راهنمای انتخاب مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه

 

کابینت آشپزخانه و اهمیتی که در خانه برای خانم‌ها دارد و ظرافت ها و نکاتی که در نگهداری آن‌ها حایز اهمیت است باعث شد نظرات کارشناسی و ظرایف حفظ و نگهداری کابینت را از یکی از سازندگان خوش ذوق و مجرب   کرج جویا شویم . کیفیت بالای نمونه‌های موجود در کارگاه اولین چیزی است که توجه ببینده را جلب میکند و گویای سلیقه و تخصص در ساخت آنهاست . ” کابینت بوطیقا ” با مدیریت آقای بخشی زاده قبول زحمت کرده و پاسخگوی سئوالات ما هستند .
در این گفتگو سعی کردیم سئوالات مهمی درباره کابینت و مراقبت از آن   که اغلب برای خانم‌ها مطرح می‌شوند  پاسخ داده شوند  .

راهنمای انتخاب مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه

کابینت آشپزخانه دکوراسیون, کابینت آشپزخانه, کابینت آشپزخانه ایرانی, کابینت آشپزخانه طرح, کابینت آشپزخانه اپن,

    با سلام و تشکر از وقتی که به ما دادید . ابتدا برای آشنایی خوانندگان ، لطفاً مقدمه‌ای از فعالیت‌های خود بفرمایید.
بنده هم متقابلا خدمت شما و خوانندگان گرامیتان سلام عرض میکنم . کابینت بوطیقا با چندین سال تجربه و برخورداری از کادر مجرب در طراحی و تولید انواع دکوراسیون و کابینت آشپرخانه ، کمد دیواری ، سقف های دکورال فعالیت دارد . تلاش ما تولید محصولات با کیفیت از بهترین متریالهای موجود برای رفاه و رضایت خانواده است و امیدوارم توانسته باشیم رضایت خاطر مصرف کنندگان را تأمین کنیم.

  بطور کلی مراحل انتخاب و سفارش کابینت چگونه است ؟
با توجه به حساسیتی که کابینت در زیبایی  منزل دارد لازم است از محل بازدید بعمل آید . پس از بازدید ، به مشتری مشاوره لازم برای  انتخاب کابینت مناسب و متناسب با شرایط داده می‌شود . پس از تأیید مشتری ، به ترتیب تهیه نقشه ، ساخت و نصب آن انجام می‌شود .

    از نظر شما که طراح و سازنده کابینت هستید بهتر است کابینت از چه جنسی ساخته شود ؟
برای ساخت کابینت متریال های مختلفی وجود داشته که هر یک مزایا و معایب خود را دارد . ولی کلی‌تر بخواهم توصیه‌ای داشته باشم پیشنهادم این است بدنه از MDF  ساخته شود . در این صورت چنانچه در آینده تصمیم بگیرید تغییر دکوراسیون بدهید امکان تغییر رنگ دربها وجود دارد .
برای درب ها هم تمام  MDF  با لبه های PVC  توصیه می‌شود . گاها دیده می‌شود برای ساخت بدنه از ورق های نیشکر استفاده میشود. این نوع ورق ، استحکام کافی نداشته و امکان جدا شدن درب ها از بدنه و پوسیدگی وجود دارد . تشخیص ورق نیشکر از بوی شیرین و شکل الیافی آن از محلی که PVC  کار نشده امکان‌پذیر است. نکته‌ای  که لازم است یادآوری کنم برای راحتی و سهولت دسترسی بهتر است در یکی از طرفین گاز یا هردو ، کابینت سوپرمارکتی ( برای جای گیری مواد غذایی و ادویه ) پیش‌بینی شود .

 برای انتخاب یراق و دستگیره ها چه نکاتی لازم است رعایت شود ؟
یراق ها را هم میتوان به تناسب از انواع ساده یا خاص ایرانی و خارجی استفاده کرد . در مورد دستگیره انواع مات استفاده بیشتری دارند چراکه اثر انگشت و لک روی آن‌ها بر جای نمی‌ماند . دستگیره های مگنتی هم قابل استفاده است.

   درباره کابینت های با بدنه شفاف یا اصطلاحاً های گلاس مواردی لازم است رعایت کنیم؟
انتخاب و نگهداری این نوع کابینت هم مثل بقیه است فقط لازم است توجه داشته باشید بدنه براق این نوع ، همیشه در معرض خط و خش و لک قرار دارد . لذا بهتر است کابینت های زمینی از جنس مات و کابینت های هوایی را از جنس براق(های گلاس ) انتخاب کرد.

 از مشکلات و سئوالات همیشگی خانم‌های خانه دار ، بحث نگهداری و نظافت کابینت و لوازم وابسته است . در این مورد چه نکاتی را لازم میدانید مطرح کنید ؟
اگر بخواهیم کوتاه و مختصر به این موارد بپردازیم این نکات قابل ذکر هستند :
۱- برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و رفع لک بهیچ وجه از سیم ظرفشویی ، مایع سفید کننده و جرمگیر استفاده نشود . مایع براق کننده استیل یا پنبه و سرکه برای این منظور کاملاً مناسبند.
۲-  برای تمیز کردن کابینت های مات از اسپری های MDF دستمال نخی و برای تمیز کردن‌های گلاس(براق) از شیشه پاک کن و دستمال پنبه‌ای استفاده شود.
۳- برای تمیز کردن لکه هایی مثل ماژیک – مداد – خودکار – چسب و رنگ از روی کابینت MDF  از تینر فوری و پنبه استفاده کنید.
۴- هر چند وقت یکبار درب ها را از قسمت لولا رگلاژ ( تنظیم کردن دربها از قسمت لولا) کنید .برای نتیجه بهتر ، میتوانید این کار را به سازنده کابینت خود بسپارسید.
۵- پایه‌های کابینت را در موقع سفارش ، از آلومینیوم انتخاب کنید تا در اثر شستشوی آشپزخانه و تماس با آب و مواد شوینده ، به آن‌ها آسیبی نرسد.

  بین نمونه کارهای شما کمدهای دیواری زیبایی هم دیدیم . درمورد کمد دیواری چه نکاتی را لازم میدانید خریداران مد نظر داشته باشند ؟
بطور کلی ، کمد های دیواری بهتر است از جنس MDF باشد در یا بدنه فرقی نمیکند . برای کمدهای دیواری ریلی بهتر است از اریل ۸۰ کلیلویی و برای کمدهای دیواری معمولی یراق های با کیفیت انتخاب شوند.
داخل کمد ها هم بسته به نوع استفاده میتوان طبقاتی برای جای کیف و کفش ، لباس و… همچنین کشو پیش‌بینی کرد. برای خانه های که اتاق های کوچک دارند و میخواهند داخل اتاق تخت قرار بدهند بهتر است از تخت های کم جا استفاده شود که هم   جای کمتری میگیرد و هم میتوان از قسمت داخلی تخت به عنوان کتابخانه استفاده کرد .
تخت کم جا هم یک نفره و هم دو نفره قابل اجراست.

مجددا از شما برای شرکت در این گفتگو تشکر میکنیم .امیدواریم خوانندگان عزیز با بکارگیری این نکات ، خانه هایی زیبا در کانون های گرم خانواده خود داشته باشند .

تهیه و تنظیم : مجله روز نو / تحریریه

 

راهنمای انتخاب مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه

کابینت آشپزخانه دکوراسیون, کابینت آشپزخانه, کابینت آشپزخانه ایرانی, کابینت آشپزخانه طرح, کابینت آشپزخانه اپن,