و به انجام حرکات ورزشی متنوع بپردازید.

اسکوتر زیرآبی

یکی از تفریحاتی که گردشگران عاشق آن هستند، اسکوتر دریایی است که از جدیدترین تفریحات زیرآبی نیز محسوب می‌شود. اسکوتر زیرآبی آن‌قدر ورزش مهیجی است که امروزه در تمام مناطق دریایی دنیا انجام می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. اسکوتر وسیله‌ای شبیه به جت اسکی است که به جای روی آب، در زیر آب حرکت می‌کند.

اگر سوار اسکوتر زیرآبی شوید، می‌توانید زیبایی‌های زیر آب را ببینید و از حرکت ماهی‌ها درست جلوی چشمتان لذت ببرید. خوشبختانه اسکوتر زیرآبی یک مربی غواص دارد که به همراه شما می‌آید و حتم داشته باشید که در امنیت کامل این ورزش را انجام می‌دهید. باید توجه داشته باشید که این ورزش برای افراد بالای ۱۲ سال است و همچنین افرادی که می‌خواهند اسکوتر زیرآبی را انجام بدهند باید حداقل قد آن‌ها ۱۵۰ سانت باشد.

پاراسل سواری کیش

از دیگر تفریحات آبی جذاب که در جزیره‌ کیش قابل اجراست و نیاز به هیچ آموزشی هم ندارد، پاراسل است. در این فعالیت جذاب شما به چتری متصل می‌شوید که توسط یک قایق تندرو به جلو برده می‌شود. با اوج گرفتن قایق، چتر از آب بلند شده و تا به خودتان می‌آیید می‌بینید که در حال پرواز هستید. اگر رویای پرواز را در ذهن می‌پرورانید، باید سوار چتر پاراسل شوید. پاراسل یکی از تفریحات فوق‌العاده جذاب جزیره کیش است که حدود یک ساعت خواهد بود.

غواصی در کیش

تنوع در تفریحات آبی جزیره کیش بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید به میهمانی آبزیان زیر دریا بروید، حتماً غواصی را امتحان کنید. غواصی با عینک‌های مخصوص و لوازم غواصی انجام می‌شود و تقریباً ۱۵ دقیقه در عمق چند متری فرو می‌روید. با غواصی به دنیای شگفت‌انگیز و جذاب ماهیان زیر آب پا می‌گذارید که بسیار جذاب است. اصلاً نگران نباشید، برای غواصی نیازی نیست شنا بلد باشید و تجهیزاتی به همراه خود داشته باشید؛ فقط کافی ست سن شما ۱۲ سال به بالا باشد.

پدل بورد کیش

اگر طاقت هیجان بیش از حد را ندارید، بهتر است پدل بورد را انتخاب کنید. پدل بوردها چیزی شبیه به تخته‌های موج سواری هستند که بر روی آب‌های آرام قابل اجراست. با سوار شدن بر روی پدل بورد می‌توانید به صورت ایستاده یا نشسته به پارو زدن در آب مشغول شوید و به تماشای زیبایی‌های زیر آب و اطراف بنشینید. این ورزش آرام و لذت‌بخش را می‌توانید صبح‌ها یا بعدازظهرها انجام دهید. خوشبختانه پدل بورد برای بانوان هیچ محدودیتی ندارد و خانم‌ها نیز می‌توانند از این ورزش جذاب و آرام لذت ببرند.

بنانا سواری کیش

اگر به دنبال یک تفریح ارزان و مفرح هستید، حتماً بنانا سواری یا همان تیوب سواری را امتحان کنید. در این ورزش سوار بر یک تیوب موز شکل می‌شوید و ۱۵ دقیقه به صورت گروهی پشت یک قایق تندرو کشیده خواهید شد. در حقیقت می‌توان گفت بناناسواری یک تفریح گروهی بسیار مهیج است که در بین خانواده‌ها محبوبیت بسیاری دارد.

