انواع کاغذ دیواری:

به طور کلی دو نوع طرح کاغذ دیواری٬ با نقش کامل در سایز بزرگ و نقش های گرافیکی کوچک که بطور منظم در سطح کاغذ تکرار می شوند توسط تکنیکهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند:

دکوراسیون داخلی,کاغذ دیواری,انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از جنبه‌ های طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید

 

1– سیلک اسکرین – Silk Screen

2 – چاپ مسطح – Surface

3 – چاپ دورانی – Rotary

4 – کلیشه ای – Gravure
 مزایای استفاده از کاغذ دیواری:

تاریخچه کاغذ دیواری,مزایای استفاده از کاغذ دیواری,نصب کاغذ دیواری

 

● نمای نهایی اجرای کاغذ دیواری و تنوع طرح های کاغذ دیواری در برابر رنگ آمیزی دیوارها دارای جلوه ای متمایز و منحصر بفرد خواهد بود.

 

● سازگاری کامل انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی با محیط زیست.

 

انتخاب کاغذ دیواری مناسب:

کاغذ دیواری های کاغذی,کاغذ دیواری های چرمی,تغییر فضای داخلی

 

1 – به دلیل تنوع بالا و کیفیت متفاوت٬ کاغذ دیواری در رنج قیمتی بسیار وسیعی ارائه می گردد لذا توصیه می شود در اولین قدم با در نظر گرفتن میزان هزینه تخصیص یافته٬ آلبوم ها انتخاب شوند.

 

2 – با دقت در طرح و رنگ کفپوش٬ سقف و اثاثیه داخلی٬ رنگ و طرح قابل قبول و مناسب برای کاغذ دیواری را انتخاب نمایید .

 

در مرحله انتخاب کاغذ دیواری توجه به سبک دکوراسیون داخلی و چیدمان اثاثیه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای مثال استفاده از کاغذ دیواری های پر زرق و برق و گلدار در محیطی با دکوراسیون ساده و مدرن مناسب نخواهد بود.

 

3 – مشاهده تصاویر مربوط به اجرای انواع کاغذ دیواری در مکان های با کاربری یکسان و الهام گرفتن از آنها در انتخاب طرح و رنگ مناسب.

 

4 – در نهایت با مراجعه به آلبوم های مناسب کاغذ دیواری و استفاده از مشاوره طراحان می توانید با انتخاب چندین کد از هر آلبوم کاغذ دیواری دلخواه خود را انتخاب نمایید.

 

نکات نصب کاغذ دیواری:

انواع کاغذ دیواری,طرح کاغذ دیواری,دکوراسیون داخلی

 

● اولین نکته ای که در تهیه و نصب کاغذ دیواری لازم است مورد توجه قرار گیرد تخمین تعداد رول های مورد نیاز جهت اجرای کاغذ دیواری می باشد. در صورتی که جنس مورد نظر استاندارد است به راحتی با اندازه گیری ابعاد اتاق و با استفاده از جداول و در غیر این صورت با اندازه گیری تک تک دیوارها و محاسبه ابعاد مورد نیاز تعداد رول های کاغذ مشخص می شوند.

 

● در مواردی که دیوار با کاغذ دیواری قدیمی پوشیده شده٬ توصیه می شود قبل از اجرای کاغذ دیواری جدید٬ کاغذ قدیمی از روی دیوار کنده شود تا در نهایت پوشش از ظاهری یکنواخت و صاف برخوردار شود برای این منظور ابتدا سطح کاغذ دیواری قدیمی را توسط اسپری تفنگی یا اسفنج خیس نموده اجازه دهید آب در آن نفوذ نماید٬ سپس توسط کارتک کاغذ را از روی دیوار جدا نمایید.

 

● دیوار و سقف ( در صورت نیاز به کاغذ دیواری ) کاملا شسته و خشک نمایید در این مرحله لازم است تمامی ترک ها سوراخها و معایب دیوار را رفع نمایید. سپس سطوح را بطور کامل با لایه ای رقیق شده از چسب بپوشانید .

 

● برای نصب کاغذ دیواری باید از چسب های مرغوب و غلظت مناسب استفاده شود. چسب های بر پایه متیل سلولز سازگاری خوبی با سطوح سیمانی و گچی دارند لذا به راحتی بر روی سطوح قرار گرفته و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند.

 

● جهت اجرای کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی و جلوگیری از جذب سریع چسب توسط گچ از پرایمر استفاده نمایید تا از ایجاد تبله جلوگیری شود .

 

● سطح کاغذ را بصورت کامل و یکنواخت به چسب آغشته نمایید چرا که در صورت چسب نخوردن قسمتی از کاغذ احتمال ایجاد تبله در آن قسمت زیاد می شود.

 

● قبل از اجرای کاغذ دیواری اجازه دهید کاغد حدود 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد.

 

منابع:
plaska.ir

beytoote.com

kimiadecor.com