یکی از مشکلاتی که تا چند سال اخیر، طرفداران بازی‌های ورزشی با آن مواجه بودند، نبود یک بازی جذاب در این سبک برای گوشی‌های هوشمند بود. اخیراً شرکت EA اقدام به معرفی بازی FIFA Mobile کرده و از سوی دیگر شرکت کونامی نیز بازی موبایل eFootball را برای طرفداران فوتبال تولید کرده است که بسیار قدرتمندتر از بازی FIFA Mobile است.
بازی ای فوتبال چیست و از کجا سکه ای فوتبال خریداری کنیم؟
بازی ای فوتبال چیست و از کجا سکه ای فوتبال خریداری کنیم؟

گرافیک فوق العاده ای بازی، گیم پلی جذاب و… از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث شده تا بازی آی فوتبال جایگاه ویژه ای در بین گیمرهای موبایل پیدا کند. این موضوع باعث شده تا بیش از 600 میلیون گیمر این بازی را دانلود کرده و عضو آن شوند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با بازی آی فوتبال آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های این بازی اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

معرفی بازی آی فوتبال

اگر بخواهیم شما را با بازی آی فوتبال آشنا کنیم باید گفت که بازی eFootball Mobile به نحوی تولید شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بازی eFootball را بر روی تلفن خود تجربه کنید. در واقع بازی eFootball 2023 Mobile به نحوی ساخته شده است که تجربه ای مشابه با بازی‌های قبلی مجموعه PES Mobile را به شما ارائه می‌دهد.

همچنین در این بازی شاهد بخشی به نام eFootball World هستیم که در آن می‌توانید به عنوان یک تیم واقعی، در دنیا بازی با سایر گیمرها رقابت کرده و در رویدادهای مختلف شرکت کنید. همچنین شما می‌توانید با ساختن یک تیم جدید از بازیکنان مختلف، با سایر بازیکنان نیز رقابت کنید. همچنین به هر میزانی که بازیکنان مختلف با ویژگی‌های گوناگون داشته باشید، می‌توانید در هنگام رقابت با سایر گیمرها، ترکیب و سبک بازی خود را در هر زمانی که علاقه مند هستید تغییر داده و از این طریق حریف خود را غافلگیر کنید.

نحوه دانلود آی فوتبال موبایل

در صورتی که قصد دارید تا بازی آی فوتبال موبایل را بر روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در وهله اول باید گفت که بازی eFootball به صورت کاملاً رایگان برای دستگاه‌های iOS یا اندرویدی عرضه شده است.

رایگان بودن این بازی باعث شده تا شما بتوانید بدون پرداخت هزینه اضافی، بازی eFootball Mobile را از طریق فروشگاه App Apple یا Google Play Store دانلود و آن را تجربه کنید. البته به منظور دانلود این بازی نیاز است تا دید کاملی در مورد مشخصات مورد نیاز داشته باشید چرا که این بازی گرافیک بالایی دارد و اگر گوشی هوشمند شما قدرت بالایی نداشته باشد، نمی‌توانید این بازی را به درستی تجربه کنید.

از سوی دیگر باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شرکت کونامی به روز رسانی‌های مداومی را برای این بازی عرضه می‌کند و به همین دلیل نیاز است تا به اینترنت پر سرعت برای تجربه این بازی دسترسی داشته باشید.

گیم پلی بازی آی فوتبال

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای تجربه بازی eFootball باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت کونامی این بازی را به نحوی تولید کرده است که گیم پلی فوق العاده جذابی داشته باشد. در واقع گیم پلی این بازی به شیوه ای است که شباهت بسیار زیادی به نسخه کنسولی و PC این بازی داشته باشد.

از سوی دیگر، باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که بازی آی فوتبال موبایل به نحوی ساخته شده است که در طول سال شاهد برگزاری کمپین‌ها و رویدادهای مختلفی از سوی شرکت کونامی هستیم و شما می‌توانید با شرکت در این رویدادها و کمپین‌ها به بازیکنان قدرتمند در بازی آی فوتبال دسترسی پیدا کرده و این بازیکنان را به تیم خود اضافه کنید.

گیم پلی بازی آی فوتبال
گیم پلی بازی آی فوتبال

همچنین لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای آن که با سرعت بیشتری در بازی آی فوتبال موبایل پیشرفت کنید، اقدام به خرید پوینت‌های بازی eFootball کرده و با استفاده از این پوینت‌ها، بازیکنان مورد علاقه خود را خریداری کنید.