کایت بردینگ کیش

کایت بردینگ از تفریحات تخصصی‌تر جزیره کیش است. باید بدانید فقط افرادی مجاز به استفاده از کایت بردینگ هستند که از لحاظ بدنی آمادگی لازم را دارند و آن را قبلاً تجربه نموده‌اند. اگر پاراگلایدینگ را امتحان کرده‌اید، به‌خوبی می‌توانید از ورزش کایت بردینگ لذت ببرید. کایت بردینگ در واقع تلفیقی از اسکی و پاراگلایدر است که بر روی آب انجام می‌شود و یکی از شرایط انجام آن، جو آب و هواست.

کیبل اسکی کیش

در این تفریح مهیج شما به وسیله کابلی که به نوک برج دریایی متصل است، حرکت می‌کنید. کیبل اسکی کیش دارای ۸۶۰ متر طول، ۱۶۰ متر عرض و پنج برج است که معروف به بزرگ‌ترین کیبل اسکی جهان است.

شاتل کیش

اگر می‌خواهید اوج آدرنالین را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم شاتل سواری را انتخاب کنید. شاتل وسیله‌ای مانند تیوب است که به وسیله قایق موتوری با سرعت زیاد روی سطح آب کشیده می‌شود. در این میان عدم تعادل تنها، شرط نیست؛ چراکه ممکن است در بخشی از جاها به زیر آب بروید و با سرعت به بالا روی آب بیاید و گاهی هم پرت شدن به عمق آب رخ می‌دهد که بسیار هیجان‌انگیز است.

جت اسکی کیش

به طور حتم با جت اسکی به‌خوبی آشنا هستید و می‌دانید که یکی از معروف‌ترین تفریحات آبی کیش جت اسکی است. جت اسکی هیجان بسیار بالایی دارد و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی ممکن است خطرساز نیز باشد. به همین دلیل در صورت استفاده از جت اسکی باید حرکات نمایشی خطرناک را کنار بگذارید و فاصله ۱۰۰ متری با دیگر افراد روی سطح آب را رعایت کنید. همچنین باید جلیقه نجات و کلاه ایمنی را در هنگام استفاده از جت اسکی بپوشید. جت اسکی مانند موتور سواری است با فرق اینکه روی آب انجام می‌شود. جت اسکی را می‌توان به صورت دو نفره هم استفاده نمود که بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

قایق سواری در کیش

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات آبی جزیره‌ کیش، قایق سواری است. قایق سواری یک تفریح ایده‌آل برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان است که می‌خواهند به گفتگو بپردازند و از زیبایی‌های اطراف لذت ببرند. صدای امواج و مرغان دریایی و وزش نسیمی ملایم که صورتتان را نوازش می‌کند، از جذابیت‌های قایق سواری است. حتی می‌توانید در هنگام قایق سواری عکس‌های به‌یادماندنی تهیه کنید.

بیگ بال کیش

حتماً در پوسترهای تبلیغاتی جزیره کیش توپ‌های بزرگ را دیده‌اید که افراد درون آن مشغول به بازی هستند. این تفریح محبوب کودکان است؛ البته بزرگسالان هم می‌توانند بیگ بال را انجام دهند. این توپ روی سطح آب شناور است و شما می‌توانید داخل آن به جست‌وخیز و بازی مشغول شوید. درون بیگ بال، عکس‌های یادگیری زیبایی هم می‌توانید از خودتان بگیرید.

کشتی‌های تفریحی کیش

اگر یکی از کشتی‌های تفریحی کیش را امتحان کنید، به طور حتم عاشق کشتی سواری خواهید شد. کشتی‌های تفریحی این جزیره شامل کشتی تفریحی اوستا، کشتی تفریحی تارا، کشتی تفریحی نوید دریا و کشتی تفریحی آرتمیس است. درون این کشتی‌ها رستوران‌های دریایی بسیار زیبا با دکوراسیون فوق‌العاده لوکس وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید روی دریای نیلگون خلیج فارس به خوردن غذا مشغول شوید. همچنین از سکوت و آرامش اطراف خود و صدای امواج لذت ببرید. البته در برخی از کشتی‌های تفریحی کافی شاپ وجود دارد و اجرای موسیقی زنده هم انجام می‌شود.

