شستشوی لباس ها از جمله کارهایی است که همه افراد ناگزیر از دیر باز تا کنون به انجام آن هستند ، اما امروزه وجود ماشین لباسشویی در خانه ها و استفاده از این دستگاه ها باعث شده است که این کار به سادگی و در مدت زمان کمی انجام شود . نحوه انتخاب مناسب ماده شوینده ماشین لباسشویی چیزی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده باشد ، زیرا گزینه‌های مختلفی از پودر و ژل گرفته تا مایع های شوینده در بازار وجود دارند که ممکن است مصرف کننده را گمراه کند که استفاده از کدام یک از آنها بهتر است.
اگرچه همه این مواد شوینده دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند اما بسته به اندازه بار ماشین لباسشویی و نوع لکه های موجود بر روی لباس ها استفاده از هر ماده شوینده مزایا و معایبی دارد. از طرفی انتخاب صحیح مواد شوینده ، به طول عمر دستگاه نیز کمک میکند. خصوصا اینکه در تعمیر ماشین لباسشویی در کرج و کلانشهرها ، کاری وقتگیر و پر هزینه است.

استفاده از پودر شوینده در ماشین لباسشویی بهتر است یا مایع شوینده؟

مایع شوینده نوع محبوبی از پاک کننده برای ماشین لباسشویی است که به راحتی قابل استفاده بوده و به خوبی در تمام دماهای آب پخش می شود و توانایی نفوذ به عمق الیاف پارچه را دارد و به نسبت جدیدتر از پودرهای شوینده هستند.
هر دو ماده شوینده پودری و مایع ، دارای مزایای خاص خود بوده و هر کدام بر روی لکه های خاصی موثر هستند لذا ، در شرایط مختلف بهتر است از شوینده متفاوت استفاده شود.
از آنجایی که مواد شوینده مایع از آب به عنوان ماده اصلی پرکننده استفاده می‌کنند و بدون توجه به دمای آب به راحتی حل می شوند. بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که مواد شوینده بر روی لباس تجمع یافته یا باقی بماند . اما هنگام استفاده از مایع شوینده باید مطمئن شوید که از مقدار مناسب استفاده می کنید تا از ایجاد شدن کف زیاد و باقی ماندن آن بر روی لباس ها و دستگاه جلوگیری کنید. این مواد شوینده مایع لکه های روغن و چربی را بهتر از بین می برند.
در صورتی که آب در محل زندگی شما از نوع آب سخت تصفیه نشده است استفاده از مایع شوینده در ماشین لباسشویی برای تمیز کردن لباس ها بهتر عمل می ‌کند و ترکیبات آن با مواد معدنی موجود در آب سخت واکنش نشان نمی دهد.
به طور کلی پودر های شوینده برای از بین بردن لکه های گلی روی لباس ها موثر عمل کرده و بهترین گزینه برای شستشوی لباس های ورزشکاران است. اما این مواد شوینده در چرخه های شستشو با آب سرد مشکل ساز بوده و نمی توانند در دماهای پایین حل شوند که ممکن است باعث باقی ماندن شوینده روی لباس پله و غیره پس از شستشو شود.
از نظر قیمت نیز پودرهای شوینده به دلیل آنکه وزن سبک تری دارند و مقدار بیشتری پودر شوینده در بسته بندی ها جا می شود مقرون به صرفه تر از مواد شوینده مایع که حاوی آب هستند و در بطری های پلاستیکی سنگین ‌تری فروخته می شوند ، هستند.
به طور کلی استفاده از ماده شوینده در ماشین لباسشویی به نوع دستگاه و لباس هایی که قرار است با آن شستشو داده شوند، بستگی دارد.  در صورتی که ماشین لباسشویی شما نیمه اتوماتیک است استفاده از پودرهای لباسشویی معمولی کمک می کند تا بهترین نتایج را برای از بین بردن لکه ها بر روی لباس ببینید و در ماشین های لباسشویی تمام اتوماتیک استفاده از مایع شوینده ایده آل است .

برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع لباسشویی ؟
برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع لباسشویی ؟

آیا استفاده از مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر نیز دارد؟

در مقایسه با سایر مواد شوینده مورد استفاده در ماشین لباسشویی استفاده ، از مایع شوینده ضرر کمتری دارد ،زیرا این نوع ماده شوینده حتی در دمای پایین نیز قابلیت حل شوندگی بالایی دارند در نتیجه احتمال ایجاد رسوب در دستگاه کاهش یافته و از خراب شدن ماشین لباسشویی نیز جلوگیری می کند.
عامل دیگری که باعث کاهش ضرر استفاده از مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی می‌شود کمتر بودن مواد شیمیایی موجود در این نوع مواد شوینده است.
کارخانه های تولید کننده مایع شوینده از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها در ساخت این مواد استفاده می کنند که باعث شده است محصولات تولیدی با انواع ماشین های لباسشویی جدید که از فناوری های مدرن در ساخت آنها استفاده شده است سازگار باشند.

آیا می توان از پودر شستشوی دستی در ماشین لباسشویی استفاده نمود؟

پاسخ منفی است. زیرا پودر شستشوی دستی در واقع می تواند به ماشین لباسشویی آسیب بزند . این مواد مقدار زیادی کف تولید می‌ کنند که از تمیز شدن لباس ها در ماشین لباسشویی به خصوص در دستگاه های کم مصرف جلوگیری می کند.
این پودرها به دلیل آن که باعث باقی ماندن مواد شوینده پس از پایان یافتن چرخه شستشو در ماشین لباس شویی می شوند می توانند بر روی سیستم زهکشی دستگاه تاثیرات منفی بگذارند و با گذشت زمان توده های ایجاد شده توسط پودر لباسشویی باعث مسدود شدن و ایجاد رسوبات در دستگاه می گردند.

برای سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی ، به کجا مراجعه کنیم ؟

چنانچه ساکن تهران یا کرج هستید ، ماهان سرویس مرکزی فعال و معتبر با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تعمیر انواع ماشین لباسشویی است . تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در کرج و همچنین تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در کرج ، توسط ماهان سرویس با نرخ اتحادیه و در کمترین زمان انجام می شود.

تلفن : 09353001695

ویسایت :  arvandoxin.com