تجربه بازی آی فوتبال موبایل با دسته

بی شک یکی از مهم‌ترین کارهایی که باعث می‌شود تا بتوانید بازی‌های ورزشی، به خصوص بازی‌های فوتبالی را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید، استفاده از کنترلر یا دسته بازی است. در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که آیا امکان تجربه بازی آی فوتبال موبایل با دسته وجود دارد یا خیر؟

تجربه بازی آی فوتبال موبایل با دسته
تجربه بازی آی فوتبال موبایل با دسته

در پاسخ به این سوال باید گفت که در گذشته امکان اتصال دسته برای تجربه بازی eFootball وجود نداشت، با این حال پشتیبانی از کنترلر در به روز رسانی‌های جدید بازی آی فوتبال به این عنوان اضافه شد. این مسئله باعث شده تا از این پس گیمرهای این بازی بتوانند در هنگام تجربه بازی آی فوتبال موبایل دسته را به گوشی خود وصل کرده و به بهترین شکل ممکن این بازی را انجام دهند.

سیستم مورد نیاز برای اجرا بازی آی فوتبال

در صورتی که قصد دارید تا بازی آی فوتبال را بر روی گوشی موبایل خود تجربه کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این بازی گرافیک بالایی دارد. به همین دلیل نیاز است تا گوشی شما سخت افزار قدرتمندی برای اجرا نیز بازی داشته باشد.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که سیستم مورد نیاز برای نصب و اجرا بازی آی فوتبال بر روی موبایل چیست. در پاسخ به این سوال باید گفت که بر اساس اعلام رسمی شرکت کونامی، اگر قصد دارید تا بازی eFootball را بدون مشکل بر روی گوشی اندروید خود اجرا کنید، نیاز است تا دستگاه شما حداقل مشخصات زیر را داشته باشد:

  • سیستم عامل: اندروید 7.0 یا بالاتر
  • پردازنده: چهار هسته ای ARM 1.5 گیگاهرتز یا سریع‌تر
  • رم: 2 گیگابایت رم یا بیشتر
  • حافظه داخلی: بیش از 2 گیگابایت

البته پیشنهاد ما این است که برای آن که بدون مشکل این بازی را اجرا کرده و آپدیت‌های بعدی بازی را با کمترین چالش بر روی دستگاه خود نصب کنید، بهتر است تا حداقل 4 گیگابایت حافظه داخلی بر روی دستگاه خود داشته باشید.

از سوی دیگر اگر از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنید و قصد دارید تا بازی آی فوتبال را بر روی دستگاه‌های این شرکت اجرا کنید، نیاز است تا سیستم عامل دستگاه شما iOS 13 یا بالاتر باشد. به صورت کلی بهتر است تا دستگاه‌های زیر را داشته باشید تا بتوانید بازی آی فوتبال را بر روی محصولات اپل اجرا کنید:

  • iPhone 6S یا بالاتر
  • آیپد پرو
  • آیپد نسل پنجم
  • آیپد ایر 2
  • آیپد مینی 4
  • آی پاد تاچ نسل هفتم یا قدیمی‌تر

در نهایت نیز اگر جز گیمرهایی هستید که همواره به دنبال تجربه بازی‌ها با بالاترین قدرت و گرافیک ممکن هستید، نیاز است تا گوشی شما قدرت سخت افزاری بالاتری داشته باشد. در چنین شرایطی اگر بخواهیم شما را با سیستم مورد نیاز برای اجرا بازی eFootball 2022 با بالاترین گرافیک ممکن آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رم: 8 تا 16 گیگابایت
  • پردازنده: 2.0 گیگاهرتز هشت هسته ای + (OpenGl Es 4.0+)
  • سیستم عامل: اندروید 9.0 یا بالاتر
  • فضای ذخیره سازی: 3 گیگابایت و یا بالاتر

به هر میزانی که رم مورد استفاده در گوشی شما بالاتر باشد و همچنین فضای خالی بیشتری در دستگاه خود داشته باشید، این مسئله باعث می‌شود تا میزان تاخیر برای اجرا بازی کاهش پیدا کرده و شما بتوانید با سرعت بالاتری بازی آی فوتبال را بر روی گوشی خود تجربه کنید.

برای خرید سکه ای فوتبال می‌توانید به سایت تاپ جم شاپ مراجعه کنید و از تخفیف های آن استفاده کنید.