پارک دلفین‌های کیش

پارک دلفین‌های کیش که معروف به دلفیناریوم است، از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی در جنوب شرقی جزیره کیش است که مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار دارد. داخل این پارک زیبا حیوانات آبی مانند شیرهای دریایی، پنگوئن‌ها و ۲۹ پستاندار دیگر وجود دارد که فضایی بسیار سرگرم کننده را برای گردشگران فراهم آورده است. البته درون پارک دلفین‌های کیش، باغ پرندگانی وجود دارد که ۱۰ هزار گونه زیبا در این مکان زندگی می‌کنند.

پلاژهای کیش

شنا کردن یکی از تفریحات دوست‌داشتنی است. اگر شناگر ماهری هستید، حتماً باید در آب‌های شفاف خلیج فارس تنی به آب بزنید. این پلاژها هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها قابل استفاده است. پلاژهای کیش در قسمت شمال شرقی جزیره قرار دارد. امکانات پلاژها نظیر آب شیرین، نورپردازی مناسب، سالن بدن‌سازی، مربی شنا، نجات غریق، سایه‌بان و… است.

کریزی بوت کیش

کریزی بوت یا همان قایق دیوانه، یک قایق تندرو با قابلیت مانور سریع است که به عنوان یک تفریح هیجان‌انگیز شناخته می‌شود. استفاده گروهی از قایق دیوانه یک تجربه هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی است که می‌توانید در جزیره کیش امتحان کنید.

پارک آبی بادی کیش

این جزیره دارای یک پارک بادی به نام ویبیب است. این پارک آبی در نزدیکی ساحل مرجان جزیره کیش واقع شده است. در پارک آبی ویبیب، مهارت حفظ تعادل هم‌زمان با تحرک بدنی چالشی را به وجود می‌آورد که بسیار مهیج است. البته تجهیزات پارک ویبیب بسیار بالاست و برای حفظ ایمنی افراد، مربی و غریق نجات نیز حضور دارد.

کشتی کف شیشه‌ای کیش

برای یافتن این کشتی باید به اسکله چوبی جزیره کیش بروید. وقتی سوار کشتی کف شیشه‌ای می‌شوید، موجودات آبزی بازیگوش را می‌بینید که در حال شیطنت هستند. همچنین ماهی‌های آکواریومی بسیار زیبا، انواع مرجان، طوطیا، لاک پشت دریایی و سفره‌ماهی از جمله موجوداتی است که در این کشتی کف شیشه‌ای خواهید دید. این سفر دریایی حدود یک ساعت طول می‌کشد که بسیار جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود.

پارک آبی اوشن کیش

حیف است که به جزیره کیش بروید؛ اما به پارک آبی اوشن سر نزنید. این پارک آبی در بهمن ماه ۱۳۹۳ افتتاح شد که بیش از ۵ هزار هکتار مساحت دارد. یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های روباز ایران و خاورمیانه پارک آبی اوشن کیش است. در این پارک آبی انواع سرسره‌های هیجان‌انگیز تعبیه شده تا پر دل و جرأت‌ها را به میدان بکشد. در این پارک آبی یک ساحل مصنوعی هم وجود دارد که می‌توانید به ریلکسیشن بپردازید. از وسایل بازی این پارک آبی می‌توان به سونامی، موج آبی، رالی راید، مارپیچ، راشین ریور، آناکوندا، آدرنالین و… است.

این پارک آبی خود به تنهایی تمام هیجانات شما را تخلیه می‌کند و آدرنالین خونتان را به اوج می‌رساند. وقتی وارد پارک آبی اوشن می‌شوید، دیگر نگران شکم‌گردی نباشید؛ رستوران‌ها، آبمیوه فروشی و انواع ساندویچ‌های سرد و گرم و پیش‌غذا در این پارک وجود دارد که می‌توانید از خوردن آنها لذت ببرید. پارک آبی اوشن سانس‌های متفاوتی دارد که برای خانم‌ها و آقایان است.

جمع‌بندی

مسلما پس از آشنایی با این تفریحات آبی، دلتان می‌خواهد به جزیره کیش سفر کنید و آدرنالین خود را افزایش دهید. برای سفر به جزیره کیش، پیشنهاد می‌کنیم سری به وب سایت ایران هتل آنلاین بزنید. در این وب سایت می‌توانید به راحتی هتل مدنظرتان را با بهترین قیمت رزرو نمایید. علاوه بر این، نظرات مسافران در مورد هتل های کیش را حتما بخوانید.