میوه سیب یکی از میوه‌های پرطرفدار و پر مصرف در کشور ایران و کل جهان است، میوه سیب هیچ‌گونه آلرژی برای کسی ایجاد نمرده و محدودیت مصرفی ندارد، به زبان ساده‌تر بخواهیم توضیح دهیم شما در جهان کسی را پیدا نمی‌کنید که از مصرف میوه سیب منع شده باشد، سیب به اندازه‌ای مغزی است که مصرف آن از همان ماه‌های نخستین تولد برای نوزادان توصیه شده تا زمان کهنسالی؛ چون آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب از بروز بسیاری از بیماری‌های بافتی، پوستی و همچنین عصبی جلوگیری می‌کند، هدف ما از نوشتن این مقاله ابهام زدایی در مورد دانه سیب است، همه ما شنیده‌ایم که دانه سیب حاوی مقادیر سیانور بوده و می خواهیم در ببینیم آیا دانه های سیب می‌توانند ما را بکشند؟

بررسی واقعیت سمی بودن دانه سیب

بررسی واقعیت سمی بودن دانه سیب

وقتی کسی را تماشا می‌کنید که با بی‌احتیاطی هسته سیب می‌خورد، زنگ‌های هشدار مبهمی در سرتان به صدا در می‌آیند. آیا جایی نشنیده اید که دانه های سیب سمی هستند؟ مخصوصاً بانوان خانه دار به هنگام پختن مربای سیب در خانه ممکن است چند عدد دانه سیب در مربا جوشانده شود آیا واقعا سمی است و نمی‌شود آن را خورد؟

خوب، بررسی های انجام شده مشخص کرده دانه‌ سیب واقعاً می‌تواند حاوی مقدار جزئی سم باشند، اما تعداد زیادی از آنها برای مسموم کردن شما لازم است و صد البته دانه پوسته دار کامل مضر نیست و فقط در صورتی که دانه له شده باشد یا جویده شود مواد سمی آن آزاد می‌شود ولی نه باریکی یا دو عدد با حتی صد عدد دانه سیب! از نظر علمی بخواهیم سمی بودن دانه سیب را توضیح دهیم باید بگوییم دانه‌ سیب و دانه‌ گیاهان مرتبط مانند دانه میوه گلابی و دانه میوه گیلاس حاوی آمیگدالین، گلیکوزید، سیانوژنیک متشکل از سیانید و شکر هستند.

این عناصر وقتی وارد بدن شده و در سیستم گوارش متابولیزه می‌شوند، این ماده شیمیایی به هیدروژن سیانید بسیار سمی (HCN) تجزیه می‌شود، در علم شیمی و پزشکی دوز کشنده HCN می‌تواند در عرض چند دقیقه باعث مرگ مصرف کننده شود، پلی در مورد دانه سیب باید بگوییم خوشبختانه، عوامل متعددی وجود دارد که مرگ با دانه سیب را بسیار بعید می‌کند، این عوامل عبارتند از:

  1.   آمیگدالین تنها در صورتی قابل دسترسی است که دانه ها خرد شده یا جویده شده باشند، یک دانه کامل نشکسته  ودرسته می‌تواند از معده و روده بدون هضم شدن عبور کند.
  2.  بدن انسان می‌تواند ترکیب شیمیایی مضر HCN را در دوزهای کوچک پردازش کرده و آن را دفع کند، بنابراین یک جفت دانه جویده شده معمولاً کاملاً بی ضرر هستند.
  3. در نهایت، یک فرد بالغ به طور متوسط باید حداقل از ۲۵۰ تا چند هزار دانه خرد شده (بسته به نوع سیب) بخورد تا در معرض خطر مسمومیت با سیانید قرار گیرد.

با مطالب گفته شده باید بدانیم یک سیب متوسط فقط شامل پنج تا هشت عدد دانه است و قورت داده دانه هیچ ضرری برای فرد نخواهد داشت مگر اینکه کسی حداقل ۱۸ عدد سیب بخورد و هسته سیب را نگه داشته و تمام دانه‌ها را با دقت جویده و زیر دندان ریز ریز کند تا سم حاصل از دانه سیب باعث مسمومیت او شود، البته بازهم تاکید می‌کنیم وقتی شما میوه را گاز می‌زنید و ناخودآگاه دانه سیب را می‌بلعید، جای هیچگونه نگرانی نیست.

باید تاکید کنیم نباید تمامی ذهنیت خود را معطوف به مضرات دانه سیب کنید، سیب ارگانیک و طبیعی به اندازه‌ای ارزش غذایی بالا دارد که باغداران با خرید نهال سیب و احداث باغ آن می‌توانند سیب‌هایی با ارزش غذایی بالا و با کیفیت به بازار ارائه کنند تا مصرف کننده با خوردن سیب تازه و ارگانیک ایرانی سلامت بدن خود را تضمین کنند، خوشبختانه امروزه کشاورزان ایرانی با بالا بردن علم گیاه پزشکی و کشاورزی و خرید نهال سیب پیوندی توانستند کیفیت و کمیت تولید میوه سیب را در کشور ایران ارتقاء دهند.

