کیک ارده و کیک کنجد|طرز تهیه کیک با کنجد و ارده|خواص کنجد

نحوه پخت کیک ارده و کنجد,پخت کیک ارده و کنجد,درست کردن کیک ارده
نحوه پخت کیک ارده و کنجد,پخت کیک ارده و کنجد,درست کردن کیک ارده

مواد لازم برای تهیه کیک ارده و کنجد

  • آرد   یک و یک چهارم پیمانه
  • ارده   نصف پیمانه
  • کنجد   نصف پیمانه
  • شکر یک پیمانه
  • تخم مرغ   3 عدد
  • شیر   نصف پیمانه
  • روغن مایع    نصف پیمانه
  • وانیل   چند قطره
  • بکینگ پودر   یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک ارده و کنجد

فر را روی 180 درجه روشن کنید. آرد را همراه بکینگ پودر الک کنید. کف قالب را چرب کرده آرد پاشی کنید و روی آرد حدود 1 قاشق کنجد بپاشید. یا می توانید کاغذ روغنی انداخته با چند قطره روغن چرب کنید و بعد روی کاغذ روغنی کنجد بپاشید. زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و با همزن بزنید تا از ظرف نریزد. زرده را همراه شکر و وانیل بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. روغن مایع و شیر را هم اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

ارده را هم اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا همزن را کنار گذاشته سفیده تخم مرغ را در چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک یا کفگیر دورانی مخلوط کنید. در آخر آرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده باز هم به صورت دورانی مخلوط کنید. زیاد هم نزنید که پف کیک کم نشود. مواد را داخل قالب ریخته روی کیک کاملا کنجد بپاشید. قالب را داخل فر 180 درجه که از قبل گرم کرده اید قرار دهید.

زمان پخت این کیک حدود 50 دقیقه است بعد از 50 دقیقه یک خلال دندان وسط کیک فرو کنید اگر مواد به آن چسیبد اجازه بدهید 10 دقیقه دیگر بپزد. “کیک ارده” از کیک های بسیار لذیذ است که می توانید با عزیزانتان همراه با چایی نوش جان کنید.

دستور تهیه کیک ارده,پخت کیک ارده و کنجد,نحوه پخت کیک ارده,طرز تهیه کیک کنجد
دستور تهیه کیک ارده,پخت کیک ارده و کنجد,نحوه پخت کیک ارده,طرز تهیه کیک کنجد

خواص درمانی کنجد

ویتامین‌ها و مواد معدنی: روغن کنجد منبع ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی‌ اکسیدان است و با پایین آوردن سطح کلسترول خون در ارتباط است. روغن کنجد نیز حاوی منیزیم، مس، کلسیم، آهن، روی، و ویتامین B6. مس به آرتریت روماتوئید و منیزیم به سلامت تنفسی وعروقی و کلسیم برای پیشگیری از سرطان کولون، پوکی استخوان، میگرن و PMS کمک می‌کند و روی، برای سلامتی استخوان کمک می‌کند.

به طور منظم یا مصرف روغنکنجد اثرات اضطراب، عصبی و اختلالات استخوان، گردش خون ضعیف، و مشکلات روده را کاهش می‌دهد. روغن کنجد نیز بی حالی، خستگی و بی خوابی را تسکین می‌دهد و در عین حال باعث افزایش انرژی، نشاط و گردش خون می‌شود. طبق گفته‌ها کاربرد آن آسان است و خواص آن باعث می‌شود که درد و اسپاسم عضلانی، مانند سیاتیک، درد قاعدگی، درد پشت و درد مفاصل را کاهش دهد. روغن کنجد برای ماساژ نوزاد و نیز برای آرام کردن نوزادان استفاده می‌شود و به سیستم مغز و عصبی آنها کمک می‌کند که به آرامش برسند و بهتر بخوابند.

خواص داروئی کنجد

فشار خون: روغن کنجد دارای درصد بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده (اسیدهای چرب امگا ۶)می‌باشد، اما منحصر به فرد است که آن را در دمای اتاق نگه می‌دارند. علت این است که دارای دو مواد نگهدارنده به طور طبیعی، سسمول وکنجد می‌باشد. (به طور معمول، تنها روغن که عمدتاً متشکل از امگا ۶ و چربی اشباع شده مانند روغن زیتون، در دمای اتاق نگه داری می‌شود).

با توجه به وجود سطوح بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع شده در روغن کنجد، که ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند، از آن، می‌توان در پخت‌وپز به جای سایر روغن‌های خوراکی استفاده کرد و برای کمک به کاهش فشار خون بالا و جهت کنترل فشار خون بالا به میزان کم و در حد نیاز دارو مصرف کرد. اثر چربی بر فشار خون ممکن است به دلیل وجود اسیدهای چرب پوفا و ترکیب کنجد و لیگنین موجود در روغن کنجد می‌باشد، آزمایشها و محاسبات نشان داده‌است که هر دو ترکیبات فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. لیگنین کنجد باعث جلوگیری از سنتز و جذب کلسیم در حیوانات می‌شود.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

منبع:بیتوته