خستگی در محل کارتان یکی از عواملی است که نمی گذارد کارهای محل کارتان را به خوبی انجام دهید. برای رفع خستگی محل کارتان بهتر است روشهای ساده زیر را امتحان کرده و سرحال شوید.

5 راه برای غلبه بر خستگی در محل کار

از این 5 راهکار برای شارژ انرژیتان وقتی در محل کار احساس خستگی می کنید، استفاده کنید.

برای رفع خستگی در محل کارتان یک تکه کوچک شکلات بخورید

شکلات نه تنها باعث تقویت حس و حال ما می شود بلکه تحقیقات نشان داده است که خوردن آن کمک می کند بدن اندورفین ( اندورفین‌ها (Endorphins) مسکن‌های طبیعی بدن موادی هستند که از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر اصلی آنها تسکین درد است ) تولید کند که انرژی را بالا می برد. وقتی کم مانده پشت میز کار خوابتان ببرد، یک تکه کوچک شکلات تیره بیندازید دهانتان و تغییر را احساس کنید.

 

برای رفع خستگی تان در محل کار 2 لیوان آب خنک بنوشید

منظورمان از آن لیوان های خیلی بزرگ نیست، دو فنجان آب هم کافی است. یکی از دلایل اصلی خستگی کم آب شدن بدن است. خیلی وقت ها متوجه نمی شوید که بدنتان کم آب شده، فقط  احساس خستگی می کنید.

 

برای رفع خستگی در محل کار نقاشی های بی معنی بکشید

اگر مدام خمیازه می کشید و نمی توانید روی کنفرانسی که در آن شرکت کرده اید تمرکز کنید، یک تکه کاغذ و خودکار از کیفتان بیرون آورید و روی آن شروع به نقاشی کردن کنید و هر چیز مسخره ای که به ذهنتان می رسد را بکشید. طبق گفته متخصصان این کار کمک می کند مغز بتواند بهتر تمرکز کند و وقتی بتوانید روی کاری که می کنید تمرکز کنید، کمتر خمیازه خواهید کشید و فکر چرت زدن دیگر به سرتان نمی زند.

 

برای رفع خستگی چیزی حاوی ویتامین C بخورید

یک پرتقال را وسط روز بخورید. مهم این است که کمی ویتامین C به بدتان برسانید. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C موجب سرزندگی می شود . علائم سندرم خستگی را کاهش می دهد.

 

برای رفع خستگی در محل کار کمی خودتان را کج و راست کنید

طبق علم پزشکی چینی، کمی خم شدن و کشیدن خودتان به سمت جلو ذخیره باقیمانده انرژی که بین کلیه هایتان مانده را فعال می کند.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