فواید سیب برای بارداری را بشناسید

فواید سیب برای بارداری را بشناسید

دوران بارداری برای بانوان یک دوره سخت و طاقت فرسا است که معمولا با سختی زیادی روبرو هستند، آنها احتیاج به مواد مغذی دارند تا بتوانند انرژی از دست رفته خود را تامین کنند، میوه بهشتی سیب یکی از خوراکی‌های مفید و طبیعی برای بانوان باردار محسوب می‌شود، چون سیب یک میوه آبدار است پس مصرف یک الی دو عدد از آن مانع از کاهش رطوبت بدن  می‌شود.

البته سیب مهمترین منبع غنی شده فیبر است، فیبر یکی از مواد مغذی و مورد نیاز بدن است که برای ارتقاء سیستم گوارشی بدن و جلوگیری از بیماری‌های گوارشی مخصوص زخم معده و روده تاثیر بسزایی دارد، از دیگر مشکلات بانوان باردار ریزش مو و خشکی پوست است که باعث خارش و اذیت آنها می‌شود، میوه سیب حاوی ویتامین e و ویتامین c بوده، بنابراین در تقویت فولیکول‌های مو تاثیر زیادی داشته و باعث طراوت پوست شده و مشکلات مربوط به پوست و مو در بانوان باردار را حل می‌کند.

فراموش نکنید ویتامین c برای بدن حیاتی است، ویتامین c نه تنها سیستم دفاعی بدن را ارتقا می بخشد، بلکه به جذب راحت و بدون دردسر آهن و اسید فولیک کمک زیادی می‌کند، بنابراین بانوان باردار با مصرف میوه سیب نه تنها از بیماری کم خونی در امان خواهند بود و سیستم دفاعی بدن آنها در برابر بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی قوی تر عمل می‌کند، همچنین سیب یک میوه غذای کامل بوده و بانویی به خاطر ویار نتواند غذا میل کند بهتر است جایگزین از میوه سیب سالم و طبیعی استفاده کند.

البته بانوان باردار در زمان خرید میوه سیب توجه کافی داشته باشند معمولا سیب‌هایی که وارداتی هستند، برای زیباتر بودن آنها به پوستشان پارافین زده می‌شود و شما می‌توانید با خرید سیب ارگانیک و با کیفیت وطنی سلامت خود و جنین را تضمین کنید، کشاورزان ایرانی با خرید نهال سیب از وزارت جهاد کشاورزی و نهالستان‌های معتبر و رسمی توانستند سیب‌های کاملا طبیعی را تولید و به بازار عرضه کنند.

تولید سیب درجه یک صادراتی

کلام آخر

سیب یک میوه بهشتی بوده و در رنگ‌های مختلف زرد، قرمز و سبز تولید و به بازار عرضه می‌شود، خوشبختانه در کشور ما تولید سیب درجه یک صادراتی و به اندازه‌ای زیاد است نه تنها نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند بلکه به صادرات آن نیز می‌پردازد، بنابراین افرادی که به دنبال و خوراکی سالم و غیر تراریخته هستند به راحتی می‌توانند سیب ایرانی را در سبد غذایی خود جای دهند، فواید سیب بر کسی پوشیده نیست ولی حقیقت دیگر دانه سیب باعث شده تا افراد زیادی از دانه های قهوه ای رنگ سیب ترس زیادی داشته باشند چون این دانه ها حاوی آمیگدالین هستند.

ترکیب شیمیایی آمیگدالین وقتی با اسید معده و آنزیم‌های گوارشی در تماس است مقداری ماده سیانید را آزاد می کند، البته این امر زمانی امکان پذیر است که پوسته قهوه ای رنگ در هسته سیب به طور کامل جویده شود و تعداد آن نیز بیشتر از ۱۵۰ عدد باشد، چون دز کمتر سیانید در بدن به راحتی دفع می‌شود، البته باید خاطرنشان کنیم که آمیگدالین تنها در هسته سیب نیست، بلکه در هسته پرتقال، شلیل، هلو، شبدر نیز می‌توانید ترکیب آمیگدالین را پیدا کنید، پس حتی نگرانی نبوده و با خیال راحت سیب را میل کنید.

کشاورزان عزیز ایرانی با خرید نهال سیب نه تنها توانسته اند میزان درآمد خود را از باغ ارتقا ببخشنده بلکه با تولید میوه سیب با کیفیت به سلامت کودکان و بزرگسالان کمک کرده‌اند، خرید نهال سیب از مراکز معتبر همراه کارت گارانتی حداقل دو ساله باعث می شود تا کشاورزی از با کیفیت بودن نهال خریداری شده مطمئن باشند.

تماس با برتر نهال: 09141832393

تماس با پالیز نهال: 09144501003