معرفی

اسکیپ باکس ویروس، اولین اسکیپ روم یا اتاق فرار رومیزی ایران
اسکیپ باکس ویروس، اولین اسکیپ روم یا اتاق فرار رومیزی ایران

جدیدترین محصول مجموعه توانمند و با سابقه اسکیپ روم دات آی آر، یک بازی رومیزی با محوریت اتاق فرار به نام ویروس است. اسکیپ روم دات آی آر از ابتدای همه گیری کرونا تا به امروز، تلاشهای فراوان و قابل تقدیری در جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرده و آخرین این تلاشها، توزیع بازی ویروس است.

در این بازی که برای اولین بار نمونه ی آن در ایران تولید میشود، شما در منزل و یا محل کار، درکنار دوستان و اقوامتان میتوانید یک اتاق فرار را تجربه کنید. این بازی که زیر مجموعه بازی های رومیزی لگسی (میراث) به شمار می رود، یک بازی یک بار مصرف است و میتوان گفت به عنوان تجربه اول، در بازسازی اجزا و بازپروری هیجانات یک اتاق فرار کامل، تا حد زیادی موفق هم بوده است. هرچند همیشه پیشنهادات و راهکارهایی برای بهتر شدن این گونه تجارب وجود دارد.

چگونگی انجام بازی

ویروس برای تعداد بازیکن 1-6 نفر طراحی شده و افراد 14 تا 77 ساله میتوانند از تجربه ی این بازی لذت ببرند. برای انجام بازی شما علاوه بر خود باکس، به یک گوشی هوشمند و برای گذراندن بعضی از مراحل به اینترنت هم نیاز دارید.

 

اسکیپ باکس ویروس، اولین اسکیپ روم یا اتاق فرار رومیزی ایران

با نصب کردن اپلیکیشن مخصوص بازی روی تلفن همراه خود، میتوانید از موزیک متنی که برای القا شدن بهتر سناریو به بازیکن استفاده شده بهره ببرید، و البته بعضی قفلها و رمزها را بعد از حل کردن معماها درون گوشی وارد کنید تا به فضای بعد بروید.

درون جعبه یک دفترچه راهنما هم قرار داده شده که تاکید فراوانی روی مطالعه ی آن قبل از شروع بازی کرده اند که بیجا هم نیست، چرا که تمام توضیحات چگونه انجام دادن مراحل بازی در دفترچه ذکر شده و بدون آن ممکن است بازی را خراب کنید و به علت یک بار مصرف بودن، نتوانید دیگر از آن لذت ببرید.

سناریو اسکیپ روم

سناریو بازی کامل است، اما چندان پیچیدگی خاصی ندارد و همانطور که از اسم بازی مشخص است، شما با ویروس و آزمایشگاه و دکتر سر و کار خواهید داشت که توضیحات اولیه سناریو از طریق یک فایل ویدیویی به شما داده میشود، و در ادامه مسیر بازی هر بخش از سناریو به طریق بخصوصی به شما ارائه داده میشود و در پایان تقریبا هیچ سوال بی پاسخی برای بازیکن باقی نخواهد گذاشت. بستر درون مرزی سناریو در القای حس غرق شدگی در بازی کمک بسیاری میکند.

زمان

مدت زمانی که برای این بازی در نظر گرفته شده 75 دقیقه است که از طریق تایمری که در برنامه مخصوص بازی روی گوشی خود نصب میکنید از آن مطلع خواهید شد، البته که بعد از اتمام زمان شما باز هم قادر به ادامه بازی و حل کردن معماها خواهید بود، اما لذت زدن رکورد و زودتر فرار کردن از جعبه ی ویروس، چیز دیگریست.

المانهای بازی

المانهای استفاده شده در بازی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و طراحی آنها به گونه ایست که لاجرم شما را همسو با حال و هوای بازی خواهند کرد. شکل استفاده های شما از این المانها هم چیزیست که نه میتوان مستقیما و بدون لو دادن آنرا نوشت و نه میتوان بدون اشاره از کنارش عبور کرد، فقط لذتش را ببرید!

با ویروس شما خواهید خندید، دعوا خواهید کرد، مشعوف و شگفت زده خواهید شد و در نهایت و یک کلمه لذت خواهید برد.